Simpukkamökki oli täynnä porukkaa. Äänentasokin oli noussut korkeaksi, kun useat vaihtoivat kuulumisia ja lapset pitivät kilpahuudon olympialaisia. Aamupäivän aikana tapasin monta vanhaa tuttua, muun muassa Fredin ja Georgen puolisoineen, Mollyn ja Arthurin, Siriuksen, professori McGarmiwan, Nevillen ja Lunan sekä suureksi yllätyksekseni professori Kalkaroksen.
Aamupalan jälkeen lapset lähtivät leikkimään pihalle jonkun surkkinaisen valvomana. Kaikki yli 17-vuotiaat kokoontuivat olohuoneeseen ja ruokailutilaan, jotka oli yhdistetty toisiinsa. Itse istuin sohvan käsinojalle Dracon viereen.
Minerva McGarmiwa hiljensi kaikki huoneessa olijat hetkessä.
"Hei kaikki ja tervetuloa Simpukkamökkiin. Ensimmäiseksi haluaisin kiittää Weasleyn perhettä siitä, että saimme kokoontua näin lyhyellä varoitusajalla heidän mökissään." – Minerva nyökkäsi kiitoksen Mollyn ja Arthurin suuntaan – "Uskon, ettette kaikki tiedä viimeaikojen tapahtumista, joten käymme ne läpi. Lisäksi meidän pitää suunnitella ryhmät ja turvapaikat kaikille. Harry, jatkaisitko tästä?" Minerva kääntyi Harryn puoleen. Harry nyökkäsi ja nousi seisomaan.
"Kuten tiedättekin, olemme kokoontuneet tänne yhteisen turvallisuusongelman vuoksi. Tämä kyseinen turvallisuusongelma on hiljattain kuolleen Bellatrix Lestrangen poika, Cygnus Lestrange."
Harryn puhuessa vilkuilin välillä sohvalla istuvaa Dracoa. Hän oli nojautunut hieman eteenpäin ja hänen harmaat silmänsä seurasivat tiukasti Harryn liikkeitä. Kädet olivat puristuneet hellästi nyrkkeihin.
Katselin Dracoa jo varmaan kymmenennettä kertaa, kun hän käänsi katseensa suoraan silmiini. Kylmät väreet kulkivat pitkin selkääni. Ensin hän kohotti kulmaansa. Sen jälkeen hänen ilmeensä muuttui hieman huvittuneeksi ja hän nuolaisi huuliaan.
Et ole tosissasi.
Käänsin katseeni takaisin Harryyn aivan punaisena. Ihan oikeasti. Näytin varmaankin aivan tomaatilta. Kuulin Dracon naurahtavan hiljaa vierestäni.
"Kaikki tässä huoneessa olijat ovat ainoita jäljellä olevia, jotka eivät ole vielä paenneet tai kääntyneet pimeälle puolelle. Toki on aivan muutama poikkeus, mutta ne voi laskea yhden käden sormilla. Olemme tehneet hieman asumisjärjestelyjä. Jaoimme Minervan ja Severuksen kanssa meidät kaikki ryhmiin ja olemme myös järjestäneet jokaiselle ryhmälle turvallisen tilapäiskodin. Ryhmät löytyvät tältä pergamentilta. Olkaa hyvät ja menkää seuraavaksi omien ryhmienne luo", Harry huokaisi vakavana ja asetti pergamentin pöydälle. Huoneessa olevat velhot ja noidat asettuivat hiljalleen pergamentin luettuaan ryhmiin.
"Sä oot meidän kanssa", Ginny huikkasi minulle nojatuolin luota. Hymähdin ja pujottelin hänen sekä Harryn luokse ihmisjoukon läpi. Huokaisin helpotuksesta, ettei minun tarvinnut olla jonkun muun kanssa. Hetken päästä Sirius Musta, Molly ja Arthur sekä Draco kävelivät luoksemme.
"Nyt taitaa olla koko porukka kasassa. Mennään yläkertaan", Harry hymähti ja johdatti pienen joukkomme yläkerran pieneen makuuhuoneeseen. Nojasin selälläni seinään ja katselin kengänkärkiäni. Draco käveli viereeni ja nojasi minunlaillani seinään.
"Meidän suunnitelma on siis, että me asutaan näiden ryhmien kanssa tilapäiskodeissa ainakin toistaiseksi. Sirius, se Kalmanhanaukion asunto on siis vapaa?" Harry käänsi katseensa Siriukseen, joka nyökkäsi. "Kyllä. Siellä on kaikki valmiina ja se on varmistettu", Sirius hymähti. Harry nyökkäsi ja käänsi katseensa meihin muihin. "Onko kysymyksiä?"
