chap 16

51 5 129
                                    

Pagi menjelma, memandangkan perempuan semua tido luar sebab takut punya pasal, diorang bangun awal. Nasib baik tak ada yang terpeluk dengan musuh memasing XD. Yang perempuan semua dah siap and harini diorang baik so diorang siapkan breakfast untuk beruk2 tu sekali. Kebetulan seungwoo dah bangun, dia pergi dapur.

"Wah wife material betul lah kau ni. Ni yang makin suka ni ehek", chaemin ignore seungwoo sebab dia malas nak layan loya buruk mamat tu pepagi. Tak lama lepastu sorang sorang bangun dan bertandang ke dapur sebab yelah memasing lapar kan.

"Siapa lagi yang takde?", tanya seungwoo selaku yang paling tua antara mereka. Yelah dah alang2 semua mood tengah baik ni baik diorang breakfast sesama kan.

"Seungyoun tak bangun lagi", kata wooseok dan menunjuk ke arah seungyoun yang masih terbongkang kat atas sofa tu.

"Takpe, biar aku settlekan dia", kata hayoun dan senyum sinis. Dia pergi ke seungyoun dan dia berdiri atas sofa yang seungyoun baring. Kau rasa dia nak buat apa? Dia lompat ah apa lagi.

"Bangunn!!! Bangunn!!!!", jerit hayoun sambil lompat2 atas sofa. Seungyoun dah mula dah dia nak mengamuk.

"Aku nak tido lah setan! Kau berambus sana", kata seungyoun tapi hayoun tetap tak mengalah ye anak2.

"Siapa setan? Kau setan ke aku setan? Bangunlah setan!", hayoun sambung lompat. Sebab seungyoun dah geram sangat, dia tarik tangan hayoun dan dengan tak sengaja hayoun terjatuh atas seungyoun dan mereka ter-eye contact dan dua2 terkaku.

meanwhile keadaan kat dapur yang menyaksikan kejadian itu

"Omo omo", kata dohyon sambil menutup mulut dia yang ternganga. Hangyul terus cover mata dohyon dengan tangan dia.

"Budak2 tak leh tengok", kata hangyul.

"Itu kalau dibiarkan tu mahu jadi benda lain kang", kata chaemin sambil menongkatkan dagunya.

"Ehem yang kat depan tu taknak breakfast sekali ke?", tegur seungwoo sebelum apa2 jadi.

Hayoun yang baru tersedar tu terus berdiri. Tibe awkward gila, seungyoun pun tibe diam. Hayoun jalan dengan laju pergi dapur dan dia duduk di sebelah haerin.

"Asal muka unnie merah. Aigoo malu eh? Malu lah tu elele", usik yihyeon.

"Diam ah kau, aku karate kau kang", kata hayoun dan yang lain semua gelak je. Seungyoun yang selalunya terlebih aktif tu pun tibe diam. Malu punya pasal dan inilah kali pertama pun diorang boleh duduk se-table dengan tenang. Kalau tak, bergaduh aje kerja. Mungkin jugak sebab harini hari last diorang dekat rumah keluarga han tu.

.

.

"Bye bye sungjoon unnie, hiks hiks will miss you unnie", kata aisha dengan fake tearsnya. Drama betul diorang  ni.

"Bye sungjoon hiks jaga diri leklok tau, jangan nakal2 okeh", kata chaemin pulak.

"Tak korang ni apahal? Lagi 4 hari kita jumpa lah halamk cakap macam aku nak pindah pulak, lepuk seko2 kang", kata sungjoon. Yohan perati sungjoon dari jauh dan dia tersenyum.

"Kwiyeopta", kata yohan perlahan.

"Bye mint uhuks nanti 4 hari tak boleh tengok muka kau uhuks", halah gedik betullah si seungwoo ni. Kutip please, nyampah aku.

"Joon, kau bawak oppa kau ni masuk dalam. Malas aku nak layan dia", dan sungjoon pun menarik seungwoo masuk kedalam dan terus tutup pintu. Dan yang lain turun beramai-ramai.

"Hi haerin", tegur seseorang.

"Eh serim? Kau buat apa kat sini?"

"Erm nak hantar kau balik rumah?", serim senyum dengan manis sekali ye dan haerin pun cair. Dia apa lagi, ikut jelah. Tiba eh ada pulak yang menegur aisha, siapa lagi kalau bukan crush dia, taeyoung.

[OG] CRUSH AKU WOOSATAN || Kim WooseokWhere stories live. Discover now