Ik zit bij me vader in de auto. We gaan richting zijn huis. Het is half 4 . We hebben precies genoeg tijd. Het was echt. Super leuk! Ik heb zoveel gekocht en we gingen samen eten. We hebben zoveel bijgepraat. Hij is echt een leuke vent en hij is super rijk! Hij heeft nog een huis in Amerika. Hij liet een foto zien: het huis is super groot! IK leg mijn hoofd tegen het raam en staar naar buiten. We rijden een straat in. "We zijn er!" Zegt pap. Ik kijk benieud naar het huis. Het valt tegen. Het is gewoon een groot maar toch klein huis. In de deuropening staat eem vrouw. Wauw! Ze is mooi, ze is super slank, goud /blond haar,hippe kleding en ze is een neetje getint.Ze zwaait naar pap en rent naar de auto. Op. Hakken nog wel! Dan zie ik dat ze niet naar papa rent maar naar de auto. Ze blijft voor de auto staan. Ik stap uit. "Hallo ik ben Serena! Wat leuk dat je even langs kwam. Ik heb veel gehoord van kris. Ik lach en zeg :" heyy, ik ben Ariala leuk u te ontmoeten. Ik heb eerlijk gezegt geen flauw idee wie dat wijf is. Ik loop achter de vrouw aan mee naar binnen. Het huis is best leeg en er staan allemaal verhuis dozen. Gaat papa verhuizen!?denk ik terwijl ik rond kijk.in de woonkamer staan alleen nog wat stoelen en 1 bank. verder is het leeg. Het valt alweer tegen. De vrouw blijft maar lachen. Ik zeg niks. Ik voel me een beetje naar, ik weet niet waarom. De vrouw en papa gaan zitten. "Wat is dit?" Zeg opeens. Papa en Serena kijken me aan. Ga je soms verhuizen "? Vraag ik. " Ariala luister, Dit is niet mijn huis, dit is het huis van Serena. Ik leerde haar kennen toen ze op vakantie was in Amerika. Ze was vorige maand na. Een half jar. Terug gekomen en toen besloot ze haar huis te verkopen zo dat ze bij mij,minie en dustin kon gaan wonen in LA.Ik kwam toen naar Nederland om haar te helpen en omdat ik sinds 2002 hier niet meer ben geweest dacht ik eens om jou te bezoeken want tja...nu was het mogelijk..."vertelt me vader. Ik kijk Serena aan die knikt. Ik schrik me dood! Hij woont hier niet..hij heeft een vriendin, kinderen.... ik had het me zo anders voorgesteld. LA,VS...zo verweg . Ik zal hem dus weer moeten missen ! "Waneee ga je dan weg?" Vraag ik zacht terwijl ik aan me rokje friemel. "Volgende week zondag" zegt hij. Ik wil huilen ,nog maar een week! Zo kort !? Ik knik langzaam en kijk dan haastig om me heen ." Ik moet nu wel eens gaan !" Zeg ik terwijl ik opsta en aanstalten maak om te vertrekken . "Wacht! Zegt pap . "Het is hartstikke ver en ik wil je moeder spreken,persoonlijk!" Ik zucht en loop terug. "Ariala meisje , je vader moet je nog iets zeggen !" Serena terwijl ze pap met een veel betekende blik aankijkt . "Oja! Zegt hij hellemaal vergeten , ik wil je vragen of jij bij mij in LA wilt komen wonen ! Zegt pap. Ik verstijf...bij hem In LA ...
Ik verzink in gedachten er zijn voordelen als nadelen
Voordeel
Nieuwe school
Gezelig bij papa
Broertjes en zusjes
Rijk
Beroemde buurt
Echte high schools met cheerleaders!
Nadeel
Weg bij mam
Weg bij Riana
Engels
Alles opnieuw beginnen
Meer voordelen dan nadelen...weetje ik doe het ! Mama is heel lief enzo ,maar het loopt niet lekker. Op school ook al niet ,een nadeel is dat ik Riane in de steek laat . Maar ja, het is een kans die ik maar 1 keer kan krijgen.
"Pap,! Ik doe het,ik ga met jou mee naar LA!"
Papa pakeert de auto voor mijn (bijna oude)huis . Mama zal zeker schrikken als ze pap ziet en dan ook nog te horen krijgt dat ik weg ga naar LA.
' Ik wil in de auto blijven..'zeg ik snel .pap knikt en loopt naar de deur. Vol spanning kijk ik toe ...
Mam doet open . Ze kijkt verbaast en begint dan te gillen. Ik zie ze praten en discuseren. Mama kijkt booa en tegelijk bang . Ik vind bet best zielig voor der..papa knikt en praat rustig door. Dan staan ze allebij stil . Ik zie Mama knikken en ze wilt zich omdraaien . Papa tikt der aan en zegt iets. Het lijkt netalsof mama dagdroomd want ze kijkt opeens heel raar . Ineens kust ze pap en daarna gooit ze gelijk de deur dicht. Papa bonst boos op de deur maar die gaat niet open . Hij loopt naar de auto en zegt :" mama heeft er mee ingestemd dat je bij mij komt wonen !" ,je mag deze hele week bij mij slapen . Morgen komen we je spullen halen en dan kan je nog even afscheid nemen! Zegt papa terwinl hij de auto start . Ik knik en zeg : " wilt ze mij dan nu niet zien ?" Nope ,ze moet even kalmeren!" En daarbij rijd pap de straat uit zonder verder iets te zeggen.....
JE LEEST
Brand new life **
Teen FictionAriala is een meisje van 15 jaar.Zij en haar moeder wonen in een klein huisje in de stad.Op een dag krijgt ze een brief van ene k.Oldfiew . Dit zal haar hele leven veranderen !