Duncan pov
Roedie en ik hebben de hele dag video's samen opgenomen en eten besteld. Het is al best laat en we zijn samen aan het livestreamen op mijn twitch kanaal. We doen minecraft, want minecraft is altijd leuk om te doen. Er zijn best veel kijkers, ik denk vooral omdat roedie en ik samen spelen. Ik let meer op de game en roedie meer op de chat. Soms leest hij vragen voor van kijkers. Veel vragen gaan over Don en Jeremy en de bruiloft, aangezien vandaag veel foto's en filmpjes online zijn gekomen en veel vragen gaan over Joost en Roedie hun Theater voorstelling. Niet zoveel vragen voor mij dus, en daarom blijf ik focussen op de game.
Uiteindelijk word het steeds later en blijft een groep van rond de 100 kijkers over. De sfeer word wat chiller. Ik ben rustig maar geconcerteert aan het bouwen als roedie zich ineens uitrekt. 'Ah ik ben tering moe man...' zegt hij en hij gaat kort op mijn schouder liggen. Vlak daarna komt hij weer overeind. Ik schrok een beetje maar laat het niet merken. 'Dat komt omdat het ook al 1 uur is en we het gister ook vrij laat hadden gemaakt' zeg ik droog. 'Oh wat de fuck, 1 uur al? Dat had ik niet door' zegt roedie.
Ik zie mensen in de chat lachen om roedie zijn moeheid, of praten over dat zij ook moe zijn. Oke, gelukkig niemand die iets zei over dat roedie op mijn schouder lag. Ik zou het niet raar vinden, aangezien al onze vrienden ook samen zijn. Maar ik heb gewoon een relatie. Ookal zegt dat de laatste tijd ook vrij weinig meer.... Mischien moet ik hier gewoon niet meer over na denken, waarok denk ik hier uberhaupt over na. Ik begin zenuwachtig te worden. Vind ik roedie misschien leuk? Denk ik er daarom zoveel over na? Vond ik het erg dat hij op mijn schouder lag? Ik denk van niet maar... betekend dat dat ik hem leuk vind?
Ik word uit mijn gedachten gehaald door roedie die iets zeldzaams in een mine heeft gevonden. 'Oh ik kom dr aan waar ben je?' Zeg ik. Ik probeer te stoppen met erover nadenken maar steeds weer als ik naar roedie kijk vraag ik het me af. Nee nee, ik ben niet gay, al mijn vrienden zijn het maar ik niet. Ik heb een vriendin en daar ben ik verliefd op. Roedie is niet gay en ik ook niet.
'Duncan gaat alles wel goed? Je staart me steeds aan' zegt roedie. Voor de zoveelste keer schiet ik weer uit mn gedachten. 'Euh sorry, beetje moe denk ik' zeg ik. Roedie lacht. 'Ja same man' zegt hij. De mensen in de chat praten nogsteeds over moe zijn en over minecraft. 'We moeten ook zo maar eens stoppen' zeg ik en ondertussen speel ik verder. 'Ja misschien.... het is.... ja het is al half 2, beetje laat' zegt roedie. 'Wacht is het al half 2?' Zeg ik verrast. Ik kijk op mn telefoon en zie inderdaad 02:34 staan. 'Oke ja tijd om te stoppen, wilde je nog iets doen?' Vraag ik. Roedie doet nog een paar dingetjes en zegt dan dat hij klaar is. Ik sluit de stream af en zet mijn pc uit.
Roedie rekt zich uit. Ik kijk naar hem. Roedie is best knap. Jammer genoeg ziet hij dat zelf niet zo in. Ik sta op uit mijn stoel. 'Wil je nog wat drinken ofzo' vraag ik. 'Euh, ja ik pak wel wat water' zegt roedie op ee n wat vermoeide toon. Hij loopt naar de keuken. Ik loop achter hem aan en kijk hoe hij een glas water pakt. 'Euh, als je trouwens wil blijven slapen dan kan dat wel hoor, ik bedoel het is al best laat en gister ook en misschien ben je moe en wil je...' 'Ja, zou chill zijn' zegt roedie halverwege mijn gepraat. Ik glimlach. 'Oke, wil je op de bank slapen of bij mij op de kamer?' Vraag ik onzeker. 'Wacht je hebt een 2 persoons bed toch' vraagt roedie. Ik knik. 'Oh dan ga ik daar wel, is wel zo makkelijk' zegt hij en hij zet het glas weg. Ik knik. 'Das waar'.
Is het raar dat ik aan roedie vroeg of hij bleef slapen? En deed ik dat dan eigenlijk wilde dat hij hier zou slapen? Vind ik het wel leuk dat hij in mijn bed slaapt? Ik denk het wel? Ik weet het niet meer. Ik ben echt in de war. Er gaat vanalles door mijn hoofd terwijl ik mijn tanden poets. 'Dunc, ben je moe?' Vraagt roedie. 'Euh ja... sorry, sorry dat ik niet zo spraakzaam ben' zeg ik. 'Geeft niet' zegt roedie en hij lacht naar me. Mijn hart staat even stil. Wow... dat... dat was echt zo schattig.
Ik loop naar mijn slaapkamer en kleed me om. Ik trek een sportbroekje aan en ga in bed liggen. Ik kijk op mijm telefoon of alissa nog iets heeft gestuurd. Roedie komt de kamer binnen en kleed zich ook om. Hij trekt alles uit en houd alleen zijn boxer aan. Ik kijk stiekem naar hem. Hij is best sexy zo. Ik kijk weer naar whatsapp.
Alissa❤
A
: Hey, ik ga slapen duncie😘 slaaplekker❤ hou van je
D: Hey, slaaplekker❤
hou ook van jou
Tot morgenIk leg mijn telefoon weg. Het voelt raar om te zeggen dat je van iemand houd, terwijl je dat niet zeker weet. Roedie zit nog een tijdje op zijn telefoon en legt hem dan ook weg. 'He, slaaplekker he dunc' zegt hij. 'Ja, slaaplekker, trusten' zeg ik. Ik draai me om en sluit mijn ogen. Maar ik kom maar niet in slaap. Mijn gedachten houden me wakker. Na een lange tijd van nadenken kijk ik op mijn telefoon. 04:27. Het is al half 5. Dit is echt niet goed. Ik draai me om en zie dat roedie slaapt. Ineens beweegt hij. Ik schrik een beetje. Hij draait zich jn zijn slaap om naar mij. Hij legt zijn arm een beetje op mijn arm en slaapt rutig verder. Zijn haar zit een beetje voor zijn ogen. Roedies aanraking maakt me rustig en het voelt goed. Zo goed dat ik uiteindelijk in slaap val.
JE LEEST
Everything I Wanted - DYFF 3
Fanfiction'I will fight for what belongs to me... because that's were I live for... this is that life I thought I would never make it real, this is everything I wanted' Hoe perfecter kan het leven nog... Je hebt de liefde van je leven gevonden, je hebt een b...