chap 1

122 18 183
                                    

Sungjoon termenung memandang padang kosong dari tingkap kelasnya. Tah apa yang dipandang pun aku tak tahu lah.

"Oi joon, kau tengok apa", tegur hayoun yang sekelas dengannya.

"Tengok padang tu", jawab sungjoon dengan nada yang datar.

"Aik, kau kenapa? Ok ke idok?"

"Ok je, dah lah aku nak gi toilet"

"Buat apa?"

"Makan. Dah nama pun toilet, buang air ler buat apa lagi"
.
.
.

Bilik Latihan Taekwondo

Kelihatan haerin sedang mengajar beberapa orang junior yang masih baru dalam kelab itu.

Antara semua pelajar perempuan yang menyertai kelab taekwondo, haerin lah yang paling terror sekali. Sebab itu, ada masa tertentu cikgu mereka akan suruh haerin yang lead semasa latihan.

Tiba2 kedengaran pintu bilik itu dibuka, terpapar lah muka masam yihyeon. Haerin menyuruh junior2nya rehat dulu sementara dia nak lepak jap ngan yihyeon.

"Ha kau ni apahal masam mencuka je unnie tengok?", tanya haerin lalu meneguk air mineral yang berada di sebelahnya.

"Eiiii geram tahu tak geram!", yihyeon mengepal penumbuknya. (mengepal eh ke lain?😂lantak lah)

"Apahal kau ni? Cer citer kit"

"Mamat itik tu lah!"

"Mamat itik mana pulak ni, suka suka hati kau je panggil anak orang itik eh"

"Dah mulut dia macam itik, ish dongpyo tu lah"

"Ouh budak tu, ha asal ngan dia? Dia buat apa pulak kalini?"

"Unnie tahu tak"

"Tak tahu"

"Ei unnie!", yihyeon memukul lengan haerin pastu haerin gelak.

"Hahahahahah yelah2 apa dia?"

"Ada ke patut si itik tu dia tumpahkan air coke dia kat kasut yeon eiiiiiiii benci tahu tak?! Kalau air kosong takpe lah lagi", yihyeon melepaskan geramnya.

"Eleh, kau kan bab prank orang nombor 1. Carilah idea nak kenakan dia balik, pe susah"

"Betul jugak kan, okaylah gomawo unnie. Bye!", yihyeon terus berlari keluar dari bilik itu. Walaupun kasut dia dah bercorak dengan air coke, dia tetap pakai. Yelah dia mana lah nak bawak kasut lebih.
.
.
.
.

Sungjoon berjalan di koridor berseorangan. Sebab apa sorang? Sebab hayoun tah hilang ke mana, mula2 je kata nak teman last2 hilang dari radar. Tak guna punya member.

Sedang dia jalan2, dari jauh lagi dia dah nampak figura lelaki yang amat dia gilakan. Siapa lagi kalau bukan crush dia si wooseok tu, sungjoon membetulkan sedikit rambut dan bajunya. Depan crush an, mestilah kena nampak helok.

"Hai wooseok", sungjoon menyapanya dengan mesra. Wooseok hanya menjeling sungjoon.

"Awak nak pergi mana?", tanya sungjoon.

"Tak payah sebuk lah"

"Em saya cuma nak tahu je"

"For what? Huh kau tak perlu tahu pun and tak layak, dah bla sana. Asyik nak kacau aku je keje kau, takde keje lain ke nak buat", wooseok memberikan jelingan tajam dan berlalu pergi meninggalkan sungjoon.

"Haih", sungjoon mengeluh. Dia dah tak tahu dengan cara apa lagi dia nak buat wooseok suka dia.

"Oi!", terhincut bahu sungjoon apabila ada yang menyergahnya.

"Kau ni kan! Lainkali bagi warning dulu boleh tak?Ini tak main sergah je. Kau pergi mana hilang tiba2 tadi?", sungjoon memukul lengan hayoun kuat. Badan je kecik tau, tapi dia punya pukulan pergh paduuu beb!

"Sakitlah! Ei kau ni, aku tak gi mana pun. Aku gi kejar si seungyoun tu ha"

"Buat apa kau kejar dia?"

"Kan masa aku tunggu kau depan toilet tadi aku makan roti"

"Ha lepastu?"

"Lepastu dia rembat roti aku, aku kejar ah dia. Taguna punya jantan, dah lah roti peberet aku ei"

"Macam2 lah korang ni, dah jom masuk kelas", mereka berjalan masuk ke kelas sama2.
.
.
.

Rehat

"Joon? Ok tak ni? Termenung je dari tadi unnie tengok", tanya chaemin.

"Hm ok je", jawab sungjoon dan dia mengeluh.

"Yelah tu ok. Ha hayoun, kau mesti tahu sebab korang sekelas. Kenapa? Apa jadi?", tanya chaemin pada hayoun.

"Apa lagi, kena reject lagi ler"

"Haih unnie, takde ke laki lain unnie nak suka? Wooseok sunbae tu dah lah kerek nak mampos, nyampah tahu tak nyampah! Kalau handsome, baik takpelah jugak. Ini tak, muka je helok. Perangai macam seton", bebel yihyeon.  Kau jangan ingat dia maknae dia macam budak2 tapi sebaliknya macam makcik2 HAHAHAHAHA.

"Betul!! Aku sokong apa yang yihyeon cakap tu. Bukan setakat perangai cam seton tapi tulah hati dahlah hitam, mulut pulak macam longkang. Muka je boleh jual huh", ni lagi sorang maknae, aisha perghh

"Oi, melebih lebih lak korang ni", kata haerin.

"Bukan melebih lebih unnie, tapi kan aisha syak dorang sekawan ni memang spesies lah. Yelah wooseok sunbae dah macam tu, si minhee taguna pun macam tu jugak, dongpyo pun lebih kurang jugak ha memang spesies lah diorang ni"

"Ha yang tu aku sokong, sebab apa? Sebab hangyul pun macam tu, dah lah byuntae nak mampos", kata haerin.

"Aku pun sokong sebab seungyoun monyet tu memang anot lah pangainya, aku bersyukur tak sekelas dengan dia.", kata hayoun.

"Tapi seungwoo ok kot", kata chaemin. Maka dengan itu, semua mata memandang chaemin.

"Eleh backup ada makna lah tu", yihyeon menyiku nyiku lengan chaemin dan mengjongket jongketkan keningnya (aku merepek apani ya ampunnn)

"Ish budak ni, aku pang kang. Bukan backup tapi yelah seungwoo tu ok je ngan unnie. Takde apa pun"

"Unnie, dia tu kat rumah paling sakai tau unnie. Dah lah suka main terjah je bilik aku, lepastu main ambik je barang aku tanpa izin. Taguna punya abang"

"Ashila tabahlah unnie dapat abang begitu, aku bersyukur aku takde abang", kata haerin.

"Hm"
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


TBC


Hi eberythingggg hahahahahaha idea aku tetiba hilang ey sabo je lahh

maap chap ni bosan

akan ku cuba improve next chap

byeeee

staysafeeee


wifeuwooseok_
Hangyulwifeu_
snowinmira
90snetworks
naneun_aisha

[OG] CRUSH AKU WOOSATAN || Kim WooseokWhere stories live. Discover now