"Aairaaaaaaa" Akmal meraung melihat darah yang sudah membasahi seluruh tubuh Aaira.
Sakit yang memandang. Sakit lagi yang merasa.Empat Jam Akmal bermundar-mandir di hadapan bilik operasi itu.
Gelisah.Muncul seorang doktor bersama seorang jururawat keluar dari pintu bilik.
"Maaf, kami dah cuba sedaya upaya. Hanya nyawa janin lelaki dapat diselamatkan. Puan Aaira dan janin perempuannya tidak dapat diselamatkan." Akmal meraup wajahnya.
Allahuakbar."Apa maksud doktor? Isteri saya mengandung kembar?" Luthfan yang entah datang dari mana mencelah.
"Sepasang" Doktor ber'nametag' Siti mengangguk.
Berani dia munculkan diri.
Akmal masih berang melihat Luthfan. Wajah itu dia tumbuk. Dibelasah sepuasnya. Luthfan pula saling membalas. Dia sudah tidak bermaya.
Terkejut lagi apabila isterinya kemalangan."Kalau aku yang kahwin dengan dia dulu, semua ni takkan jadi! Kau pembunuh!" Akmal diselubung amarah sendiri.
"Kau bodoh ke?! Kalau bukan sebab kau curang, Aaira takkan jumpa Kamal!"
"Kamal hampir rogol isteri kau, Aku selamatkan maruah isteri kau! Kau tuduh dia curang?!" Akmal meludah ke wajah Luthfan.
Jijik berani dia pegang title suami kepada Aaira Athirah.
Luthfan terdiam.
Astaghfirullahhalazim.
Apa aku buat ni? Aku.
Aku pembunuh.Aku bunuh isteri dan anak aku.
"Stop it!" Laila cuba meleraikan mereka.
"You deserve it. Anak lelaki kau lahir supaya kau rasa bersalah seumur hidup!" Akmal berkata seraya terduduk ke dinding. Mengalir air mata seorang lelaki.
Aaira..'Kalau saya ajak awak kahwin dulu, mesti semua tak jadi kan'
' I'm sorry '
'Rest in peace angel, May Allah bless you there'
"You okay?" Laila cuba membantu Luthfan berdiri.
"Stay away Laila!" Luthfan meninggi suara.
Air mata lelaki itu jatuh.Laila tersentak menjarakkan diri.
"Kenapa you macam ni?! Kenapa you kena menangis sebab perempuan tu?! Wake up, Luthfan!! She cheated on you! She just a piece of trash! Murah.." Belum sempat ayatnya habis, tamparan sekuatnya hinggap pada pipi Laila.
"Dia lagi suci dari kau! Kau pergi balik. Semak!" Luthfan sudah tidak terkawal. Mau mati perempuan depan dia ni nanti.
Laila akur tidak mahu memalukan diri.
Aaira, Im freaking asshole. Forgive me. My bad. My wrongdoings.
Ya Allah, apa aku dah buat.Laila memandang Luthfan sebelum beredar.
"Tunggu kau, Luthfan! Takguna! Betina tu dah mati pun kau macamni".
YOU ARE READING
Ameerul Luthfan
Short StoryFarewell, my love. Till we meet again someday, somewhere. Kalau namanya dosa, pasti dihukum. Kifarah menjengah hidup seorang Ameerul Luthfan apatah lagi apabila sudah berlayar di alam rumah tangga. For those yang want to comment beri pendapat or ap...