28.05.2020
Medya; Umay
Aleyna'dan:
Sabah uyandığımda yanımda yatan kıza baktım. Ve sırıttım.
"Uyan lan dana!" Dedim Asena'yı ayağımla iterken.
"Şerefsiz yatağımıza aldık diye götlük yapma!"
"Hadi uyan."
"Uyanmıyorum *mına koyayım. Allah Allah ya. Bırak okul yok, iş yok kafa dinleyeyim."
Yataktan kalktım.
"Kalkman lazım. Kızlarla buluşacağız."
"Söyle bize gelsinler kafeye gidecek halim yok."
"Ya seninkide orda olacak." Gözleri açtı.
"Benimki?" Sırıtıp kolundan sarstım.
"Noldu lan uyandın?" Göz devirip gözlerini kapattı. Kıkırdadım. "Kalk lan hadi." Kıpırdamadığında ayaklarından çektim.
"Bırak laaan!" Yataktan indirdiğimde ayak bileklerini bıraktım. Ayağa kalkacağı sırada koşarak odadan çıktım.
"Deniz teyze! Kurtar beni." Elinde kahvelerle Aslı teyzenin odasının önündeyken arkasına saklandım.
"Ne oluyor?"
"Lan şerefs-" diyecekken Deniz teyzeyi görüp sustu. "Teyze çekil şunu bir geberteyim aklı başına gelsin."
"Ponçiğim? Ne konuşmuştuk?"
"Şiddet yok." Dediler aynı anda.
"Duydun mu ponçik? Teyzeni dinle." Dediğimde üzerime koşacakken aşağı kaçtım.
Deniz'den:
Aleyna aşağı kaçtığında Asena'nın önüne geçtim.
"Ov ov. Yavaş ol ponçiğim."
"Hani başkalarının yanında ponçiğim demeyecektin?" Deyip dudak büzdüğünde gülümsedim.
"Kendime engel olamıyorum." Yanağından öptüm. Kahveyi uzattım. "Sanırım annen içmese de olur." Gülümsedi.
"Hı hı. Kesinlikle elindekini ona vermeyeceksin." Diyerek yanımdan geçerken poposuna şaplak attım.
"Çok bilmiş." Kıkırdayarak merdivenlerden indiğinde gülümsedim. "Eşek." Diyerek Aslı'nın odasına girdim.
"Kimmiş eşek?"
"Kim olacak kızın." Güldü.
"Doğru."
"Hey."
"Ne?"
"Ona benden başka kimse eşek diyemez."
"Ve de ponçik."
"Ve ponçik, evet." Yataktan kalkmış yatağını topluyordu. "Hayret yatağını topluyorsun."
"Yeterince dağıldım."
"Arda, senin şirkete gideceğini söyledi. Doğru mu?" Dedim kahveyi uzatırken. Bir yudum alıp kafa salladı.
"Evet. Bakalım ben yokken neler olmuş?"
"Cengiz elinden geldiğince ilgilendi. Ama Hasan amca ölünce biraz zarar yaptılar tabi." Kafa salladı. "Bir söz ver." Bana döndü. "Deli gibi çalışmayacağına dair."
"Çalışayım ne güzel iş-"
"Güzel falan değil. İnsanlar fazla düşünmemek için beyinlerini meşgul ederler. Çok fazla düşünürsen kafayı yersin Aslı."