Chaeyoung bangun dari lenanya. Kepalanya pening sikit. Pinggan nya dipeluk erat oleh jimin yang masih tidur di sebelahnya.
Dia tahu jika jimin rawatnya semalam. Dia kembali baring dan memandang wajah tampan milik jimin.
" Mianhae "
" Saya kena kuat untuk jaga dan bahagia kan awak dalam masa 18 hari ni ". Dia meninggalkan ciuman di pipi jimin.
Dia bangun dan pergi ke tandas. Dia masih lesu dan lemah. Tapi seperti yang dia janjikan dia perlu kuat.
Skip...
Selepas habis memasak chaeyoung mehidang makanan di atas meja.
Tepat waktu itu juga jimin turun.
" Morning my hubby ". Sapa chaeyoung kepada jimin.
Jimin tersenyum dan mencium bibir chaeyoung sekilas. "Morning my wifey ".
Chaeyoung menarik tangan jimin untuk duduk makan. Mereka menjamah sarapan mereka.
Chaeyoung memandang jimin dengan pandangan rasa bersalah.
" Mianhae untuk malam tadi ". Chaeyoung menunduk.
Jimin tersenyum kecil. "Saya maafkan tapi kalau awak alami pendarahan macam tu panggil saya ".
Chaeyoung tersenyum kerana dia dimaafkan oleh suaminya. "Nae saya janji ".
Chaeyoung tersenyum kerana teringat hari esok.
" Jiminnie! emm teman saya pergi mall boleh ". Jimin mengangguk.
Chaeyoung menepuk tangan seperti budak2 yang gembira.
" Tapi makan ubat dulu! ".
Chaeyoung sekadar mengangguk. Jimin dengan cepat datang kearah chaeyoung sambil membawa tisu. Jimin mengelap darah di hidung chaeyoung yang berdarah.
" Hehehe ". Chaeyoung tergelak perlahan. Boleh pula dia tak sedar darah keluar dari hidungnya.
Jimin mengelap hidung chaeyoung sampai tiada sikit pon darah.
" Ahhh ". Chaeyoung memegang mulutnya.
" Gwechanayo? Buka mulut ". Chaeyoung akur dan membuka mulut nya.
Jimin melihat bahagian gusi chaeyoung yang sangat merah.
" Gusi awak bengkak lah. Awak sakit tekak ke ". Soal jimin sambil memegang kedua2 bahu isterinya.
Chaeyoung cemberut sambil mengangguk. Itu kelihatan comel di mata jimin. Jimin mencubit pipi chaeyoung.
" Kurangkan makan benda sejuk ok!".
" Baik doktor! ". Ucap chaeyoung semangat.
Skip di mall...
Jimin cuma mengikut chaeyoung. Entah apa yang chaeyoung nak beli pon tak tau.
" Sayang~ kita nak beli apa ni ". Jimin sudah letih hampir 2 jam merela berjalan. Dalam masa yang sama dia risau kepada isterinya.
" Bingo! Saya dah jumpa kedai tu". Chaeyoung menarik jimin pergi ke kedai pakaian lelaki.
Jimin pelik. Isterinya suruh teman pergi mall tapi isterinya shopping baju lelaki.
Chaeyoung menarik jimin ke bahagian kemeja.
Chaeyoung membelek kemeja itu dan melekatkan kemeja itu dibadan jimin.
" Nope "
1 minit kemudian...
" Nope "
5 minit kemudian...
" Nope "
10 minit kemudian...
" Nope "
1 jam kemudian...
" Baju ni cantik! ".
Jimin cuma duduk sambil memandang isterinya. Sejam dia cari kemeja yang sesuai dengan jimin.
" Duduk sini jap ". Jimin cuma akur.
Kemudian chaeyoung kembali dengan membawa beg plastik yang ada kemeja yang di belinya.
" Ok sekarang awak pulak ikut saya ". Jimin membawa chaeyoung di butik pakaian wanita.
Jimin mengambil masa 30 minit untuk mencari baju untuk chaeyoung. Manakala chaeyoung mengambil masa sejam untuk mencari baju jimin.
To be continue...
1 jam isteri mencari baju suami 😅😅.
YOU ARE READING
[✓] 𝘔𝘺 𝘖𝘸𝘯 𝘏𝘢𝘯𝘥 || ᵖʲᵐ ᶠᵗ ᵖᶜʸ
Hayran KurguI want to be your favourite hello and your hardest goodbye. - Park Jimin Start - March 28, 2020 End - April 26, 2020 _____ © LilLolLil_PotatoU, 2020