chap 6

88 16 149
                                    

Han's family house

"Sungjoon!", panggil Pn.Han dari dapur. Sungjoon yang tengah tengok tv tu pun bangun lalu pergi ke dapur.

"Ye omma, kenapa?"

"Jom makan tengahari, omma dah siap masak dah ni"

"Ok", baru je sungjoon nak duduk.

"Ehhh kamu pegi panggil oppa dengan appa kamu tu, dari pagi duk terperuk je dalam bilik tu. Udah macam anak dara! Pegi panggil jantan2 tu", marah Pn.Han.

"Uish omma, salah satu jantan tu suami omma tau"

"Tak kesah lah suami tak suami pi lah panggil diorang. Anak ngan bapak sama je, tulah bapaknya tu pun dulu macam tu turun dekat anak haih sabo je lah", bebel Pn.Han.

Sungjoon pun pergilah panggil dua lelaki yang berada di dalam rumah itu dan mereka makan bersama-sama.

"Woo, joon"

"Nae appa?", jawab mereka serentak.

"Hujung minggu ni appa kena outstation and omma akan ikut appa. Jadi appa nak kamu berdua jaga rumah dan kamu seungwoo, jaga adik kamu baik2 ya"

"Kenapa omma ikut? Bukan selalunya omma tak ikut ke?", tanya seungwoo.

"Honeymoon", jawan En.Han dan Pn.Han hanya menjeling. Garang nau.

"Ehem jangan nanti balik tetiba ada adik baru pulak eh", kata seungwoo dan dengan kata2 itu, dia menerima pukulan dari ommanya dengan sudu.

"Sakitlah omma", seungwoo menggosok gosok kepalanya.

"Merepek lah lagi, omma pukul pakai sudip pulak nanti", dan seungwoo insaf tidak akan berkata sebegitu lagi.

"Lama ke omma ngan appa honeymoon?", tanya sungjoon dan menekankan sikit perkataan honeymoon.

"Dalam 2minggu jugak", jawab En.Han.

"Lamanyaaa", rungut sungjoon.

"Ntahlah, omma tak tahu lah apa yang appa kamu ni nak buat lama lama kat sana. Sebab tu lah omma ikut, mana tahu dia duk menggatei ngan yeoja lain ke", dan En.Han menerima jelingan dari Pn.Han.
.
.
.
.

Ruang Tamu

Sungjoon dan seungwoo duduk bersama di hadapan tv. Omma appa diorang? Dua2 masuk bilik, nak berehat katanya. Aip jangan pikir lain eh HAHHAHAHA

"Joon"

"Pe oppa nak?"

"Omma ngan appa outstation hujung minggu ni and 2minggu an dorang pergi sana?"

"Yelah, kenapa?"

"Minggu depan kan sekolah lepastu minggu lagi satu tu kan cuti sekolah"

"Ha pastu?"

"Kan omma ngan appa takde kat rumah"

"Lepastu?"

"Lepastu, oppa ingat kan. Oppa nak ajak kawan2 oppa tidur kat sini lah. Best kit boleh kitorang overnight", terkejut si sungjoon tu.

"Oppa! Eihhhh tak yah lah! Nanti joon kena duduk je dalam bilik. Tak best lah", sungjoon pout.

"Alah duduk je lah dalam bilik tu, apa masalah"

"Eii taknakk! Tak yah lah oppa pleaseeeee", sungjoon merayu.

"Alahhh kau ni, apa susah. Kau ajak lah kawan2 kau jugak tidur sini ha settle", makin terkejut sungjoon dibuatnya.

"Oppa gila ke?"

"Oppa masih normal"

"Oppa, takkanlah oppa nak letak kawan2 joon dengan kawan2 oppa dalam satu rumah yang sama? Oppa tahu kan diorang tu selalu bergaduh?"

[OG] CRUSH AKU WOOSATAN || Kim WooseokWhere stories live. Discover now