💊 Sick 💊

539 63 14
                                    

Chaeyoung terbangun dari lenanya apabila merasakan sesuatu yang sejuk di dahinya.

Dia membuka matanya dan melihat jimin yang meletakkan kain yang sedikit lembab di atas dahinya.

Chaeyoung terkejut kerana suaminya sudah lengkap dengan pakaian kerja. Ye lah mana dia tak terkejut dah lah dia bangun lambat lepas tu breakfast tak buat lagi.

Dia cuba untuk bangun kepala nya sangat pening apabila bergerak.

" Awak nak pergi kerja dah? ". Soal chaeyoung kepada jimin.

Jimin mengeluh kecil. " Saya nak jaga awak kat rumah ".

Chaeyoung tersenyum sambil menggeleng. " Don't worry I'm fine ". Dia membelai pipi sang suami.

" Oh ya I'm forget about this pancake ". Jimin meletakkan kain yang digunakan untuk mengelap dahi chaeyoung dia atas meja lampu dan mengambil dulang yang berisikan pancake dan segelas susu.

Tak lupa juga air kosong dan ubat milik chaeyoung. Chaeyoung memandang jimin dengan tatapan rasa bersalah.

" Kenapa awak yang masak ". Cemberut chaeyoung.

Jimin terkekeh perlahan sambil mencubit pipi lembut chaeyoung.

" Awak sakitkan ". Kata jimin perlahan.

Chaeyoung tersenyum. "Gomawo,saranghae ".

" Dah lah awak pergi lah kerja nanti lambat! ". Sambung chaeyoung.

Jimin mengangguk perlahan. Dia berdiri dan meninggalkan kecupan singkat di dahi dan bibir chaeyoung.

" Take care. Love you ". Kata jimin ingin beranjak dari bilik.

Chaeyoung yang melihat jimin yang hendak keluar dari bilik berlari kecil kearah jimin.

" Jimin!! ". Panggil chaeyoung.

Jimin menoleh ke belakang dan sedikit terkejut apabila bibirnya terus disambar oleh bibir chaeyoung.

Tak lama kemudian jimin membalasnya. Dua minit kemudian ciuman itu dilepaskan. Jimin memandang chaeyoung yang tersenyum riang.

" Bye2. Kerja elok2 tau ". Chaeyoung mencubit pipi jimin.

" Bye. Tak pernah saya tak kerja elok2 ". Kekeh jimin.

• • •

" pfffttt pabo!! ". Kata seokjin yang sedang menyelak kertas.

Jimin cuma blur. Dia ceritakan pasal keadaan isteri nya yang sedang sakit tapi seokjin cuma membalas percakapan nya dengan ayat 'pabo'.

Jimin memandang jin dengan tatapan tajam macam dah tertembus keluar dari mata jin.

" Suka hati moyang kau je cakap aku pabo ". Jimin mengetuk meja membuat jin terkejut.

" Betul lah yang kau ni bodoh. Dah tahu isteri sakit buat pe kerja bangang ". Kata jin sedikit menjerit.

Jimin meletakkan kepala di meja. Lepas kena bodoh dapat bangang pulak. Adehh 〒_〒.

" Hyung... dia yang suruh aku pergi kerja ". Jimin kembali memandang seokjin.

Seokjin menggeleng. Dia tahu mesti jimin sedih. Dia tahu apa yang ada di dalam lubuk hati namja yang berambut merah ini.

" Jimin... better kau cuti dulu. Tumpu kan kepada isteri kau dulu. Kau kan tak busy bulan ni". Jin menepuk bahu milik jimin perlahan.

" Bukan chaeyoung kena bedah hujung bulan ni ke? "

Jimin mengangguk lemah. Dia sangat takut akan hari itu. Dia takut akan kehilangan isterinya.

" Dia makin lemah hyung. Dia makin sakit ". Jimin hanya mampu memandang seokjin dengan airmata yang jatuh.

Seokjin terus bangun dari kerusinya dan berjalan ke arah jimin yang duduk di depan nya.

Dia memeluk tubuh tegap lelaki ini. Dia dapat rasakan getaran badan jimin kerana menangis.

" Baru dua hari hyung aku hidup dengan dia ". Tangisan jimin semakin pecah. Dia menepuk belakang badan jimin.

" Aku faham perasaan kau jimin kau kena kuat ". Kata seokjin yang hendak mengangkat kepala jimin daripada bahunya. Sekarang overcoat putih dibahagian bahunya basah akibat airmata jimin.

Dia mengangkat kepala jimin. Tapi badan lelaki itu sama sekali tidak bergerak. Mata jimin terpejam rapat.

" Jimin ". Dia menepuk perlahan pipi jimin tapi jimin masih tak bangun.

" Jimin "

"....."

" Jimin!! "

To be continue...

Analasis author cite ni lebih dapat sambutan dari cite author yang lain 😝😝.

[✓] 𝘔𝘺 𝘖𝘸𝘯 𝘏𝘢𝘯𝘥 || ᵖʲᵐ ᶠᵗ ᵖᶜʸWhere stories live. Discover now