Chaeyoung pov
Aku boring sekarang ni. Aku dah muak dah ronda2 kat taman belakang ni.
Aku bangun dati katil. Aku mengeliat. Pintu bilik aku ada orang ketuk.
Aku tersenyum ceria. Jimin datang bawak makanan pulak tu. Makanan kat sini sedap lah juga. So aku takkan muak nak makan.
" Breakfast " Kata dia singkat sambil tersenyum kearah aku.
Dia meletakkan makanan di atas meja katil. Aku tersenyum kearahnya.
" Tau lah saya handsome ". Kata jimin sambil ketawa.
Aduhh kau ni chaeyoung bukan nak cover mata tu.
" Makanlah ke nak saya suapkan ". Aku blushing. Aku mengambil chopsticks and makan makanan aku.
" Jimin tak nak rasa ke? Sedap! ". Kata aku.
" Nak tapi chae suapkan boleh? ". (dtg dh perangai manja dia 😒 ).
Aku tersenyum kikuk. Macam menyesal pon ada suruh dia rasa. Pesal lah aku ni bodoh sangat.
" Ngade lah jimin ni ". Jimin pantas memasang muka masam bila dengar kata2 aku. Merajuk lah tu.
Beberapa saat kemudian aku tergelak. Aku saja je nak test yang dia ni manja ke tak. Sekali merajuk betul2.
" Saya gurau je. Buka mulut aaa ". Aku menyuap jimin. Terbitlah senyuman dari jimin.
Jimin pov...
Aku hendak pergi ke office namjoon hyung untuk meminta izin untuk ajak chaeyoung keluar jalan2.
Masa aku sampai di depan pintu office aku ingin mengetuk tapi niat dibatalkan.
Kedengaran seperti namjoon sedang menjawab call. Tapi kedengaran seperti ramai orang di dalam talian.
Mestilah aku boleh dengar dah kalau dia pasang speaker. Aku mendekatkan telinga aku di pintu.
" Gila gempak dowh jimin jatuh cinta sekali pandang ". Aku kenal suara tu.
Itu suara seokjin. Aku mendengar lagi perbualan mereka.
" Nasib perempuan pendek kalau tinggi mampus jimin mendongak nak tengok perempuan tu ". Dan itu suara jungkook.
Dia mention perkataan 'pendek'. Bangang punya arnab. Yang paling buat aku panas bila dengar ramai orang gelak.
Aku masuk ke dalam office namjoon senyap2 dan namjoom tak perasan. Pasal apa dia pandang belakang sambil pegang phone. Video call.
Aku pergi ke arah namjoon sambil menyilang kan tangan di dada. Aku menatap lekat 5 orang manusia yang ada dalam phone tu.
" H-hyung k-k-kat b-belakang tu " kata jungkook tergigil. Orang dalam phone tu terkejut. Namjoon menelan air liur dan slow2 pandang belakang..
To be continue...Evil jimin is come 😲😲.
YOU ARE READING
[✓] 𝘔𝘺 𝘖𝘸𝘯 𝘏𝘢𝘯𝘥 || ᵖʲᵐ ᶠᵗ ᵖᶜʸ
Fiksi PenggemarI want to be your favourite hello and your hardest goodbye. - Park Jimin Start - March 28, 2020 End - April 26, 2020 _____ © LilLolLil_PotatoU, 2020