Xster High School
Haerin, hayoun dan sungjoon lepak sesama dalam bilik latihan taekwondo sebab diorang saje nak tunggu haerin habis latihan. Bosan kot. Aisha dan yihyeon dekat kafeteria sekolah manakala chaemin pula semestinya di library.
"Joon unnie, coklat tu untuk siapa?", tanya haerin yang baru perasan akan kewujudan coklat itu di tangan sungjoon.
"Ouh ni? Untuk wooseok"
"Unnie, seriously? Baik bagi rin je"
"Eh mana boleh, unnie nak bagi ni kat wooseok"
"Alaaa", haerin pout.
"Sudah tu, ha haerin. Dah habis belum latihannya? Jom keluar", kata hayoun.
"Dah dah, jom", mereka bertiga pun jalan bersama menuju ke kafeteria sekolah. Tiba2 mereka terserempak dengan wooseok.
"Hai wooseok! Saya nak bagi coklat ni dekat awak", sungjoon menyapa dengan mesra dan menghulurkan coklat yang dibelinya untuk wooseok.
Wooseok mengambil coklat tersebut dan membelek belek coklat itu. Hayoun dan haerin hanya memerhati dari tepi.
"Sorry, aku tak makan coklat murah", lalu dia CAMPAK coklat tersebut kebawah.
"Ei bapak kerek mamat tu!", jerit haerin.
"Murah dia kata? EIIIIIIII PALA HOTAK DIA MURAH DASAR TAK RETI BERSYUKUR PUNYA JANTAN! HAERIN! kau amik coklat tu kau makan dengan yang lain, aku lah eiii", sungjoon mengambil coklat itu dengan muka sedih dan beri kepada haerin. Lalu dia berlalu pergi ke toilet, nak nangis lah tu.
"Haerin, kau pergi dulu. Unnie nak gi library", kata hayoun
"Ok", haerin pergi ke kafeteria sekolah dan berkongsi coklat tersebut dengan aisha dan yihyeon. Sambil2 tu haerin cerita lah apa yang jadi tadi.
.
.
.
.
.Library
"Unnie!", chaemin memandang ke belakang.
"Ni library tau, diam sikit boleh tak. Apahal ni jerit2 ni"
"Hayoun nak bagitahu ni"
"Pe dia?", hayoun menceritakan apa yang terjadi pada sungjoon tadi.
"Seriously? Apa masalah mamat tu?", chaemin geram.
"Manalah youn tahu. Unnie, pergi kerjakan mamat tu unnie"
"Haih, penatlah. Unnie buat banyak kali pun dia tak serik2 lagi nak sakitkan hati sungjoon. Takpe lah nanti unnie try cakap dengan seungwoo, mana tahu dengan seungwoo dia dengar cakap ke", kata chaemin yang dah malas nak nasihat si ucok tu.
"Unnie, unnie ingat dia kesah ke kalau seungwoo oppa yang nasihatkan dia sekali pun? Lelaki ego macam tu tak makan nasihat lah unnie"
"Habistu kau nak unnie buat apa? Pukul dia pakai kuali pulak?"
YOU ARE READING
[OG] CRUSH AKU WOOSATAN || Kim Wooseok
RandomHan Sungjoon merupakan seorang perempuan yang menyukai seorang lelaki dari kelas sebelahnya iaitu Kim Wooseok Kim Wooseok merupakan seorang pretty boy yang cerewet, berlagak, riak, pangai cam hanot dan lain2 lagi. Mampukah sungjoon menambat hati woo...