" Argghhh "
Namjoon menenangkan jimin yang sedang menangis terisak2. Pembedahan sudah berakhir tetapi chaeyoung sama sekali tidak bangun walaupon sudah tujuh kali jimin memberi CPR.
Jadi sebab itulah jimin menjerit dan menangis. Jimin meraup mukanya, kata2 namjoon dihiraukan.
Jimin membuka sarung tangan nya yang penuh darah dan membaling ke lantai dengan kasar.
" Jimin ". Kata2 namjoon dihiraukan. Dia pergi kearah chaeyoung.
" Please wake up!!! ". Dia memegang pipi chaeyoung. Habis wajah wanita itu dibasahi dengan airmata jimin.
Jimin tak mengalah dia kembali membuat CPR kepada isterinya menggunakan tangan dengan semangat. Tapi itu semua sia2.
Namjoon yang melihat jimin semakin menggila terus menahan tangan jimin dari membuat apa2.
Jimin meronta2 untuk dilepaskan tapi namjoon sama sekali tidak mahu melepaskan.
" Lepaskanlah aku hyung!!! ". Jimin menjerit seperti orang gila.
Jimin langsung tidak kisah kerana menjerit di Yayasan Kanser. Lagipon bukan nya ramai pon yang ada di yayasan kanser ni. Pesakit2 kanser pon mesti faham kenapa jimin menjerit.
" JIMIN STOP!!! Berhenti menggila macam ni ". Namjoon menjerit. Jimin sudah ada di dalam pelukan nya.
Namjoon menahan sebak melihat benda yang jimin tunjuk kepada nya.
Jimin menunjuk kan mesin hayat hidup yang tidak bergerak. Garis2 yang bergerak sudah berhenti menjadi garisan lurus.
Akhirnya airmata namjoon mengalir. Dia memeluk kawan nya erat. Jimin hendak pergi kearah isterinya. Tetapi namjoon masih menahan nya.
" Bawak pesakit pergi dari sini. Bagi CPR lagi. Tolong selamatkan dia ". Kata namjoon kepada dua orang doktor yang ada di bilik bedah itu.
Bukan dia dan jimin sahaja di dalam bilik bedah tapi ada lagi dua orang doktor.
Mereka mengangguk dan terus menolak katil itu keluar dari bilik bedah.
" H-h-yung hiks...hiks...hiks ". Jimin sudah lemah nafasnya sudah tersekat2. Dan akhirnya dia pengsan dengan wajah yang merah2.
" Jimin! ".
• • •
Keluarga mereka masih setia menunggu di luar masing sudah cuak apabila mendengar jeritan di dalam bilik bedah.
Kemudian mereka melihat dua orang doktor yang menolak katil yang chaeyoung baring terus mereka pergi kearah doktor itu.
" Chaeyoung!!! ". Jerit jensoolis dan ibu chaeyoung.
Mereka semua menangis apabila melihat wajah chaeyoung yang pucat.
" Tuan dan puan tolong beri kerjasama kepada kami. Biarkan kami bawa pesakit ke ruang rawatan ". Ucap salah seorang doktor yang bermarga Lee itu.
Bangtan menarik jensoolis dan ibu chaeyoung dari terus memeluk wanita yang terbaring lemah itu.
Masing2 menenangkan wanita2 itu selepas doktor2 itu membawa chaeyoung pergi.
Tidak lama kemudian lagi satu katil keluar dari bilik bedah itu ditolak oleh namjoon.
Di atas katil itu adalah jimin. Jimin yang terbaring lemah dengan alat bantuan pernafasan di mulutnya.
" Joon kenapa dengan jimin ". Taehyung memberhentikan langkah namjoon.
Namjoon memandang mereka dengan mata yang merah kerana menangis.
" Chaeyoung akan sembuh semua tolong tenang. Jimin ok cuma dia lemah. Jin hyung kau ikut aku jap ". Kata namjoon. Jin mengangguk dan terus mengiku namjoon sambil menolak katil itu.
Apabila namjoon dan jin sudah sampai di ruang rawat pesakit. Namjoon terus memandang jin.
" Hyung tolong tengok kan jimin. Aku nak tengok chaeyoung ". Kata namjoon sambil menepuk bahu jin.
" Joon tolong chaeyoung kesian kat jimin ". Ucap jin sebelum namjoon keluar dari bilik itu.
Namjoon mengangguk. Dia terus berlari ke ruang rawat dimana ada chaeyoung.
Tak tergesa2 namjoon terus pergi ke arah cheyoung yang masih memejamkan mata.
" Doktor tengok ni ". Salah seorang doktor menunjuk kan namjoon sebuah tv yang terpapar degupan jantung chaeyoung.
" Degupan jantung pesakit kritikal. Jantung dia sekejap berdegup sekejap tidak. Ini mungkin kerana terdapat bahagian2 bengkak di organ nya kerana kesan leukemia ". Tutur seorang doktor lagi.
" Dalam masa satu minit saya akan buat CPR. Jika dalam masa satu minit itu dia tidak bangun mungkin organ2 nya sudah tidak berfungsi ". Namjoon terus membuat CPR kepada chaeyoung.
" 1 "
" 2 "
" 3 "
" 4 "
" 5 "
" 6 "
" 7 "
Selepas membuat CPR masing2 terus memandang tv itu kembali.
Dup Dap Dup Dap
" Hah! ". Masing2 menghembuskan nafas lega selepas di tv itu memaparkan jantung wanita itu kembali berdegup. Mesin hayat hidup itu kembali bergerak.
" Thanks god ". Ucap namjoon sambil tersenyum memandang chaeyoung.
Dua orang doktor itu pon turut tersenyum gembira. Salah seorang doktor memasangkan alat bantuan pernafasan di mulut chaeyoung.
To be continue...
Lagi satu chapter epilog is coming !!!
YOU ARE READING
[✓] 𝘔𝘺 𝘖𝘸𝘯 𝘏𝘢𝘯𝘥 || ᵖʲᵐ ᶠᵗ ᵖᶜʸ
Fiksi PenggemarI want to be your favourite hello and your hardest goodbye. - Park Jimin Start - March 28, 2020 End - April 26, 2020 _____ © LilLolLil_PotatoU, 2020