chap 4

87 16 185
                                    

ha ok  kita sambung sini eh😂

Masih di rumah han's family

"Tak guna punya mangkuk hayoun, kau tunggu kau", monolog seungyoun sendiri sambil menahan geram.

"Oi, korang buat apa tu? Masuklah", sungjoon keluar dari biliknya dengan hanya memakai tshirt putih lengan pendek dan seluar pendek yang menampakkan pehanya yang putih gebu itu.

Dan hal itu menyebabkan wooseok terkesima ya anak2, manakala yang lain sempat menutup mata masing2. Alhamdulillah tak sempat nampak apa2😂 Wooseok je lah.

"Woi seksinya kau", hayoun cepat2 cover sungjoon dengan begnya.

"Eh aku tak perasan, jom jom masuk bilik aku", mereka masuk ke dalam bilik sungjoon bersama sama.

"Unnie ni kat rumah pun pakailah leklok sikit, kan wooseok sunbae dah nampak", marah aisha.

"Alah mana unnie tahu, ingatkan diorang kat dapur. Dahlah, eh hayoun cepat ah kata nak buat homework", maka dengan itu diorang pun buat homework bersama.

Ha 10minit pastu dorang membawang, biasalah pompuan kalau kata nak buat homework sesama tu ha takdenya. Ada je benda nak cerita. Time spm nanti jangan buat macam ni ye adik2😂 aku dah rasa dah, tengah syok sembang tetiba cikgu suh kumpul kat dewan ha sudah sebaik paper bm tau k back to the setori.
.
.
.
.

Siap juga semua homework walaupun banyak membawang je kan. So, diorang kemas2 nak balik lah. Sungjoon katanya malas nak keluar so dia suruh diorang ber-3 keluar sendiri. Eh eh kebetulan pulak yang jantan2 ni pun nak balik jugak.

"Ha, korang pun nak balik dah ke?", tanya seungwoo.

"Haah, kitorang balik dulu lah ya", diorang ber-3 keluar dari rumah itu dan serentak itu juga yang lain keluar sama.

Diorang ber-10 jalan mengikuti hayoun,haerin dan aisha dari belakang. Jangan salah faham, diorang punya jalan nak balik rumah tu sama so terpaksalah jalan sekali.

"Apa masalah korang ni ha sebenarnya?", tanya minhee tiba2.

"Apa kau? Tetiba je", marah aisha.

"Korang apa masalah sampai bagi kitorang makan rice ball inti bawang madu fake tu? Kitorang tak buat pape pon kan", kata minhee dengan geram.

"Eh benda tu sebenarnya nak bagi dongpyo je. Yihyeon buat khas untuk dongpyo, yang korang pun makan sekali buat apa ha padan muka. Memang helok sangat pun semua kena", kata aisha lagi.

"Eh mulut kau jaga sikit eh, kitorang ni senior kau", kata hangyul. Dia marah aisha.

"Kau nak marah dia apahal? Betul lah apa yang dia cakap tu halamak", marah haerin pula.

"Tak sekarang ni apa masalah kau?", hangyul tetiba berang.

"Tak, kau tu yang apahal? Korang yang main makan je pastu nak salahkan kitorang pulak? Apahal? Lagipun mulut longkang korang tu memang patut pun makan benda alah tu", tu dia haerin melepaskan geramnya.

"Patutnya wooseok sunbae pun kena makan sekali, biar padan muka memasing", kata aisha lagi.

"Eh budak ni lelebih nampak", wooseok nampaknya seperti mahu menampar aisha dan sempat dihalang oleh haerin.

"Sunbae jangan nak sentuh dia eh. Kalau sunbae rasa nak makan pelempang chaemin unnie lagi, buatlah", kata haerin.

"Ah aku tak takut lah dengan unnie korang tu"

"Korang semua ni memang macam ni eh? Kerek, poyo, mulut longkang semua adalah", tanya aisha dengan muka selambanya.

"Kuangajo kau kan cakap kitorang mulut longkang", baru sahaja seungyoun nak menarik telinga aisha, hayoun yang tadinya diam terus menghalang seungyoun.

