18

9 0 0
                                    

Faruk gözlerini açıp yan tarafına baktı ve ofladı. Zeynep sabah namazı kıldıktan sonra yatmamıştı anlaşılan. Zaten final haftasından çıkmışlardı, o kadar yol gelmişlerdi ama Zeynep dinlenmek yerine kesin aşağıda bir şeyler pişiriyordu. Onun bu kadar yorulmasını istemiyordu. Yataktan kalkıp duasını okuduktan sonra yatağı topladı ve banyoya geçti.

Zeynep açmaları fırından çıkarıp hemen bezle sardı. Çayı kontrol ederken sesler gelmeye başlamıştı.

:mis gibi kokmuş etraf. Günaydın kızım

-günaydın baba

/ kuzum sabah sabah uğraşmışsın yine. Bekleseydin ya beni beraber hazırladık.

- uğraşması mı olur anne. Hadi oturun her şey hazır.

:uykucu kalkmadı mı

Buradayım baba.

/günaydın oğlum

Günaydın sevgili ailem.

-Faruk ekmek keser misin?

Tabii Hatice anne  ve Osman baba bu güzel ikiliye huzurla baktı. Zeynep çayları doldururken Faruk ekmekleri dilimleyip sofraya koydu. Herkes yerini alınca güzel bir kahvaltı yaptılar. Kahvaltıdan sonra erkekler salona geçerken Zeynep ve Hatice hanım masayı ve mutfağı toparlamaya koyuldular. Mutfağın işi bittikten sonra Zeynep herkese kahve yaptı ve onlarda salona geçti.
/ee çocuklar ne kadar buradasınız?

Bana kalsa bir kaç gün ama Zeynep'e göre de tüm tatil boyunca. Bakalım kısmet anne. Birazda başka yerlere gitmek istiyorum. Daha annemlere de gideceğiz.

/ e tabi canım ordada kalın birkaç gün.

-yok anne orda kalmayacağız. Bir yemek yer döneriz.

Kalıcaz Kalıcaz Zeynep çatık kaşlarla döndü Faruk'a. Neyse anne ve babasının yanında konuşmayacaktı.
:onlarda özlemişlerdir sizi.

Aynen. Belki biraz Ömer'in orda kalırız. Şimdi kar falan yağmıştır oraya güzel olur.

:kızım ellerine sağlık. Ben biraz dolaşayım.
Osman bey gitmişti.
/akşama ne yapayım size çocuklar ne istersiniz?

Bulgur çıkı var mı?

/ hazırda yok ama yaparız oğlum.

Efsane olur.

/hadi siz oturun. Ben nefizeye sabah çayına gidiyorum. Hatice hanım da arkasına bakmadan gittin.

Bizi hiç özlememişler. Buşuna gelmişiz biz. Baksana biri dolaşmaya diğeri komşuya gitti.

- başımızı bekleyecek değiller ya. Hem sen bana hesap ver bakayım. Ne demek birkaç gün?

Zeynep bunu konuştuk hiç açma konuyu.

- eğer Biga'ya gidersem olur.

Tamam Biga'ya da gideriz..

- hayır ben yalnız gitmek istiyorum. Bir gece kalır gelirim.

Saçmalama Zeynep!

-o zaman annemlerde kalmam!

Zeynep! Faruk bu sefer sert çıkmıştı. Zeynep yutkunup bakışlarını çevirdi. Ayaklanıp kahve bardaklarını toplamaya başladı.
Zeynep?

-Efendim?

Bak bana Zeynep kısa bir bakış atıp Faruk'un bardağını almaya yeltendi. Faruk karısının bileğinden tuttu
-Faruk bardaklar düşecek!

HuzurumHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin