13.

93 9 0
                                    

James POV

Vandaag hadden we onze media dag. Wat betekent dat we vooral magazines, radiostation en tv studios bezoeken op allemaal verschillende interviews op te nemen. We hadden er al ongeveer drie gehad al ik het goed heb, en zijn nu aan het wachten bij Radio 538. Wat een van de meest bekende Nederlands Radio stations zou moeten zijn. "Goedenmiddag! Vandaag heb ik The Vamps bij mij in de studio," sprak radio DJ in het Nederland. Aangezien wij geen woord Nederlands spreken hebben we een oortje in waar alles wordt vertaald zodat de luisteraars maar ook wij alles kunnen volgen.

"Dus we hebben gehoord dat dit julie eerste bezoek is aan Nederland, hoe is het tot nu toe?" vroeg de man. "Voor ons drie, Connor, Tristan en ik, is het inderdaad de eerste keer. Alleen James is hier al een paar keer eerder geweest omdat zijn, uhm ex-vriendin hier wat familie heeft wonen. Het is echt jammer dat we nooit eerder zijn gekomen want Amsterdam is echt geweldig. De mensen zijn allemaal super aardig en we voelen ons hier echt thuis," antwoordde Brad. Waarom moest hij nu net Gweneira op brengen. In ieder interview die we hebben gehad werd er wel kort iets over haar gevraag en eigenlijk had ik gehoop dat het in deze niet zou gaan gebeuren. Ik voel me nog steeds niet helemaal comfortabel om over haar te praten. Ik hou nog steeds zo veel van haar, maar we hebben echt gewoon even wat tijd nodig na alles wat er is gebeurd.

"James zijn ex-vriendin, hebben we het hier over Gweneira? Want ik heb gehoord dat jullie jubileum trip niet helemaal goed is verlopen," zei de interviewer. Daar was die weer de subtiele vraag over Gweneira en ik uit elkaar zijn gegaan in Amsterdam. Er was maar een antwoord mogelijk op deze vraag en die heb ik ook echt al de hele tijd gegeven iedere keer dat er wat gevraagd werd over haar. "Gweneira is een van de liefste meisjes die ik ken, maar we moeten gewoon even wat tijd zonder elkaar doorbrengen. Ik denk dat het allemaal de stress is die het touren en de relatie met zich meebrengt. Daarom hebben we besloten dat ze even naar huis gaat om wat tijd door te brengen met haar familie, terwijl ik hier in Europa het laatste gedeelte van onze tour afmaak," ik wil Gweneira absoluut geen slechte naam geven, ookal verdient ze het misschien wel. Ze is nog steeds het meisje waar ik een paar maanden geleden stapel verliefd op ben geworden en dat kan ik niet zomaar los laten.

--------------------------------------
Janne's POV

Niall en ik zaten in de auto onderweg naar een van de grootste bioscopen in hartje Londen. Hoe groter hoe beter want zo zou onze "date" nog meer opvallen. Niall had de Britse Radio zender Capital FM aanstaan, wat ikzelf totaal niet erg vond de zender draaide namelijk alleen maar leuke muziek.

"Dus, James de gitarist van The Vamps mag dan wel heartbroken zijn hij blijft nog steeds die charmeur die hij altijd is geweest, zo zegt hij in een interview met het Nederlandse Radio station Radio 538: "Gweneira is een van de liefste meisjes die ik ken, maar we moeten gewoon even wat tijd zonder elkaar doorbrengen." Wij zullen het hele verhaal horen wanneer de jongens weer terug in Engeland zijn na hun Europese Headline Tour, die tot nu toe een groot succes is. Het eerst volgende optreden is deze zaterdag in de hoofdstad van onze oosterburen, Amsterdam." Sprak de Engels verslaggeefster. Er was maar een zin in het hele verhaal dat haar aansprak en dat was over Gweneira. Ze had zoveel spijt dat haar zus nu door deze hele toestand moest gaan. Zelfs al kon zij er zelf wel weinig aan doen.

"Die Gweneira is wel echt overal heeh? Toen ik vanochtend even naar de winkel ging stonden zij en James bijna op iedere voorpagina in het magazine schap." Niall had geen idee dat Gweneira en ik familie waren hij dacht dat ik haar gewoon kende door YouTube of zo. Alleen Harry wist van ons geheim, misschien James ook wat ik eigenlijk wel denk aangezien hij Gweneira bijna twee jaar heeft gedatet.

"Vind je het gek, lijkt erop alsof ze met twee wereldberoemde sterren heeft gedate terwijl ze een relatie had met een andere beroemdheid. Hopelijk worden de verhalen na vandaag iets beter." Antwoord ik.

"Uhm, misschien voor haar ja. Maar ik weet niet of je verder hebt gedacht want jij wordt nu het middelpunt van attentie. De jongens van 5SOS zijn al een paar weken naar je opzoek omdat e spoorloos bent verdwenen en nu duik je ineens weer op met mij, op een date. Is dat niet een beetje verdacht?" Zegt Niall.

"Gelukkig, misschien kan ik dan weer eerder terug naar mijn vrienden want dat is altijd beter dan jullie gevangenen te zijn," mompelde ik zo zacht dat zelfs Niall die net naast mij zat het niet zou kunnen verstaan.

"Niall mag in je telefoon misschien even?" Ik had mijn eigen telefoon niet, want ja die had ik thuis laten liggen de dag dat ik ontvoerd werd. "Waarom?" Vroeg Niall, die niet zeker wist of hij het apparaat wel zou moeten geven. Janne kon de naam van het hotel waarin ze overnacht aan iemand vertellen en dan waren de jongens haar kwijt. "Gewoon, ik wil even kijken of Gwen nog wat heeft getweet," antwoordde ik naar waarheid.

"Oh hier, kijk uit dat je niet per ongeluk iets tweet ofzo want dan kan er een hel losbarsten op Twitter," zegt hij voordat hij zijn gloed nieuwe iPhone 6 aan mij geeft.

Ik type Gweneira's twitter naam in en de laatste tweet die ik lees is van gisteren. Dat was van toen ze net was terug gegaan naar Schotland.

"GweneiraK: Ik wou dat ik bij je kon zijn, zeker nu! Ik kan echt niet zonder je..."

"Fuck," zei ik zonder dat ik iets door had. "Wat?" zei Niall die duidelijk mijn vorige opmerking had gehoord. Snel trok hij de telefoon uit mijn handen en keek naar de tweet die ik net had gelezen.

"Ze hield echt heel veel van hem heeh?" vroeg hij terwijl we de parkeerplaats van de bioscoop op reden. "Ja, ze houdt nog steeds van hem. Alleen het probleem is hij heeft totaal geen vertrouwen meer in haar."

We stapte allebei uit de auto en duidelijk had ons plan gewerkt. Er stonden niet alleen fans te wachten voor de ingang, maar ook een heleboel paparazzi. Ik probeerde mijn gezicht zo duidelijk mogelijk op de foto te krijgen. Terwijl Niall de gillende fans op zij probeerde te drukken zodat we toch nog verder konden lopen het gebouw in.

Uiteindelijk kwamen we het gebouw binnen en kwam er snel bewaking aangerend on er voor te zorgen dat niet iedereen naar binnen zou stormen.

De filmzaal zat voller dan verwacht, perfect. Wanneer ik Niall nu zou zoenen zou het nog beter zijn naar de media toe.

De lichten dimde en gingen uit. En de reclame die altijd voor de film afspeelt, begon te draaien.

Who is ....? || ft. 5 Seconds of Summer | One Direction | The VampsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu