Dylan membersihkan motornya sambil bernyanyi kecil . Dia berhenti apabila terlibat kelibatan seseorang di pagar rumah. Lantas dia berdiri lalu segera ke pagar. Sampai sahaja di pagar , dia terlihat seseorang tidak jauh dari situ .
"Ayden ? Ayden!!" panggil dylan
Lelaki itu segera berpaling lalu meluru ke arah dylan .
"Buat ape kat sini ?" soal dylan . Ye lah , kawasan banglo steven itu agak jauh dari perumahan yang lain dan kawasan tu dikelilingi oleh hutan yang tak lah tebal sangat .
"Err... Saja je , jogging hah . Tak tahu pulak awak tinggal kat sini. Besar eh rumah awak" puji ayden
"Eh tak lah, ni rumah bos saya , saya kerja kat sini je"
Ayden mengangguk .
"Err saya nak no fon awak boleh ?" soal ayden . Nak menyangkut lah tu!
"Hmm" dylan berfikir sejenak
'kalau aku bagi bos tak marah ke ? Tapi ...ah tak kesah lah'
Dylan bermonolog dalam hati"Boleh je , bak sini fon"
Ayden menyerahkan iphonenya. Dylan segera memberi no fonnya kepada ayden .
"Thanks , nanti saya call awak k ?"
Dylan memgangguk lalu mengukir senyum .
"Gabriella!!"
"Err bos saya dah panggil tu , saya pergi dulu"
Ayden mengangguk lalu segera berlalu . Dylan kemudian meluru ke arah steven yang sedang memandangnya dengan tajam .
"Sape tu ?" soal steven
"Kawan" balas dylan sambil menyambung kerjanya tadi
"aku tak tahu pun kau ade kawan lelaki" ujar steven
"err baru je kenal"
"Kalau baru je kenal , kenape nak berkawan dengan dia?" soal steven lagi
"Salah ke bos , saya nak berkawan je pun"
"Hah degil! Wei sekarang ni , kita tak boleh percaya orang macam tu je tau, bahaya lah . Entah-entah dia tu orang jahat ke ape"
Dylan mengukir senyum.
"Dont worry bos, saya yakin dia orang baik"
Steven mencebik .
"Hmm bos nak ape-ape tak ?"
Steven mengeleng lalu segera masuk ke dalam . Dylan pula meneruskan kerjanya .
***
Dylan duduk di sebuah kerusi yang tersedia du tepi kolam renang sambil bermain dengan iphonenya .
Ting!
Dylan mengerut dahi , dia segera melihat chat yang baru sahaja masuk itu .
"Sape ni?" dylan mengerut dahi apabila melihat nombor yang tidak dikenalinya .
Dia segera membalas chat tersebut . Ting!
"Ayden?" dylan mengukir senyum .
Ayden.
Takkan awak dah lupakan saya kot .Dylan ketawa kecil melihat chat dari ayden itu .
Eh tak lah. Saya ingat!
Ayden.
Aww awak ingat saya lagi lah , maknannya saya ni sentiasa berada kat ingatan awak lah ?Tak jugak .
Ayden .
Kalau macam tu macam mana awak boleh ingat saya ?
YOU ARE READING
My Boss Mafia
RandomSTEVEN LEE! Annoying guy!but cool! Steven Lee merupakan seorang mafia yang mempunyai perangai yang sangat selamba. Tak kesah pasal ape pun yang dia rasa tak penting. Termasuklah perasaan yang dinamakan CINTA. GABRIELLA DYLAN! Seorang perempuan ya...