Bölüm 2

897 69 40
                                    


Medya; Asena

Deniz'den:

Sessizce kahvaltı yaparken Asena'ya döndüm.

"Ballı çöreğim." Kafasını kaldırıp baktı. Aleyna kıkırdadığında bana döndü.

"Bana şöyle seslenmesen mi teyze?"

"Tamam pofuduğum." Somurtarak oturduğunda gülümsedim. "Bir konu hakkında konuşabilir miyiz?" Dediğimde dik dik bakmaya başladı.

"Hayır." Deyip kalktı. Ve odadan çıktı. Aleyna bana baktığında kalkmak için çantasını aldı.

"Onunla sen konuşsan." Dediğimde omuz silkti.

"Beni dinlemez ki." Kafa salladığımda el sallayıp odadan çıktı.

"Boşuna uğraşıyorsun." Dedi Arda masaya otururken.

"Nerden anladın?"

"Teyze. Asena hangi konuda burnundan soluyarak çıkar?" Kafa salladım.

"Yumuşaması lazım." Kafa salladı.

"Bekle yumuşar. Asena herkese yumuşar da anneme yumuşamaz." Haklılık payı vardı. "Artık uğraşmasan mı?"

"Ne yapayım? Aslı'yı orda mı bırakayım?"

"On iki yıl teyze. On iki yıldır orda ve bıkmadan onu çıkarmaya çalışıyorsun."

"Ama iyileşti. Artık kendi kendine konuşmuyor."

"Doktorlar ne dedi? Konuşmuyor dedi. O şeyleri tekrar görmediğini ne biliyorsun?"

"Hissediyorum."

"Keşke her şey hissetmekle olsa."

"Bir de psikoloğum en azından ya hani."

"Neyse benim dersim var. Çıkayım." Bir kaç lokma daha alıp çıktı. Aslı'nın dönmesini istiyordu ama evde iki baskın karakterli kişinin ve özellikle de bunlar Aslı ve Asena'ysa. Onun da çekiniyor olması normal.

***

Aleyna'dan:

"E kral bugün ne yapıyoruz?" Deyip elimi omzuna attım.

"Okula gidiyoruz. Derse giriyoruz ve bütün enerjimizi emdirip geri geliyoruz." Kıkırdadım. Okulu daha iyi tanımlayan bir cümle olamazdı.

"Ee." Dedim birden bire aklıma gelen şeyle.

"Ne e?" Dedi tek kaşını kaldırarak.

"Dün ki kız." Göz devirdi. Ellerini cebine koydu. "Seninle ilgileniyordu." İfadesizdi. Erkeklerden hoşlanmadığını biliyordum. Hele yaşıtlarının hareketleri ona aptalca geliyordu. Ama kızlar... Bu konuda emin değildim.

"E bana ne bundan?"

"Kızın seninle ilgilenmesi seni ilgilendirmiyor mu?"

"İlgilendirmiyor. Kendi aptallığı." Dediğinde gözlerimi kıstım. "Ayrıca ilgilendiği falan da yok. Resim dersi için yakın davranmaya çalışıyor." Kaşlarımı çattım.

"Ne?"

"Resim dersi için tek bir resim çizmedi. Dün resimci de onu yanına çağırdı. Ve kahkaha atarak gitti. Sınıfta bırakacak." Kaşlarımı kaldırdım. "O da son bi çırpınış bana çizdirmek için yanıma geldi. Ama ben yüz vermedim. Olan bu."

"Nerden biliyorsun?"

"Sevgilisi var gerizekalı niye bana yürüsün?" Ağzım açık baktım.

"Kim kaptı lan?"

"Kim kaptıysa kaptı. Sonuçta ilgi çekici biri. Özellikle ergenler için."

"Sen de ergensin." Dedim sırıtarak.

"Olabilir." Dediğinde gözlerimi büyüttüm.

"Ne senin için ilgi çekici mi?" Bana 'gerçekten mi' dercesine baktı. 

"İnsanlar benim için ilgi çekici değil maalesef."

"Aseksüel misin lan sen?" Dediğimde gülümsüyor.

"Ben de çok düşünüyorum. Ama değilim."

"Birine aşık oldun mu?"

"Hayır."

"E?" Dediğimde göz devirdi.

"Şuana kadar olmadım. Ama aşık olmaya en yakın kişiler en uzak kişilerdir." Dediğinde yüzümi buruşturdum.

"Türkçe mi konuşsan?"

"Aşkolar!" Diye gelen Fatma'yla gülümsüyor Asena.

"Geldi Allah'ın delisi."

"Ay sen sus be çakma filozof." Dediğinde kaşlarımı çattım.

"Hey. O benim lafım." Dediğimde Asena beni onayladı.

"Sıla nerde?" Diyen Fatma'nın lafıyla sokaktaki erkekleri keserek gelen Sıla'ya baktım.

"Kankaaağğğ şurdakileri gördünüz mü? Taşlarr." Dediğinde Asena'yla birbirimize baktı.

"Öğğ."

"Ay ne be? Siz ne anlarsınız aşktan?"

"Ulan gördüğün her erkeğe aşık olursun aq kertenkelesi." Dediğimde Asena kıkırdadı. Okulun girişinde birkaç kişi bize bakarken ona bakanların arasında birini gördüm. Umay'ı. Ona baktığımı fark edince gülümseyerek yanıma geliyor.

"Nasılsın Aleyna?" Dediğinde Asena'nın gülen yüzü yerini ifadesizliğe bıraktı.

"İ-yiyim. Sen?" Dediğimde Asena'ya kısa bir bakış atıyor.

"İyi. Beraber bir şeyler yapalım mı?" Dediğinde Fatma kaşlarını çatarak bize bakıyor.

"Gel Fatma biz gidelim." Diyor Asena, Fatma'nın ifadesini fark etmiş gibi. Onlar beraber gittiğinde Umay, Asena'nın peşinden bakıyor bir süre.

"E ne yapmak istersin?" Dediğimde omuz silkti.

"Sen ne istersen?" Dediğinde kafa sallıyorum.

"Tarih hocasının yanına gidecektim. Projem için."

"İstersen projene yardım edebilirim." Dedi heyecanla. Garip gelse de pot kırmadım. Ne bu samimiyet?

"P-eki. O zaman tenefüste sınıfıma gel. 10-C." Dediğimde kafa salladı.

"Görüşürüz o zaman." Deyip gittiğinde bir süre olduğum yerde durdum. Daha sonra okula girdim.

>>>>

Merak ettiğiniz şeyleri buraya yazabilirsiniz ;)

ELFİDAHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin