Chaeyoung pov
Selepas selesai mandi aku turun ke bawah untuk minum air. Besar jugak rumah jimin ni.
Aku mengambil gelas dan menuang air ke dalam gelas tersebut. Aku meneguk air di dalam gelas tersebut.
Semasa malam aku memang kuat berpeluh dan dahaga. Biasalah pesakit leukemia.
Selesai membasuh gelas tersebut aku meletakkan kembali di dalam almari.
Jimin datang dan memeluk pinggang aku. Aku menoleh kebelakang.
Rambut jimin masih basah kerana baru selesai mandi. Jimin mengenakan baju tidur bewarna putih manakala aku mengenakan baju tidur bewarna unggu pekat.
Aku mengusap pipi jimin dan tersenyum.
" Thank you, thank you very2 much sebab awak sudi terima saya jadi isteri awak walaupon saya tak sempurna ". Aku memandang jimin dengan senyuman.
" No baby... awak cukup sempurna untuk saya " . Kata jimin dan mengangkat tubuh aku duduk di atas meja kabinet di dapur.
Aku meletakkan kedua2 tangan aku di atas bahunya.
" Thank you ". Ucap aku lagi sekali. Memang aku sangat berterima kasih kerana dia sudi menerima aku jadi pedamping hidup nya.
Jimin tersenyum dan mencium bibirku. Aku memejamkan mata dan membalas ciuman nya.
Ciuman semakin mendalam jimin mendukung aku naik ke atas dengan bibir kami yang masih bersatu.
Aku mengalungkan tangan aku dilehernya. Sampai di depan pintu bilik jimin menolak pintu tersebut menggunakan kakinya dan masuk terus kunci pintu.
Jimin membaringkan aku diatas katil size kingnya. Tangan aku turun dan membuka satu persatu butang bajunya. Jimin tersenyum disela2 ciuman tersebut.
Skip pagi...
Aku bangun dari lena aku dan mendapati tangan jimin yang setia memeluk pinggang aku.
Aku pandang wajah nya lama dan mencium sekilas bibir nya. Jimin masih lena dengan selimut tebal bewarna putih yang menutup tubuhnya. Aku bangun dan mencapai bathrobe di atas almari kecil di sebelah katil.
Aku tidak ingin membangunkan jimin kerana aku tahu dia masih penat. Aku memakai bathrobe tersebut dan mengutip pakaian kami yan bertaburan di lantai.
Selepas itu aku maksud ke dalam kamar mandi membersihkan diri. Usai membersihkan diri aku turun ke dapur untuk membuat sarapan.
Selepas aku siap masak jimin baru turun ke bawah. Aku senyum kearahnya.
" Good morning ". Kata sambil menarik tangan nya untuk ke meja makan.
Jimin duduk dan berkata "mana morning k-- ".
Cupp!
Jimin terus tersenyum lepas aku cium nya.
Skip selesai makan...
Jimin duduk di sofa manakala aku beranjak ingin naik ke atas untuk mengemas bilik.
" Jimin saya naik atas jap eh nak kemas bilik ".
Jimin membuat muka tak faham.
( kemas bilk pon x fhm ke 😂)
" Hah! Buat apa kemas bilik ". Kata jimin dengan muka masih tak faham.
Aku tahu dia ni saja je buat2 tak tau.
" Katil tu kan bersepah semalam kan kita-- " Aku nutup mulut rapat2 macam mana pulak aku boleh terlepas cakap.
Jimin mula tersenyum nakal.
" Semalam kita? ". Dia jongket2kan kening dia.
Haih! Saja nya dia ni.
" Ishh tak de papelah ". Kata aku dan terus menaiki tangga. Jimin pula masih tergelak.
To be continue...
Author perlu buat bab2 bahagia kerana nanti juga ada bab yang ..... teka sendiri.
Bye2 😘😘
YOU ARE READING
[✓] 𝘔𝘺 𝘖𝘸𝘯 𝘏𝘢𝘯𝘥 || ᵖʲᵐ ᶠᵗ ᵖᶜʸ
FanfictionI want to be your favourite hello and your hardest goodbye. - Park Jimin Start - March 28, 2020 End - April 26, 2020 _____ © LilLolLil_PotatoU, 2020