Dapur
"Nak masak apa ni?", tanya chaemin.
"Unnie, apa kata kan unnie je yang masak? Yelah unnie kan paling tua, so unnie dah expert", cadang haerin yang mood malasnya tengah on.
"Eh takde2, korang kena masak sekali. Amboii senang hidup korang unnie sorang je yang masak"
"Alah unnieeeee pleaseeeee", mereka membuat muka comel sebab semua pemalas.
"Takde2, korang kena jugak tolong unnie masak. Tak masak pun takpe janji korang potong2 apa yang patut", mereka pasrah dan mula membuat kerja potong memotong.
Chaemin hanya menunggu sehingga semuanya telah siap dipotong, baru dia mula memasak. Macam2 karenah lah nak memotong pun,
"Weh camni eh potong carrot?"
"Potong carrot pun tak gheti ke anat?"
"Weh, kulit timun ni buang tak?"
"Siapa makan timun takde kulit siaa"
"Weh mata aku mata aku auchh pedih dan perit hiks"
"Tagunaa kau bawanggggg"
"Tangan aku lenguh lah potong benda ni"
"hiyakk amik kau ayamm rasakannn cincangan dari aku hiyak hiyak"
"Jangan dicincang ayam tu oi kang tak rasa apa kang, aku tahulah kau taekwondo pun agak2 ler oi"
"Potong daun bawang tu leklok lah sakai, berterabur sia"
Ha nama je pompuan, tapi macam tak pernah masuk dapur ish3. Cane nak buat jadi bini ni.
Setelah selesai semuanya dipotong, mereka meninggalkan chaemin berseorangan di dapur dan masuk semula ke dalam bilik. Bertuah betul budak2 ni.
Chaemin bersiap sedia untuk memasak. Well, antara diorang semua dia paling terror bab2 memasak ni. Unnie lah katakan hoho. Dia memulakan dengan memanaskan minyak, dan mulakan sesi masak2.
Seungwoo pula ternampak yang chaemin berseorangan di dapur, dia mengambil kesempatan ini untuk tengok chaemin di dapur.
Chaemin tak perasan akan kehadiran seungwoo jadi seungwoo senyap2 berjalan dan back hug chaemin. Chaemin terkejut tetapi dia membiarkan perbuatan seungwoo aip aip.
"Ei kau nak apa? Bla ah aku tumbuk kang"
"Alah rileks lah hm", seungwoo buat suara menggoda dia. Pepandai ah kau imagine😂 Chaemin tak keruan dah.
"Pergi sana lah aku tengah masak ni kan ey"
"Alah jap lah", disebabkan seungwoo terlalu degil dan membuatkan chaemin geram. Dia mengambil kuali pink jin yang berdekatan dan hempuk kepala seungwoo.
Jin be like: kuali akuu hiks
"Auchh sakitlahh!", aduh seungwoo.
"Padan muka, menyebok ah lagi. Kau blah sana, ei", seungwoo terus keluar dari dapur. Takut kena hempuk lagi ler teww. Lepas dia berambus, barulah chaemin dapat masak dengan tenang.
.
.
.Masa makan
"Kau pergi duduk sana lah, semak kat sini pahal"
"Aku nak duduk dekat dengan kimchi, kau gi sana shuh2"
"Eh babun, jangan tamak boleh tak. Bukan kau sorang je yang nak makan setan"
"Unnieee tengok dia nii!!"
"Hyunggg tengok dia nii!!"
"Aku nak air bodo air! Bukan kicap!"
"Kau pergi duk sana jauh2, jangan dekat ngan aku. Aku taekwondo kau kang shuh"
YOU ARE READING
[OG] CRUSH AKU WOOSATAN || Kim Wooseok
RandomHan Sungjoon merupakan seorang perempuan yang menyukai seorang lelaki dari kelas sebelahnya iaitu Kim Wooseok Kim Wooseok merupakan seorang pretty boy yang cerewet, berlagak, riak, pangai cam hanot dan lain2 lagi. Mampukah sungjoon menambat hati woo...