chap 18

70 7 106
                                    

Library

Yohan duduk berseorangan di library. Bukan dia belajar pun, termenung je dia. Mungkin broken sebab sungjoon ngan wooseok dah berbaik. Tiba2 ada seseorang menarik kerusi di sebelahnya.

"Hi", yohan mendongakkan kepalanya untuk melihat gerangan yang menegurnya itu. Dia tersenyum sikit.

"Haeun, nak study ke?", tanya yohan.

"Takdelah, nak siapkan sikit homework yang saem bagi semalam", kata haeun dan membuka bukunya. Yohan hanya biarkan haeun dan bermain dengan jarinya.

"Kau ok?", tanya haeun yang perasan akan yohan yang agak sedih itu.

"Okay je", kata yohan dan menundukkan kepalanya. Dia tak tahu lah haeun tahu ke tak yang dia sukakan sungjoon.

"Ni mesti pasal sungjoon unnie ngan wooseok oppa kan?", tebak haeun.

"Macam mana kau tahu?", soal yohan.

"Diorang yang cakap"

"Tapi aku tak pernah bagitahu diorang pun"

"Dari cara kau layan unnie pun diorang dah agak", kata haeun sambil membuat homeworknya. Yohan hanya mengeluh.

"Diorang mesti dah cerita semua benda yang dah jadi kan sebelum ni?", haeun hanya mengangguk dan yohan mengeluh lagi sekali.

"Kau rasa layak ke wooseok hyung tu dengan noona? Noona takkan dah lupa kot apa yang wooseok hyung pernah buat dekat dia selama ni", kata yohan seperti tidak puas hati ye.

"Semua manusia layak dapat peluang kedua yohan. Mungkin dia dah betul2 berubah and dah menyesal dengan apa yang dia buat sebelum ni", kata haeun cuba untuk menyedapkan hati yohan.

"Entahlah tapi eh jap, kau bukan pemalu ke? Asal dengan aku kau okay je?"

"Nak malu pun kena bertempat jugak yohan oi", yohan hanya tergelak kecil. Yelah setahu dia haeun tu memalu je bila depan dia, ni elok pulak.

.

.

Sebulan kemudian (act aku dh takde idea XD)

"Hayoun, jom pergi bilik muzik", ajak sungjoon.

"Kau nak buat apa pergi bilik muzik?"

"Nak hantar ni kat wooseok, jom lah"

"Haih, joon", hayoun tak tahu nak cakap apa. Dia teringat apa yang seungyoun cakap dengan dia pagi tadi.

flashback

Hayoun berjalan seorang diri nak masuk ke kelas. Tiba2 ada tangan yang menarik dia di lorong loker, terkejut lah dia tetiba ada orang tarik dia, siap pin dia kat loker lagi.

"Seug- seungyoun", dia bukan apa. Diorang actually dah lama tak bersemuka lepas apa yang jadi kat rumah sungjoon dulu. Malu sampai sekarang beb. Seungyoun sepertinya sedang meninjau2 ke luar nak tengok line clear ke tak.

"Ok hayoun, aku cuma nak cakap tolong pantau sungjoon", dengan sekali lafaz ayat tu keluar dari mulut dia.

"Wae? Kau suka sungjoon jugak ke?", tanya hayoun tiba2. Dalam hati dia, dia pun tak tahu kenapa ayat tu yang keluar dari mulut dia. Seungyoun pandang hayoun pelik.

"Asal? Kau jealous?", tiba2 seungyoun merapatkan mukanya dengan muka hayoun, lagi berapa inch je kalau salah langkah tu ada yang kena kiss kang. Hayoun mula tak selesa, so dia tolak dada seungyoun supaya jauh dari dia.

"Takde masa lah aku nak jealous. Kenapa tiba2 nak kena pantau ni? Pantau dari siapa?"

"Wooseok"

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Nov 24, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

[OG] CRUSH AKU WOOSATAN || Kim WooseokWhere stories live. Discover now