💊 Strong 💊

548 57 6
                                    

2 dan 3 ramai yang betul. Nombor 1 srg je betol.

Answer :

1. ❤ + 👊 = Heartbeat
2. ✈ + 2 = Airplane pt.2
3. 🐔 + 🍜 = Chicken Noodle Soup

Tahniah readers. So enjoy!!!

....................................

" Chae kena kuat tau. Ingat eomma, jimin and kawan2. Semua berharap chae akan cepat pulih. You have to strong darling". Eomma chaeyoung memeluk puterinya.

" Nae! Chae akan kuat untuk semua orang. Eomma doakan chae supaya selamat tau! ". Chaeyoung memegang erat tangan ibu nya.

" Eomma tak pernah berhenti berdoa untuk chae ".

Kemudian jimin masuk ke dalam bilik tersebut. Jimin tunduk pada mentua nya.

" Jimin! ". Sapa chayoung ceria. Ya, baru dia dapat lihat wajah tampan jimin hari ini. Sudah dua hari dia tidak melihat jimin.

Jimin sangat sibuk menguruskan semua rekod2 kesihatan isterinya.

Dia perlu menyiapkan keperluan di bilik bedah. Sungguh dia tidak ada masa untuk melihat isterinya. Dia sangat rindu isterinya.

Dua hari jimin tak melihat isterinya bukan? Jimin sangat rindu chaeyoung. Dua hari itu semasa kerja juga lah dia ingin mencari ketenangan untuk menghadapi ujian ini.

" Jimin pon dah sampai! Mesti jimin rindu chae kan. Eomma balik dulu ye ". Ibu chaeyoung bangun dari kerusi.

" Takpe lah eomma rehat lah kat sini dulu ". Jimin menghalang ibu mentuanya dari balik.

" Tak pe jimin. Lagipon chaeyoung nak cuddle dengan jim kan? ". Ibu chaeyoung memandang anaknya.

" Eommaaa ". Rengek chaeyoung.
" Dah lah eomma balik dulu ye ". Jimin menunduk lagi kepada mentua nya.

Selepas ibu chaeyoung keluar dia terus menghampiri chaeyoung.

Chaeyoung terus memeluk tubuh sang suami erat2. Dia mencium leher jimin.

" I miss you! ". Ucap chaeyoung masih memeluk leher sang suami.

" Me too ". Jimin mengecup sekilas bibir chaeyoung.

Ibu chaeyoung melihat anak dan menantunya di sebalik pintu bilik itu. Sungguh dia mahu menangis.

" Tolong biarkan mereka bahagia. Selamatkan lah chaeyoung. Sedarkan lah chaeyoung selepas pembedahan itu tamat ". Kata ibu chaeyoung dengan air mata yang berlinangan dan pergi dari situ.

Skip hari pembedahan...

Jimin sudah bersiap2 untuk memulakan pembedahan. Sebelum berjalan masuk ke dalam bilik pembedahan dia mengeluar hadiah yang diberi chaeyoung semasa birthday nya.

Dia membuka kotak itu dan teddy bear itu berpusing dengan irama lagu.

My Lovely Doctor

Melihat tulisan di teddy itu mengingatkan jimin dengan kata2 chaeyoung hari itu.

" Saya tak takut kalau awak yang bedah saya. I love you hubby. You're always my lovely doctor ".

Jimin menjatuhkan airmata nya. Dia merapatkan kedua tangan nya dan memejamkan matanya.

Semoga semua ini berjalan dengan lancar.

Jimin menyimpan hadiah itu di dalam poket dan memakai sarung tangan dan masknya. Dia masuk ke dalam bilik bedah bersama namjoon. Namjoon juga turut ada kerana dia perlu membantu jimin.

Beberapa jam kemudian...

Ibu chaeyoung, blackpink dan bangtan menunggu di ruang menunggu. Masing2 risau.

" Arggghhhh!!! "

Tiba2 bunyi jeritan jimin kedengaran sampai di ruang menunggu.

Mereka masing berpaling ke arah pintu bilik bedah.

To be continue...

Jimin-aa why are you scream?

😭😭😭


[✓] 𝘔𝘺 𝘖𝘸𝘯 𝘏𝘢𝘯𝘥 || ᵖʲᵐ ᶠᵗ ᵖᶜʸWhere stories live. Discover now