'Ape aku patut buat ni! Ayden dah semakin rapat dengan Gabriella . Aku perlu terus terang! Ya aku perlu!'
Steven berlari anak turun ke tingkat bawah , dia segera mencari dylan .
"Walter gabriella mana ?" soal steven sambil memandang ke arah walter yang sedang bersenang lenang di sofa bersama keropok kesayangannya .
"Entah , kat belakang kot"
Steven segera menuju ke belakang . Kelihatan dylan sedang bermain dengan kaktusnya .
"Gabriella"
"Eh bos" dylan mengukir senyum sambil memandang ke arah bosnya .
"Jom"
"Jom? Pergi mana ?" soal dylan
"pergi taman dekat-dekat sini je" ujar steven
"Tapi bos , hari nak hujan ni"
Steven mengukir senyum .
"Tak pe kejap je , kalau hujan turun kita tidur je kat sana" steven ketawa kecil.
"Eh bos ni , sempat eh bergurau"
Steven tersengih .
"Dah jom gerak"
Dylan mengangguk . Dia segera mengikuti langkah steven dari belakang sehinggalah sampai di kereta . Steven membuka kan pintu untuk dylan. Dylan mengerut dahi melihat perangai steven yang hmm sweet semacam je .
Steven masuk ke tempat pemandu lalu memecut laju keluar dari perkarangan banglo .
***
Someone pov
"Deal , aku setuju dengan rancangan kau , tapi..."
Lelaki itu memandang ke arah seorang lagi lelaki di hadapannya .
"Kita kena bunuh dia "
Lelaki yang berada di hadapannya tersenyum sinis .
"well , itu kerja yang sangat mudah . Aku boleh bunuh dia sorang , tapi ini kerja kita . Lepas je dia blah ,giliran kau pulak" lelaki itu ketawa lalu mengukir senyum sinis
"Well kita tengok lepas ni sape yang akan ikut jejak dia"
Masing-masing mengukir senyum sinis . Rancangan demi rancangan diatur dengan kemas . Pertaruhan mereka cuma satu , seseorang yang sangat berharga .
***
"Bos sebenarnya kenape tetiba je bawa saya pergi taman ni ?" soal dylan . Dia memandang ke arah steven yang sedang memandu.
" Aku ade bende nak cakap kat kau , penting , ini hal kita " ujar steven
"asal tak cakap je kat rumah ?" soal dylan lagi
Steven hanya mengukir senyum tanpa menjawab pertanyaan dylan . Sebaik sahaja mereka sampai di taman tersebut , cuaca mula bertukar menjadi mendung . Tidak seorang manusia pun kelihatan di sekitar itu .
"Jom turun" steven turun darin kereta dan membawa dylan di sebuah pondok di taman itu .
"bos sebenarnya nak cakap ape ?" soal dylan ingin tahu. Bende ape yang pentjng sangat tu!
Steven menarik nafas panjang . Hmm , gementar.
"okay macam ni , aku sebenarnya tak pernah buat benda ni dekat mana-mana perempuan , kau orang pertama " steven memalingkan wajahnya kemudian memandang semula ke arah dylan.
Dylan ketawa kecil melihat perangai bosnya itu .
" aku sebenarnya tak pasti pasal ni , tapi semakin lama aku dengan kau , aku mula faham . Aku tahu yang aku dah..." steven berhenti seketika .
"...Dah mula suka kan kau" sambung steven
Dylan terpaku . Mulutnya bagai terkunci, tak mampu nak balas .
"Gabriella , i...i...i love you . Aku tak pernah rasa perasaan ni sebelum ni sebab aku memang tak pernah rapat serapat ni dengan perempuan . Ya maybe aku asyik buli kau je , tapi aku tak sangka , perbuatan aku tu mengundang satu perasaan lain , perasaan dimana aku dah mula sayangkan kau . Please , biar aku jadi sebahagian dari hidup kau , aku nak jaga kau ." ujar steven panjang lebar . Dia menghembus nafas lega sebaik sahaja meluahkan perasaannya . Dia memandang ke arah dylan menunggu jawapan yang tak pasti .
"look bos, saya sebenarnya saya taknak ade apa-ape hubungan dengan mana-mana lelaki lagi lepas apa yang jadi dengan diri saya . Saya takut benda yang sama jadi lagi . Tapi..."
Bang!!
"Arhhh!!!!" steven menjerit secara tiba-tiba , kemudian jatuh terbaring .
"Boss!!!!" jerit dylan . Dia segera mendapatkan steven yang terbaring di sampingnya .
Dylan panik apabila bahu dan dada steven mengalirkan darah tanpa henti . Jelas kelihatan dua das tembakan di bahu dan dada steven . Dylan mula panik , dia tidak tahu ape yang dah jadi , semua berlaku dengan sekelip mata . Kebahagiaannya tadi lesap begitu sahaja.
"Boss jangan mati bos! " dylan memegang tangan steven.
"Wal...walter" ujar steven sebelum menutup matanya .
Suasaan yang tadi tenang mula bertukar .Hujan mula turun dengan lebat , guruh mula kedengaran . Petir sambar menyambar . Senyuman sinis terukir di bibir seseorang yang berada tidak jauh dari situ .
"Bos buka mata bos! Jangan takut kan saya! Ape aku nak buat ni. Call walter dylan!" dylan mengambil iphonenya dengan tangan yang terketar-ketar . Dia segera menelefon walter dengan suara yang serak .
"To...tolong ,bos..steven...bos...steven..taman..."
Done bab 41!
Vote and comment ya!♥
YOU ARE READING
My Boss Mafia
RandomSTEVEN LEE! Annoying guy!but cool! Steven Lee merupakan seorang mafia yang mempunyai perangai yang sangat selamba. Tak kesah pasal ape pun yang dia rasa tak penting. Termasuklah perasaan yang dinamakan CINTA. GABRIELLA DYLAN! Seorang perempuan ya...