chap 13

62 8 77
                                    

Malam hampir menjelma, mereka masih duduk di hadapan tv ya. Nasib lah kaum2 lelaki dekat situ, kena ikut je arahan perempuan. Siapa suruh kalah main game?

"Wehhh bosan ah, bagilah kitorang tengok tv pulakk", rungut minhee.

"Ah takde2, siapa suruh kalah tadi? Ha tengok je lah tv tu cam tu", balas aisha.

"Alaaaaaaaaaaa", minhee pout dan menekup bantal dekat muka dia. Kau ingat kau comel?

Sungjoon yang kehausan berlalu pergi ke dapur tanpa dia tahu bahawa ada seseorang di dapur. Siapa? Kim Wooseok, dia tengah termenung. Terkejut dia tetiba sungjoon masuk dapur, sungjoon pun terkejut tapi dia buat tak tahu dan terus pergi buka peti ais.

"Erm sungjoon?", takde angin takde ribut tetiba dia tegur sungjoon. Sungjoon pandang je lah.

"Dah makan?", soalan apaa kau tanya ni wooseokk??!!!

"Tadi kan makan sama2, dah lah", jawab sungjoon dingin.

"Ouh ok", wooseok menghirup air di dalam cawannya. Tetiba lak dia nervous, apahal?

Ruang tamu

"Eiihhh bosan lahh!! Bagi lah tv kat kitorang pulak", rungut hangyul.

"Ha ambiklah tv tu. Gi bukak plug semua ambik bawak masuk bilik, pi ambik", kata haerin dengan geram. Nak layan drama pun tak oleh.

"Korang ni asyik tengok drama tak bosan ke?", tanya dohyon.

"Tak!", jawab mereka serentak. Yang lelaki hanya mampu mengeluh.

.

.

Malam menjelma, yang perempuan semua dalam bilik sungjoon. Yang lelaki semua dalam bilik seungwoo, ha kau rasa? Dia sumbatnya semua dalam bilik dia, katanya saje suruh rasa awal2 sempit dalam kubur. Tak tak aku gurau je.

Diorang dah settle mandi semua, diorang pergi ruang tamu balik. Yelah takkan semua nak tidur dalam bilik seungwoo pulak kan. Masing2 dah get ready bantal semua lah, dah ada yang terbongkang dah pun.

Bilik Sungjoon

"Gais nanti kalau korang lapar ke apa ke an, ha pergi jelah dapur tu buat macam umah sendiri eh. Masak je ramen tu, mak aku memang beli banyak2 untuk korang", kata sungjoon. Yang lain okeh je lah cerita dia.

"Unnie, kalau aisha masak sekarang boleh? Lapar lah"

"Boleh, pergilah. Tadi unnie check diorang semua macam dah tidur dah, pergilah", kata sungjoon lalu aisha pun keluar dari bilik tersebut.

Yang lain tidur dah, tinggallah sungjoon dan chaemin. Diorang sembang sat pastu tidur, tinggalah aisha sorang2 kat dapur tu.

Dapur

Aisha menuju ke dapur, dia terkejut. Sebab apa? Sebab atas meja tu dah ada ramen.

"Siapa punya ramen nih? Macam baru masak je", monolog aisha sendirian. Alang2 takde siapa pun dekat dapur tu dan mood malas dia tengah on, apa lagi dia tibai ah ramen tu tanpa mengetahui siapa tuannya.

Tanpa dia sedar, tuan punya ramen sedang memerhati dari jauh. Rasanya korang tahu kot siapa tuan ramen tuh heh anak kang tu ha.

"Ohhh sukahati nenek moyang kau je eh makan ramen aku. Kau tunggu kau tunggu, aku balas dendam", monolog minhee lalu perlahan lahan dia ambil gunting yang berdekatan.

Aisha langsung tak perasan yang ada orang dekat belakang dia, sedap sangat makan ramen orang kan. Dan tanpa aisha sedar, minhee dah berada di belakang dia bersama gunting di tangannya.

[OG] CRUSH AKU WOOSATAN || Kim WooseokWhere stories live. Discover now