"Good morning bos!"
Steven mengangguk lalu mengambil tempat duduk di sebelah walter yang sesang bersarapan .
"Lambat bangun"
"Hmm , tak pe lah , harini kan tak de nak buat ape-ape , mesyuarat tak de , kerja kat pejabat dah siap " steven mengambil secawan coffee yang tersedia .
"So , kau buat ape nak pergi pejabat ?" soal walter
"Fay call aku tadi , katanya ada benda yang penting sangat dia nak bagi tahu , dia suruh kau datang sekali tau"
Walter mengangguk .
"So , bos balik tak tengah hari ni ?" soal dylan
"Balik leh , pastikan kau masak eh" ujar steven .
"Hmm yelah , tu kan tugas saya" balas dylan
"Bagus! K lah aku nak pergi dulu , bye!" steven menepuk topi dylan lalu beredar bersama sekeping roti.
Dylan merengus geram sambil membetulkan topinya yang senget .
"Walter!!!" jerit steven dari luar
"Hah?!!"
"Kau nak ikut aku ke pergi pejabat ?" soal steven sambil menjerit
"Hah , kejap! Nak ikut! Bye dylan!" walter berlari anak mendapatkan steven yang sudah terpacak di luar .
Dylan mengeleng melihat perangai bos-bosnya . Yang satu annoying , yang satu sentiasa je gembira .
***
Steven meraup rambutnya ke belakang dengan kasar . Wajahnya yang putih bersih bertukar menjadi kemerah-merahan . Dadanya berombak menahan amarah di jiwa .
Kedengaran seseorang menghempas pintu pejabat . Tak lain tak bukan , walter .
"Hey apehal ni ?" soal walter yang baru masuk ke dalam pejabat steven .
"Projek kita kena sabotaj . Yang aku geram ni kita dah melabur berjuta-juta tau untuk projek tu !" steven menendang meja di hadapannya . Nasib baik tak berkecai!
"Kan aku dah tegur hari tu , asal kau setuju jugak nak bekerjasama dengan dia ?"
"dah terlanjur" balas steven selamba
"Terlanjur ?!" walter membuat muka terkejut . Terkejut lah sangat .
Steven mengetuk kepala walter . Ni mesti otak dah jadi kuning ni !
"Kau tolong serius sikit boleh tak ? Kita ada masalah besar tau tak ! Kalau chris tau macam mana ?" steven memandang walter dengan geram .
"Macam ni , biar kita je yang uruskan hal ni. Kalau kita tak dapat nak uruskan , call chris dan yang lain balik malaysia . Ada setuju ?" soal walter
Steven lantas mengangguk .
"So sekarang kita nak buat ape ? Kita tak tahu kan dato carl kat mana "
"Kita pergilah rumah dia " balas steven .
"Kau tahu ke rumah dia ?"
Steven mengangguk .
"So ape tunggu lagi ? Masa itu emas !"
Steven segera melangkah keluar dari pejabatnya . Diabaikan walter yang semakin menjadi-jadi . Walter berlari anak mendapatkan steven yang sudah melangkah jauh ke hadapan .
***
Steven dan walter turun dari kereta dengan berpakaian serba hitam . Dah macam nak mencuri . Steven memandang ke arah banglo tinga tingkat di hadapannya . Belum sempat dia berbuat apa-apa , pintu pagar banglo itu terbuka dengan sendirinya . Kelihatan seorang lelaki agak berusia menuju ke arah mereka .
"Encik berdua ni nak cari sape ?" Soal lelaki itu
"Dato Carl " balas steven sambil menundukkan kepalanya sedikit
"Hah ? Maaf saya ni pekak sikit " lelaki itu tersengih
"Kami cari dato carl!" jerit steven
Walter ketawa kecil . Lelaki itu mengangguk faham .
"Dato tak de kat rumah , dia dah pergi pagi tadi"
"Pergi mana ?" soal steven
"Hah ? Perigi ? Kat sini tak de perigi nak" balas lelaki tua itu .
"Haih , pekak sungguh. Dato pergi mana ?!"
"Oh , saya dengar dato ada beritahu datin yang dia nak pergi sabah ada urusan katanya "
"Aku tak rasa dia ade urusan kat sana , aku rasa dia nak lari dari kita " bisik walter ke steven . Steven mengangguk
"Berapa lama dato kat sana ?"
"Hah?minyak gamat?"
Steven menepuk dahi .
"Berapa lama dato kat sana?!!"
"Tak pastilah , "
Steven mengangguk .
"Dah blah " steven dan walter beredar menuju ke arah keretanya .
Lelaki tua itu hanya memandang ke arah mereka yang sudah pun beredar . Senyuman sinis terukir di bibir seseorang .
***
"Bos !!" Dylan merempuh bilik steven
"Kau ni dah kenapa rempuh je bilik aku ?" soal steven
" Bos nak pergi sabah kan ?"
Steven mengangguk sambil mengemas pakaiannya .
"Nak ikut bos!" Dylan melompat naik ke atas katil steven .
"Wei! Kang roboh katil ni!"
Dylan tersengih .
"Bos nak ikut pergi sabah , boleh ?" pujuk dylan
"Tak !" balas steven dengan tangan yang masih sibuk mengemas pakaiannya .
"Alah bos , boleh lah . " Pujuk Dylan
"Tak! Kitorang pergi sana bukan nak bercuti ke ape , kitorang ade kerja tau!" balas strven
"K lah kalau tak boleh tak pe lah " dylan perlahan-lahan turun dari katil . Dia melangkah keluar dari bilik steven .
"Gabriella!!!"
"Hah?" dylan menoleh ke arah steven dengan muka malas.
"Betul nak ikut kami pergi sabah ?" soal Steven
Dylan mengangguk laju dengan muka yang berharap .
"Okay , kau boleh ikut ..."
"Yes!!!" jerit dylan
"Tapi , tapi , tapi..."
"Tapi ape bos ?" soal dylan
"Jangan. Nak. Susahkan. Aku. Faham.?" steven mengacuhkan jari telunjuknya tepat di hadapan wajah dylan
Dylan mengangguk .
"Dah pergi kemas barang-barang kau , lambat , tinggal "
Dylan mengangguk lagi . Dia segera berlari masuk ke dalam biliknya . Steven mengeleng melihat perangai dylan . Tanpa sedar dia mengukir senyum sendirian .
***
Dylan menyerahkan beg bagasinya kepada Denn . Walter dan steven bergegas menuju ke kereta .
"Eh , sejak bila pulak dylan ikut ?" soal Walter
"Dia nak ikut , aku bawa je lah" balas steven .
Walter mengangguk . Dylan tersengih.
"Dah masuk cepat , kang lambat pulak"
Walter , steven dan dylan masuk ke dalam kereta . Denn menuju ke tempat pemandu . Kereta mercedes hitam itu perlahan-lahan meninggalkan kawasan banglo .
Done bab 9!
Vote and comment ya!♥
YOU ARE READING
My Boss Mafia
RandomSTEVEN LEE! Annoying guy!but cool! Steven Lee merupakan seorang mafia yang mempunyai perangai yang sangat selamba. Tak kesah pasal ape pun yang dia rasa tak penting. Termasuklah perasaan yang dinamakan CINTA. GABRIELLA DYLAN! Seorang perempuan ya...