"Hello my baby girl. Buat apa tu?" Tanya si pemanggil di hujung talian.
"Tak buat apa-apa. My prince pulak buat apa? Kenapa tak tidur lagi ni? Dah lewat kan." Balas Alex dengan prihatin.
"Xander rindu my baby girl, sebab tu tak tidur lagi." Kata si pemanggil.
"Xandra pun rindu my prince. Lepas call ni, my prince kena tidur tau. Macam mana nak cepat sembuh kalau rehat tak cukup?"
"Ye ye. Lepas end call ni Xander terus tidur," janji si pemanggil.
"Good boy."
"Baby girl bila nak datang melawat Xander? Dah lama baby girl tak datang melawat Xander. Tak rindu dekat Xander ke?" Tanya si pemanggil dengan nada sedih dan sedikit merajuk.
"Mesti lah rindu. But, lately ni Xandra busy sikit. Sorry. Xandra janji,minggu depan Xandra datang." pujuk Alex. Sungguh dirinya merasa bersalah kerana sudah lama tidak melawat jejaka kesayangannya.
"Janji tau? Kalau baby girl mungkir janji, Xander merajuk dengan baby girl," ugut si pemanggil.
"Xandra janji. Pinky promise." Janji Alex.
"Ok, pinky promise. Nanti kirim salam dengan mummy tau. Bye my baby girl. Love you," ucap si pemanggil lagi.
"Oraite my prince. Love you too. Bye." Alex mematikan panggilan. Terlunas sedikit rindunya terhadap sang jejaka kesayangan. Minggu depan, no matter what, dia kena pergi jugak lawat jejaka kesayangannya. Kalau tak, parah dia kalau si dia merajuk. Susah nak pujuk. Kalah budak kecil.
Alex meletakkan phone nya di atas meja tepi katil. Baru sahaja dia membaringkan tubuhnya, tiba-tiba phone nya berdenting tanda ada chat masuk. Lantas, phone miliknya digapai kembali.
Terpapar nama Hayden di dada phone.
2 message from Hayden Handsome
Jangan tanya mana datanganya handsome tu, tu Hayden sendiri save dekat phone Alex. Alex pulak sejenis manusia pemalas, so dia biarkan saja.
From Hayden Handsome
-Oiii
-Busy tak?To Hayden Handsome
-Tak
-AsalFrom Hayden Handsome
-Jom lepak
-Bosan lahTo Hayden Handsome
-Ok. Tapi kau kena ambik aku.
-Aku malas nak driveFrom Hayden Handsome
-👌🏼
-30 minit lagi aku sampaiTo Hayden Handsome
-K❄️❄️❄️
"Baby nak kemana tu?" Tanya Puan Dianne apabila melihat kelibat Alex menuruni tangga.
"Nak keluar kejap. Jumpa kawan." Langkah dibawa menuju ke arah Puan Dianne.
"Okey. Hati-hati. Jangan balik lewat sangat." Pesan Puan Dianne lalu mencium pipi anaknya.
"Baik mummy. Mummy pulak jangan tidur lewat. Nanti cepat tua." Usik Alex. Pipi Puan Dianne dicium sekilas sebelum melarikan diri. Kalau tunggu dekat situ, mahu kena piat telinga dengan mummy.
"Bertuah punya anak." Puan Dianne bercekak pinggang melihat kelibat Alex yang sudah melarikan diri.
"Muka aku nampak tua ke?" Puan Dianne memegang mukanya sendiri dengan kedua belah tangan.
YOU ARE READING
OG | HE OR SHE?
RomanceCover by @Fiya_san ALEX Kehidupannya berubah selepas kemalangan yang meragut nyawa ayahnya, Encik Edwin. Amanah yang diberikan oleh Encik Edwin cuba digalas sebaik mungkin dan satu rahsia besar cuba disimpan demi keluarganya dan juga DAVIES. HAYDEN...