'Začal jsem se na to chystat. Když nebyli doma učil jsem se otevírat dveře paklíčem. Zamykali mě totiž když někam jeli. Ve škole jsem si na internetu hledal návody a postupem času už jsem byl v tom otevírání vcelku zručný. Sem tam se mi podařilo ukradnout 10 nebo 20 korun z jejich peněženky. Víc než dvacku ne, aby to nebylo nápadný. Po čase jsem už shromáždil pěknou sumičku. Přípravy trvaly dlouho, ale já se tak těšil na volnost, že mi to nevadilo. A i když už jsem byl připraven, potřeboval jsem správnou příležitost.
A konečně, moji opatrovníci se vydali na celodenní nákupy. Vždy když někam odjížděli, zamykali mě a jinak tomu nebylo ani tentokrát. Jakmile však zmizeli, odemkl jsem si svým paklíčem. Vzal jsem si jeden batoh, co nepoužívali a do něj jsem naházel všechny svoje věci. Potom jsem si v kuchyni vzal ostrý nůž a pouzdro. Třeba ho budu potřebovat. Flaška vody a jídlo taky nesmělo chybět. Odemkl jsem si i hlavní dveře a půjčil jsem si baseballovou pálku svých opatrovníků.
Začal jsem do všeho mlátit. Sklo se tříštilo, z pohovky létalo to, čím se vycpává. Pak vypadl i svazek bankovek, bylo to asi 20 tisíc. To se bude hodit, pomyslel jsem si. A ničil jsem dál. Adrenalin se mi vléval do žil. Když jsem skončil, byla chatka zničená. Chtěl jsem tu odpornou chatrč zapálit, ale kdybych to udělal, motali by se do toho poldové a to jsem nechtěl. Pak jsem popad svoje věci a vydal jsem se pryč. Byl jsem neskutečně šťastnej, cítil jsem se volný a taky jsem volný byl jako nikdy v životě.
Sice jsem to nikde neznal a vůbec jsem netušil kam jít, ale bylo mi to jedno. Prostě jsem vyrazil, kam mě nohy nesly a napůl jsem doufal, že se dostanu do města.
ČTEŠ
Kamarád z blázince
Mystery / Thriller16-letá Dany je normální holka, vybere si brigádu v blázinci, kde potká úžasného kluka a ten jí vypráví svůj životní příběh. Co ho v životě potkalo? A co oba společně čeká?