1 7

5.8K 341 16
                                    

Aina dan Kyle berada di ruang tamu. Aina elok menonton cerita Ejen Ali manakala Kyle tak habis-habis membelek telefonnya seperti memeriksa sesuatu.

Kring!

Telefon Kyle berbunyi. Nama Jack terpapar di skrin telefonnya.

-Kyle! Kau kena tolong kitorang. Balak Black makin banyak woih!

+huh! Kejap lagi aku sampai. Kau dengan Mike settle balak dia dulu. Dalam lima minit aku sampai dengan orang-orang kita.

Kyle menamatkan panggilan lalu berengkas bangun dari duduknya. Aina yang dari tadi mendengar butir bicaranya, memandang Kyle terkelip-kelip.

"Babygirl, aku kena tolong Jack dan Mike. Kau tinggal sini okay? Jaga rumah." Kyle mencium dahi Aina lembut.

"Awak hati-hati tau. I'll wait for you here." Kata Aina dengan nada yang risau.

Kyle mengangguk sebelum keluar dari rumah dan bergerak ke lokasi Black.

Aina menghantar pemergian Kyle dengan pandangan yang kuatir.

***🍕***

Jack berlindung di sebalik tong bila orang suruhan Black mula bertindak menembak mereka. Ramai nyawa anak buah Kyle melayang dalam pertarungan tersebut.

"Mike! Belakang kau!" Jerit Jack bila seorang mengangkat parang untuk dihayun kearah Mike. Nasib Mike pantas mengelak. Kalau tak, memang pelantinglah kepala Mike.

"Sial! Banyak gila balak Black ni. Mana pula Kyle ni. Lama gila!" Carut Jack. Orang-orang Black lebih banyak berbanding mereka. Menyesal pula bawa beberapa orang sahaja. Kejap lagi Kyle datang bersama orang bawahan mereka. Memang matilah Black kejap lagi.

Tak lama lepas tu, Kyle datang bersama lima buah kereta anak buahnya.

Jack dan Mike mengeluh lega.

"Well, well, well. Looks like the leader of Heinous come here. Nak aku catat apa kat batu nisan kau nanti? Tarikh meninggal kau kut. Kyle Mayorga bin Karl Mayorga. Died on 24th May 20XX." Sinis Black yang muncul dihadapan Kyle.

"Aku taknak banya cakap lah sebab kau dah kenal aku macam mana. You knew the result of this war when it end." Balas Kyle dengan tenang seperti dia tidak tergugat dengan sinis'an Black.

Black mengetap rahangnya hingga jawline nya terlihat.

Black melayangkan penumbukbya ke muka Kyle namun pantas dielak oleh Kyle.

"Too slow." Ejek Kyle lalu menendang perut Black.

Mereka mula bertarung tanpa senjata manakala yang lain sibuk memerah tenaga untuk bertarung. Keadaan di sekeliling tidak diendahkan.

"Kau takkan mampu lawan aku, Black. Kau silap kerana perdajal aku dari belakang. I'm leader of Heinous." Kyle sempat smirk.

"Oh yea?" Black menendang perut Kyle. Kyle terundur beberapa langkah ke belakang. Dia mengesat darah yang mengalir di tepi bibir.

Mereka terus-terusan bertarung sehingga satu pihak sudah kalah.

***🍕***

Aina pantas memandu ke arah HKL untuk mendapatkan Kyle. Matanya sudah sembab asyik menangis selepas menerima berita yang Kyle berada di hospital.

Sampai saja dia di hospital, dia mendapatkan Botak. Orang suruhan Kyle yang dah biasa dengan dia.

"Botak, mana Kyle?" Tanya Aina gusar. Harao tiada apa-apa yang serious berlaku. Ya. Dia sudah jatuh suka pada Kyle. Cepat sangat? Dia pun tak tahu macam mana dua boleh tersuka Mafia itu. Yang penting, Kyle melayang ia berbeza degan yang lain. Dia dilayan dengan baik manakala yang lain dilayan dengan kejam, ruthless!

"Bos kat dalam." Tunjuk Botak pada wad 105 yang berada di hadapannya dan Botak.

Aina tanpa membuang masa, terus menolak pintu wad tersebut.

"Kyle!" Panggil Aina lalu memeluk dan menyembamkan mukanya pada bahu Kyle.

"Shhh...aku okay lah, babygirl. Sikit je ni." Kata Kyle sambil mengusap pipi Aina. Mata isterinya tampak bengkak akibat nangis tanpa henti.

"Awak ni buat orang risau jelah! Kalau apa-apa jadi kat awak, macam mana?! Stoplah buat benda yang boleb membahayakan nyawa awak, boleh tak?!" Bebel Aina dengan nada yang sedikit menaik. Nafasnya turun naik.

"Alaa, babygirl. Memang kerja aku macam ni nak buat macam mana? Kalau tak cedera, bukan mafia lah namanya." Ujar Kyle menayangkan riak tak bersalahnya. Sempat lagi dia mengucup pipi Aina.

"Ehem! Kitorang kat tepi ni dari tadi tengok korang bersemut. Kitorang pun cedera jugak. Takdelah sampai nak bercium." Ujar Jack berjauh hati.

Aina terkejut dengan suara Jack. Mereka berada di wad yang sama rupanya. Cuma tirai yang memisahkan mereka. Patutlah tak perasan. Terlindung dek tirai rupanya.

"Dahtu, cari lah bini." Perli Kyle sambil mengelus buku jari Aina. Aina melepaskan tangannya dari Kyle. Malu dilihat oleh Mike dan Jack.

"Ceh! Batak!" Jack menarik kasar langsir yang memisahkan katil mereka agar tak dapat melihat muka kerek Kyle. Begitu juga dengan Mike.

Kyle mencebik. As if I care.

Ya, Black kalah teruk. Nyawa dia entah selamat ke tak, kita tak tahu. Nasib Kyle ni tangkas orangnya.

[Maaf kalau chap ni hambar. Saya tak tahu cara buat scene action.]

√ vote
√ comment

🦍

Mafia's Babygirl [Hiatus]Where stories live. Discover now