Draco selvitti kurkkuaan. "Entä meidän Tylypahkassa olevat lapset? Onko ne turvassa? Miten me saadaan ne kotiin? Mä en oo kuullut Carinasta mitään yli kuukauteen", Dracon ääni kuulosti kamalan epävarmalta. Hipaisin hänen kättään sormillani. Hän kuitenkin vetäisi kätensä kauemmas harmikseni.
"Me tehdään koko ajan töitä sen eteen, että me saatais meidän lapset kotiin. Tällä hetkellä se on kuitenkin aika vaikeaa. Näyttää nimittäin siltä, että Cygnuksen joukot olis vallannut Tylypahkan. Lisäks meidän joukot valmistautuu siihen, että Cygnus murtautuu ministeriöön ja kaappaa vallan", Harry huokaisi vakavana. Rypistin otsaani. "Kaappaa vallan?" toistin. Harry katsoi minuun ja nyökkäsi. Huokaisin syvään ja pudistin päätäni.
* * *
"Onko varmasti kaikki?" Ginny kysyi Lilyltä, joka pyöräytti silmiään. "On on äiti. Rauhotu", tyttö hymähti ja juoksi Harryn luokse. Ginny huokaisi syvään ja nosti ruskean kangasrepun selkäänsä. "Mä en voi kuvitella mitä sä käyt läpi kun sun ainoa lapsi on periaatteessa kateissa", Ginny sanoi ja nosti katseensa minuun. "Onhan sullakin James ja Albus kateissa", huomautin. "Niin, mutta sun ainoa lapsi ei oo täällä. Sulla ei oo ketään. Mulla on sentään Harry ja Lily", Ginny laittoi kätensä olalleni. Laskin katseeni jalkoihini hiljaa ja hymähdin. "Anteeks. Ton ei pitäny kuulostaa noin hirveeltä", nainen henkäisi ja halasi minua tiukasti. "Ei se haittaa", mutisin.
Pienen sähläyksen jälkeen pääsimme koko ryhmän kanssa Kalmanhanaukiolle, talojen 11 ja 13 eteen. Sähläystä olivat pääasiassa aiheuttaneet Scorpius ja Lily, jotka olivat löytäneet koko ajan joitain pieniä asioita, joista riidellä. Kummatkin olivat jo kuitenkin simahtaneet isiensä syliin, koska kello lähestyi jo kymmentä illalla.
Katselin sivusta hymyillen Dracoa, joka suukotti Scorpiusta otsalle ja halasi häntä. Dracon oli jotenkin varmaan pakko tuntea katseeni sillä hän nosti oman katseensa suoraan pojastaan minuun. Vaaleat huulet kääntyivät pieneen hymyyn, jonka olin nähnyt viimeksi yli kymmenen vuotta sitten.
"Tulkaa", Siriuksen ääni kutsui porukkaamme herättäen minut ajatuksistani. Seurasin Dracoa sisälle asuntoon.
--------------------
MOIIIIIIII
tässä ois uus osa todella pitkästä aikaa. miten teil menee? jakakaa ihan mitä tahansa ajatuksia esim. koronasta, koulun loppumisesta tai mistä tahansa kommentteihin <3
also muistakaa antaa ääni jos tykkäsitte :)
SUPER ISO KIITOS MYÖS TUHANNESTA LUKUKERRASTA TÄLLE TARINALLE JA KOHTA 10 TUHANNESTA darling, i'm scared:ILLE MÄ RAKASTAN TEITÄ
JA MUISTAKAA #BLACKLIVESMATTER!!! OTTAKAA KANTAA TÄHÄN ASIAAN SOMESSA JA KAVEREIDEN SEKÄ PERHEEN KESKEN, VAIKKA TUNTUIS, ETTÄ TÄÄ EI KOSKE SUOMALAISIA. TÄÄ KOSKEE JA TÄÄ ON VAKAVAA. TÄSTÄ PITÄÄ PUHUA JOTTA TÄHÄN ASIAAN SAADAAN MUUTOS!
happy birthday breonna taylor & draco malfoy <3
YOU ARE READING
in your wildest dreams | finnish dramione
FanfictionDARLING, I'M SCARED OSA 2 [ "Kuka siellä?" huudahdin pienoisen pakokauhun vallassa ja osoitin tärisevällä kädelläni asetta kohti pimeyttä. Peräännyin niin kauan, kunnes seinä tuli vastaan. Voihan paska. Miehen varjo lähestyi pienen asuntoni eteiskäy...