chap 17

60 5 132
                                    

Kringgg Kringgg

Waktu balik pun tiba, mesti ah ramai an nak balik rumah. Sungjoon and the geng jalan bersama-sama untuk pulang, sedang mereka bejalan-jalan, tiba2 ada seorang lelaki menghalang perjalanan mereka. Kim Woosa eh Wooseok.

"Kenapa ni seok?", tanya sungjoon dan wooseok buat muka cute dia. Ey aku pang kang.

"Hehe nah coklat, aku ganti coklat erm yang aku campak haritu", kata wooseok dengan muka bersalah fake dia. Sungjoon hanya senyum ke arah wooseok.

"Takpe seok, benda dah lepas"

"Alo erm amik je lah kalau tak nanti aku rasa bersalah", dan sungjoon pun amik je lah coklat tu dan wooseok terus berlari. Hyper betul dia harini asyik lari je kerjanya. Sungjoon tergelak kecil tengok wooseok, dia rasa comel pulak wooseok macam tu.

"So crush dah balas cinta lah ni?", tanya chaemin dan mengangkat2kan keningnya.

"Entahlah unnie", jawab sungjoon dan tersenyum sambil tengok coklat yang wooseok bagi dekat dia. Depan member2 dia yelah dia buat dek je, dalam hati dah melompat-lompat dah dia.

.

.

"Hyung, hyung dah baik ngan joon noona eh?", tanya minhee dan wooseok hanya mengangguk. Seungyoun yang berada di sebelah dia mencubit wooseok. Wooseok cuma bagi isyarat 'kau diam je', seungyoun tak tahu nak buat apa, dia mampu diam je buat masa sekarang ni.

"Ha kau tu dah berbaik ke dengan aisha?", tanya hangyul.

"Aku dah minta maaf dah haritu, dia dah maafkan ha dah baik lah", jawab minhee dan memakan aiskrimnya.

"Eh aku dengar citer tadi ada budak baru dalam kelas korang. Betul ke?", tanya seungwoo kat yohan and hangyul.

"Haah, nama dia Jung Haeun. Comel gak lah, aku rasa dia nanti pun jadi geng diorang kot sebab aku tengok tadi dia ikut je mana haerin pergi", jawab hangyul.

"Kau tak habis lagi ke ngan haerin tu gyul? Aku tengok dia bebetul rimas tau dengan kau. Kau tengok ah dia dengan serim pun, orang boleh ingat diorang tu couple tau", betullah jugak tu apa yang wooseok cakap tu. Kalau orang yang takenal tengok diorang maybe orang ingat diorang bercinta.

"Ala takpelah, aku kacau dia sebab aku suka tengok reaction dia. Kalau dia suka aku, aku okay je. Kalau tak suka takpelah, aku redhaaa", jawab hangyul.

"Uish hyung memang kental lah hyung, aku bangga ada hyung cam kau", kata eunsang sambil menepuk-nepuk bahu hangyul. Pastu hangyul buat muka berlagak, hokaloh.

"Ha kau pyo tak habis lagi ke gaduh ngan musuh ketat kau tu?", tanya junho.

"Heh memang takkan habis okehh! Dia tu asal jumpa aku je nak cari pasal eyy kalau bukan sebab dia tu anak orang memang lama dah aku belasah ey ey"

"Sabo pyo sabo ini dugaan. Ko tengok cam aku, helok je ngan hoona", kata eunsang sambil berlagaklah sebab dia takde gaduh2 ngan hoona.

"Eleh, bila hoona tu keluar dengan jaemin kau marah an?", usik hyeongjun.

"Kau diam ah, mana ada aku marah halamak", balas eunsang tanak kalah.

"Eleh yelahtu tak marah, kau ingat aku bodoh sangat ke tak reti beza time kau marah and time kau okay. Hellooo aku bukan baru kenal kau semalam eh", kata hyeongjun dan eunsang buat tak tahu. Maleh dia nak layan.

" Eh hyung, nak tahu tak? Haritu an masa kitorang balik dari rumah hyung tu kan, mint noona balik dengan subin", kata hangyul saje nak buat seungwoo mengamuk lah tu.

"Bwooo??!!!!! SUBIN CENGENG TUU??!!! Seriouslyyyy??!!!!!!!!", ha aku tak tahu dia dah mula nak buat highnote dia kat situ.

"Aku lahh eyy sebaik kau paling tua kalau tak kena hempuk dah ni eyy", kata seungyoun geram. Tibe seungwoo lari.

[OG] CRUSH AKU WOOSATAN || Kim WooseokWhere stories live. Discover now