Bir gülü kurutur, kurursa unuturum.'
Elimde çatal, sırtımda çantayla oturuyordum masada. Sabah Asena'yı almaya geldiğimizde daha kahvaltısını yapmamıştı. Nevşin teyze geldiğimizi öğrenince de kolumuzdan tutup masaya oturtmuştu bizi de 'sizi aç aç bırakmam' diye. Tabağıma koyduklarımı yerken, bir yandan da Nevşin teyzeyle konuşuyorduk.
"Gelmiyorsun bu aralar, gözümden kaçmadı sanma!" dedi çatalına taktığı peyniri ağzına atarken. Ağzımdaki lokmayı yutup, "Çok çalışıyorum, ondan" dedim gülümseyerek.
İnci gibi dişlerini ortaya çıkaran gülümsemesiyle "Aferin kızıma, Asena da çıkmıyor odasından sürekli çalışıyor. Umarım istediğiniz yerleri kazanırsınız" dediğinde Asena'yla aynı anda "Amin!" dedik. Biz kıkırdarken Doruk doymuş olacak ki arkasına yaslanarak "Yediyseniz çıkalım, geç kalacağız" dedi kolundaki saate bakarken. Onu onayladığım sırada ayağa kalktı ve Nevşin teyze'ye dönüp, "Sağol Nevşin teyze, ellerine sağlık" dedi gülümserken. Ben de kalktığımda Asena hala tabağına bir şeyler koyma derdindeydi!
Nevşin teyze bize "Afiyet olsun çocukları, sık sık gelin. Özlüyoruz sizi" diyip Asena'ya dönerek "Kızım kalksana, seni bekliyorlar" dedi. Asena "Anne dün akşam erken uyudum, yemek yemedim. Çok açım" dediğinde ekmeğine reçel sürüyordu. Nevşin teyze "Okulda yersin bir şeyler, geç kalacaksınız" dedi azarlar bir tonda. Asena "Okuldakiler doyurmuyor" deyip omuz silktiğinde Doruk gözlerini yukarı dikip bir şeyler mırıldandı. Sanırım sabır dileniyordu.
Kolundan tutup " Ben dürüm alırım sana yolda" dediğinde Asena'nın gözleri fal taşı gibi açıldı. "Vallaha mı ?
"Vallaha."
Asena hızla sandalyeden kalkıp kapının önüne koştuğunda kahkaha attık.
Nevşin teyzeyle vedalaştıktan sonra arabaya bindik. Asena arka koltuktan öne uzanıp Doruk daha arabayı çalıştırmadan "Hadisene! git al!" dediğinde şokla araladım gözlerimi. Daha bahçeden çıkmamıştık!
Doruk "Asena, beni çileden çıkarma!" dediğinde kıkırdayarak arkasına yaslandı.
"Değişik!"
Doruk mırıldanırken Asena arkadan yüksek sesle "Duyuyorum!" dediğinde torpido gözüne sıkıştırdığı çikolatalardan birini alıp paketini açarak ağzına sıkıştırdım.
Sesini çıkarmadan yemeye başladığında Doruk minnetle baktı bana.
Gerçekten değişik bir kızdı Asena!
❆❆❆
Ders sonunda testimi çantama sıkıştırıp kalktım sıradan. Muhtemelen zilin çaldığını fark etmeyen Asena sırada harıl harıl test çözmeye devam ederken kafasını dürttüm.
Başını kaldırmadan "Şşt, hoca kızacak" dediğinde kahkaha attım.
Şokla başını kaldırıp öğretmen masasına baktı. Hocayı göremeyince elini kalbinin üzerine koyup "Manyak mısın kızım sen ? Adamı içeride sanıyordum, sen gülünce kelleni uçuracak sandım" Doruk arkadan "Yok artık!" deyip kahkaha attığında Asena gözlerini devirdi. Sinirle test kitabını kapatıp "Beş yanlışım var!" dediğinde şaşırma sırası bendeydi.
"Kaç sorudan ?" dedim alacağım cevaptan korkarak.
"Seksen" diye homurdandığında Doruk "Salak" diye mırıldandı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SİYAH MÜREKKEP
أدب نسائيÖnündeki uçurumun dibinde, hayal kırıklıklarının can yakan acısıyla duruyordu dostu. Gidip konuşmak istiyordu, bir çözüm bulmak istiyordu ama ne diyeceğini de bilmiyordu Niran Erendiz. Dostunun sonunun kendisi gibi olmasından ölesiye korkuyordu. On...