"Kita balik hari ni jugak"
Kata-kata yang keluar dari mulut steven itu membuatkan walter dan dylan terdiam seketika , masing-masing berpandangan sesama sendiri .
"Eh kan kita baru je sini bos" ujar dylan sambil menyumbat makanan ke dalam mulutnya .
"Jadi nak tunggu kau kena culik ke baru nak balik kl ?" soal steven sinis
"Tak ah!" balas dylan sambil mencebik .
"Kalau makan tu jangan lah nak bercakap , tak senonoh "
"Suke hati ah , ish bos ni" balas dylan
"Hah melawan , kang aku tinggalkan kau tak sini, nak ?"
Dylan tersengih lalu pantas mengeleng .
"Kau betul ke nak balik kl hari ni ?" soal walter
Steven mengangguk.
"Asal ? Kau tak nak balik ke , nak tinggal sini jugak ?"
"Ish tak de lah!tapi , dato carl macam mana? Takkan nak biarkan macam tu je "
Steven memandang ke arah walter .
"Tak lah. Kita tunggu keadaan reda dulu , tunggu dalam sehari dua lagi ke . Nanti dato carl mesti ingat kita dah lupakan semua ni . So, masa tu kita bertindak" ujar steven
"Kita je ?"
"Hmm , dengan ian . Maybe"
"Yes!!" jerit walter . Semua yang berada di restoran itu memandang ke arah mereka .
"Eish senyap lah bangang , tak malu ke" .
"Sorry excited" walter tersengih .
"Wei betul ke nak suruh ian balik ?" soal walter riang
"Kau ni dah kenape ? Kan aku kata tadi , maybe je kan"
Walter mencebik .
"Alahh aku rindu diorang leh , hmm."
"Tengoklah macam mana " ujar steven
Dylan hanya diam mendengar perbualan bos-bosnya . Nak menyampuk kang kena hempuk!
"Wei cepatlah makan , kau nak kena tinggal ke ape?"
"Eish bos ni ,kan banyak lagi ni"
"Kau ni , badan kecil tapi kuat makan . Perut kau tu tong ke ape ?" ujar steven
"Bos , biaralah saya makan banyak . Bos nak saya mati kebulur kat sini ke ?" balas dylan . Tangannya masih menyuakan makanan ke dalam mulutnya .
"Tak de maknanye kebulur , dah cepat makan"
Dylan mencebik lalu menyambung makan . Steven dan walter pula sibuk dengan iphone di tangan .Masing-masing nak menyibukkan diri .
***
"bos , berat lah beg ni , tolong angkat eh" ujar dylan sambil tersengih .
"Kau ke aku bos ni ?"
"Bos lah bos" balas dylan
"Hah tau pun , kalau nak diikutkan hati , sepatutnya kau yang angkat beg aku ni tau . Tapi aku kan baik orangnye , tak nak buli kau"
Dylan mencebik . Baik lah sangat!
"Elehh , baik ke ? Asyik buli aku je " ujar dylan
"Ape kau kata ?" steven menepuk topi dylan
"Eeee boss! Senget tau tak topi ni!" dylan merengus geram .
"Dah tu tak payahlah nak pakai topi " Steven cuba membuka topi di kepala dylan .
Dylan pantas menepis tangan steven .
"Tak yah lah nak kacau!"
"Tak kacau pun" steven menepuk topi dylan lagi .
"Bos! " Dylan menjerit kecil
"Wei dah-dah lah tu ,kang kita lambat , nak balik kl berenang ke ?" ujar walter lalu berjalan mendahului steven dan dylan .
"Pendek!" steven menepuk topi dylan lalu berlari mendapatkan Walter sambil ketawa kecil .
"Eish!!!" dyalan merengus geram lalu berjalan menuju ke arah
Walter dan steven dengan muka tak puas hati .Dylan berdiri di sebelah walter sambil mengeluh perlahan . Bosan! Steven dan walter sibuk dengan iphone mereka .
Dia terpaku seketika apabila terlihat seorang lelaki bertopi hitam memandang ke arahnya ."Abang." ujar dylan perlahan .
Lelaki itu segera berlalu apabila dylan menyedari kehadirannya .
"Abang!" dylan cuba mengejar lelaki itu namun tangan steven pantas merentap tangan kecil dylan .
"Kau nak pergi mana ? Nak kena tinggal ke ape ?" steven memandang tajam ke arah dylan .
"Bos saya nak jumpa abang saya " Dylan memandang ke arah lelaki itu yang semakin hilang dari pandangannya .
"Mana ade abang kau kat sini"
"Ada bos , tadi saya nampak ,bos lepaslah , saya nak cari abang saya!" dylan cuba melepaskan tangannya , namun cengkaman steven lebih kuat .
"Tak de! Kau nak balik ke tak ni?"
Dylan hanya diam , matanya menyilau mencari kelibatan abangnya . Tiba-tiba pengumuman penerbangan mereka kedengaran . Dylan masih berusaha lari dari steven .
"Kau nak aku angkat kau ke ape ? "
Dylan masih diam .
"Aku angkat eh" ugut steven
"Tak,tak . Okay saya jalan" dylan mengalah . Dia kemudian mengikuti langkah steven . Dia memandang ke belakang .
"Cepatlah , dah nak berlepas tu"
Dylan berlari anak mendapatkan steven . Otaknya masih memikirkan tentang abangnya . Tidak jauh dari situ , seseorang memerhati mereka dengan keluhan yang keluar dari bibirnya .
Done bab 12!
Vote and comment ya!♥
YOU ARE READING
My Boss Mafia
RandomSTEVEN LEE! Annoying guy!but cool! Steven Lee merupakan seorang mafia yang mempunyai perangai yang sangat selamba. Tak kesah pasal ape pun yang dia rasa tak penting. Termasuklah perasaan yang dinamakan CINTA. GABRIELLA DYLAN! Seorang perempuan ya...