💊 Happy Birthday! 💊

457 61 12
                                    

Selepas sudah bersiap chaeyoung menarik tangan jimin keluar dari kediaman mewah milik mereka.

Jimin masih lagi pelik. Dia sendiri tidak tahu isterinya hendak bawa dia kemana.

Dan kenapa mereka kena pakai pakaian yang mereka beli semalam sedangkan banyak lagi pakaian di rumah.

Selepas masuk ke dalam kereta jimin terus memandang chaeyoung yang dari tadi tersenyum2.

" Nak pergi mana? ". Soal jimin sedikit pelik dengan tingkah laku isterinya.

" Rumah eomma! ". Jawab chaeyoung riang.

Jimin terus memandu ke rumah eomma chaeyoung.

Skip...

Jimin cuma menatap chaeyoung pelik. Ye lah mana tidak pelik jika banglo ini nampak gelap dan sunyi.

" Sayang, ada ke eomma kat rumah ". Chaeyoung cuma mengangkat bahu.

" Entah ". Raut wajah jimin dah bertukar menjadi orang yang bodoh apabila dengar jawapan isterinya.

Chaeyoung membuka seatbelt dan keluar dari kereta dan terus menuju ke pintu rumah.

" Sabar jimin ". Jimin berkata dengan dirinya sebelum keluar dari kereta dan menuju kearah chaeyoung.

" Jom! " Chaeyoung megenggam tangan jimin dan masuk kedalam rumah.

Keadaan dalam rumah sangat sunyi dan gelap. Jimin pelik mengapa isterinya senyum2. Dia cuma megelengkan kepalanya.

Tiba2 jimin terpijak sesuatu...

Boommm

Jimin memandang belon yang dipijak olehnya tadi.

" What the--"

" Saengil chukkae hamnida, saengil chukkae hamnida, saranghaneun park jimin. Saengil chukkae hamnida~

Jimin melihat kawan chaeyoung dan kawan2 nya termasuk namjoon ada di sini sambil menyanyikan lagu hari lahir.

Jimin terkejut. Dia langsung tak ingat hari ini ulang tahun kelahiran dia.(Nak kata nyanyok umur baru 25 ).

Jimin tersenyum lebar. Dia memandang chaeyoung di sebelah nya dan terus memeluk dan mencium pipi chaeyoung.

Jimin melihat eomma chaeyoung datang kearahnya sambil memegang sebiji kek ditanganya.

Wanita paruh baya itu tersenyum kearah jimin. "Your wish?".

Jimin meniup lilin yang masih menyala diatas kek itu lantas semua memberi tepukan gemuruh.

" Jimin harap family ni akan terus bahagia sampai bila2 dan jimin harap..."

" Semua orang yang jimin sayang ada kat sisi jimin sampai bila2 ".

Chaeyoung yang mendengar itu terus tersentak. Dia menatap suaminya yang sedang memotong kek.

Jimin sudah tiada ibu bapa. Dia masih berharap jika mereka ada. Jimin sangat bahagia bersama bangtan,blackpink,mentuanya dan wanita paling beharga dalam dirinya, chaeyoung.

Jimin sudah menderita kerana kepergian orang tuanya. Dia tak nak menderita lagi sekali dengan kehilangan isterinya.

Jimin ingin membina satu keluarga bersama chaeyoung. Bagilah lah dia peluang untuk bahagia.

' Walaupon saya pergi kerja, saya akan teringat kan awak di rumah. Itu membuat saya rindukan diri awak chaeyoung. Saya rindukan segalanya tentang awak. Kalau macam tu lah diri saya masa awak masih ada di depan mata saya, apa akan berlaku kalau awak tiada di depan saya suatu hari nanti. Tiada lagi angel yang akan baring di sebelah saya. Tiada lagi senyuman manis angel yang selalu saya nampak. Tiada lagi wajah angel yang sangat cantik terpapar di depan saya. Saya tak boleh. I can't live without you chaeyoung.

- Park Jimin -

To be continue...

[✓] 𝘔𝘺 𝘖𝘸𝘯 𝘏𝘢𝘯𝘥 || ᵖʲᵐ ᶠᵗ ᵖᶜʸWhere stories live. Discover now