Steven mundar mandir di hadapan walter yang sibuk dengan keropoknya . Selepas sahaja balik dari sabah , otaknya ligat berfikir tentang rancangan mereka seterusnya .
"Macam mana sekarang ni ?" steven mengambil tempat di sebelah walter .
"Call ian , suruh balik sini . Settle , senang cite" balas walter selamba .
"Haish kita tak boleh nak susahkan diorang , diorang pun boleh ade kerja . Selagi kita mampu , biar kita uruskan"
Walter mencebik .
"Masalahnye , kita tak mampu , call je lah ian , lagi pun , ni melibatkan syarikat diorang " walter menyuakan keropok ke dalam mulutnya .
Steven mencebik . Dia mengambil iphonenya lalu segera menelefon Ian .
"Hmm, asal call ? Kacau lah" kedengaran suara serak ian dari sebelah sana .
"wei , esok korang balik sini ek , ade masalah "
"Masalah ape pulak ni ? Kau nak kahwin eh ?"
"Kalau aku nak kahwin , tu bukan masalah namanye , bangang. Balik sini je lah " ujar steven
"Hah yelah , nanti aku bagi tahu yang lain . Kau nak aku bawa sape ?"
"Bawa je lah semua , angkut sekali dengan kereta , rumah , almari , katil kau segala . Sebab kat sini tak de bilik untuk kau. Hah bawa bantal dengan selimut sekali " steven ketawa kecil
"Kau memang eh! Wei dah lah , aku nak sambung tidur "
"esok balik eh!"
"Ye ,ye tapi pastikan kau sambut aku dengan karpet merah tau . Kalau tak aku taknak keluar dari kapal terbang tu"
"Lantak kau lah , dah lah bye!" steven segera menamatkan panggilannya .
"Macam mana ?" soal walter
"Esok diorang balik"
"Yes!!!" walter melompat-lompat di atas sofa . Hmm, macam budak-budak !
"Woi, kau nak sofa ni runtuh ke ?"
Wter tersengih lalu duduk semula .
"Gabriella!!" jerit steven .
Dylan yang dari dapur berlari anak mendapatkan steven di ruang tamu .
"Yes bos?"
"Nanti kemaskan bilik tingkat atas tu ye , "
"Semua bilik ke ?" soal dylan
"Aah semua " balas steven
"sape nak datang ?"
Steven mencebik . Banyak soal pulak !
"Aku angkut hantu-hantu dari luar masuk sini " balas steven selamba
"ish bos! Jangan lah cakap macam tu!"
"takut eh takut!"
Dylan mencebik .
"Tak lah ."
"Takut leh tu" usik steven
"Tak!"
"Takut!"
"Tak!"
"Wei dah lah , bingit lah telinga aku ni korang ni , asal jumpa je mesti nak bergaduh kan ." Ujar walter
"Oh , ye . Barang-barang semua kat bilik tu jangan usik . Kau kemas je , buang habuk segala . Tapi jangan usik , faham ?"
Dylan mengangguk tanda faham .
"Kalau faham , ape yang aku kata tadi ?" Steven memandang ke arah Dylan
"Bos suruh kemas kan "
"Lagi ?"
Dylan berdiam diri .
"Kemas je "
Steven mengetuk kepala dylan . Dylan mengusap kepalanya .
"Jangan..."
"...usik" sambung dylan
"Pandai " steven mengusap kepala dylan . Dylan menepis tangan steven .
"Wei jap, bau ape yang hangit ni ? Macam..."
"Omg!" dylan berlari menuju ke dapur .
Steven dan walter berpandangan . Masing-masing mengangkat bahu .
***
Dylan melangkah naik ke tingkat atas. Bersedia untuk membersihkan bilik-bilik yang ada . Dia mula memasuki sebuah bilik . Terdapat tiga bilik yang perlu dia kemaskan .
Dia terpaku seketika melihat bilik pertama yang dimasukinya . Nampak sangat moden!Bilik itu kelihatan bersih . Dari dinding hingga ke perabotnya semua berwarna putih .
"Hmm , mesti pemilik bilik ni pun pembersih" dylan melihat sekeliling bilik itu . Cukup besar. Besar dari biliknya . Dia mula membersihkan bilik itu .
Selesai mengemas bilik pertama , dia beralih ke bilik yang kedua . Sekali lagi dia terpaku . Bilik itu berwarna biru muda dengan putih bersih . Sangat menarik!
Di bilik itu terdapat dua buah katil . Katil yang satu berwarna putih dan katil yang satu berwarna biru muda .
Dia mula membersihkan bilik itu sambil bernyanyi kecil .Selasai mengemas di bilik kedua , dia beralih ke bilil terakhir. Dia memulas tombol pintu bilik itu . Sebaik sahaja pintu bilik itu terbuka luas , dia menelan air liurnya . Gelap! Sangat gelap! Bilik itu dipenuhi dengan warna hitam .
Dia melangkah masuk perlahan-lahan , dia kemudian menarik langsir bilik itu . Cahaya yang masuk membuatkan bilik itu sedikit menyerlah .Dylan menuju ke katil bilik itu , dia duduk sambil memerhati sekeliling bilik itu .
"Woi!"
"Arhh!" dylan menjerit apabila disergah oleh seseorang dari belakang .
"Wei ini aku lah"
Dylan menghembus nafas lega.
"ingat kan sape lah tadi"
"Ni mesti kau ingat aku ni han..."
Dylan menutup mulut steven. Steven menepis tangan dylan .
"Eee , kau dah kenapa !"
"Bos , janganlah cakap pasal benda tu. Seram tau tak! Dahlah bilik ni macam ape dah ." ujar dylan
"Kau ni memang eh , penakut!"
"Eee bos!saya tak penakut lah!"
"Yelah ,tak . Kau ni dah kenapa duduk kat sini ? Kemaslah cepat" arah steven
"yelah , tapi bos temankan" dylan segera berdiri
"eh tak nak aku"
"Alah bos , seram lah bilik ni"
Steven mencebik . Dia berbaring pada katil itu .
"Bos" panggil dylan sambil mengemas bilik itu
"Hmm?"
"Bilik ni bilik sape ?" soal dylan
"Tarzan " balas steven selamba
"Hah?tarzan?"
"Aah tarzan , pemilik bilik ni baru je keluar dari hutan" ujar steven
"ye ke ?"
"Iye , kau pernah nampak tarzan tak ?"
Dylan mengeleng.
"Hah , esok kau nampak lah tarzan tu macam mana".
Dylan mengaru kepalanya yang tidak gatal . Hmm, tak faham leh tu!
Steven ketawa kecil . Polos!
"Kau kemas lah , aku nak keluar" steven segera bangun lalu menuju ke pintu bilik itu .
"bye!" steven menutup pintu bilik itu lalu berlari ke tingkat bawah .
"Bos!!!!!!" jeritan dylan mengegarkan banglo dua tingkat itu .
Done bab 13!
Vote and comment ya!♥
YOU ARE READING
My Boss Mafia
RandomSTEVEN LEE! Annoying guy!but cool! Steven Lee merupakan seorang mafia yang mempunyai perangai yang sangat selamba. Tak kesah pasal ape pun yang dia rasa tak penting. Termasuklah perasaan yang dinamakan CINTA. GABRIELLA DYLAN! Seorang perempuan ya...