"Eh monyet, kau jangan berani nak buat dia macam tu eh. Aku tampar kau kang"

"Kau diam mangkuk hayoun, kang kau yang aku tampar"

"Tampar ah tampar, meh sini tampar ah!", hayoun menjerit sedikit. Dah bergaduh pulak dekat tengah jalan dorang ni. Seungyoun baru angkat tangan tetiba aisha menolak seungyoun.

"Sunbae, saya nak cakap ni. Lelaki kalau pukul perempuan, namanya dayus. So hengkorang semua jangan jadi lelaki dayus, dah jom unnie", aisha menarik tangan haerin dan hayoun.

Tiba2 hujan lebat mula membasahi bumi, diorang apa lagi cabut ah. Semua selamat sampai depan 7e dan berteduh kat situ.

"Haih dah lah lupa nak bawak payung, ha tunggulah kita semua kat sini", kata haerin.

Tiba2, ada dua orang jejaka yang keluar dari 7e dan menegur diorang.

"Eh haerin? Tak boleh nak balik ke ni?", haerin memandang gerangan tersebut.

"Eh serim oppa, haah tak leh nak balik. Oppa ngan taeyoung buat apa dekat sini", tanya haerin dengan mesra.

"Takde lah, saje je ni ha beli air. Eh alang2 tu jom lah oppa hantar haerin balik. Lagipun oppa naik motor, ada baju hujan lebih. Jom lah", ajak serim.

"Haah aku pun sama, aisha jom lah balik dengan aku", ajak taeyoung.

"Eh tak menyusahkan korang ke?", tanya haerin.

"Takdelah, jom jom", serim menarik tangan haerin dan haerin hanya membontoti serim.

"Jom lah aisha, aku hantar kau"

"Takpe ke?"

"Takpe, dah jom", aisha mengikuti taeyoung.

"Tak guna betul, memasing tinggalkan aku. Kuangajo", siapa lagi yang kena tinggal kalau bukan hayoun.

"HAHAHAHAHAHAH forever alone ke sis HAHAHAHAHA", dengan itu kepala seungyoun dihempuk oleh hayoun.

"Kau diam monyet", hayoun pout.

"Ei serim tu takdelah handsome mana huh aku lagi hot", kata hangyul. Aik jealous ke bang?

"Tu ah, nak bandingkan aku ngan taeyoung tu huh aku lagi handsome", kata minhee pulak.

"Eh biar tak handsome, asal hati baik. Bukannya handsome tapi hati macam longkang", perli hayoun.

"Kau perli kitorang ke?", tanya wooseok.

"Eh terasa ke? Haha takde masa lah nak perli. Sebab kes korang ni lain, dah lah tak handsome hati pulak macam longkang ish ish ish. Yohan,junho,eunsang,hyeongjun ngan dohyon je baik. Lain semua cam anot"

"Melebih eh kau", kata seungyoun.

"Mana ada, dahlah aku lebih rela redah hujan daripada duduk kat sini dengan korang. Helok sejuk boleh jadi panas", hayoun bangun dan berlalu pergi. Sebelum dia pergi, dia sempat pukul seungyoun pakai beg dia.

"Tak guna punya yeoja"

"Yang baik2 sekalian, jom kita masuk dalam. Hyung belanja korang air okay jom jom", kata yohan.

"Kau memang tak guna yohan, mementang dapat tittle baik", kata hangyul.

"Eh kitorang memang baik pun. Korang tu jahat k lah jom yohan hyung", junho menarik tangan yohan lalu menjelirkan lidahnya pada yang lain.

"Sejak bila junho jadi macam tu", tanya minhee

"Tahlah", semua menunggu hujan reda. Sementara tu diorang lepak2 lu
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.



TBC

Ni je yang aku mampu untuk harini k byeeee

Muahhhh



snowinmira
Hangyulwifeu_
wifeuwooseok_
naneun_aisha
90snetworks

[OG] CRUSH AKU WOOSATAN || Kim WooseokWhere stories live. Discover now