1

14.5K 360 9
                                    

Aina tergopoh-gapah bangun kerana dia sudah lambat untuk ke kelas. Dia mengambil course business. Bukan dia saja-saja mahu mengambil course itu, tapi dia telah diwariskan syarikat perhotelan daripada ayahnya.

Ibu bapanya telah meninggal dunia akibat kejadian kapal terbang terhempas yang meragut banyak nyawa. Oleh sebab itu, dia tidak ingin menyambung pelajarannya di luar negara. Dia trauma untuk naik pesawat.

Aina melangkah ke dalam dewan kuliah dengan teragak-agak sebab lecture sudah berada di dalam.

Dia berkira mahu skip atau masuk. Akhirnya dia memilih untuk masuk saja.

"Err..excuse me? May I come in?" Pinta dia teragak-agak.

"Aina. Ini sudah tiga kali kamu lambat masuk kelas. Lain kali, saya takkan bagi kamu peluang lagi. Duduk." Aina terangguk-angguk lalu berjalan ke arah Mina. Dia tersengih bila Mina menggelengkan kepala melihat sahabatnya itu.

"Kau ni, asyik lambat je. Kau buat ape malam-malam?" Bisik Mina.

"Aku layan movie tiga malam berturut-turut. Best!" Dia menayangkan barisan giginya yang tersusun elok.

"Banyaklah kau." Ape nak jadi lah kawannya ni. Langsung tak terfikirkan exam mereka hujung bulan ni.

***🏜***

Suasana bilik itu seram dan suram. Bau hanyir memenuhi rongga hidung. Tapi itu perkara biasa bagi mereka.

"Dil, sediakan peralatan memasak aku. Aku nak masak anjing goreng hari ni." Kata Kyle dengan suara garaunya. Aidil yang faham akan 'peralatan memasak' itu terus menyediakannya tanpa banyak songeh. Aidil adalah orang kanak Kyle merangkap kawannya. Aidil bukanlah seorang yang banyak cakap seperti Jack dan Mike. Dia hanya bercakap bila perlu sahaja.

"Yay! Special menu for today! Aku nak sos banyak-banyak." Jack ni seorang periang. Jarang nak serius. Tapi bab menjalankan tugas, dia tak pernah main-main.

"Kang aku panggang jugak budak ni nanti." Omel Mike namun didengari oleh Jack. Jack mencerlung ke arah Mike. Mike hanya tersengih.

"Nah." Aidil menghulurkan peralatan-peralatan memasak kepada Kyle. Kyle memandang sinis peralatan tersebut. Malam ni dia akan mencabut nyawa seorang yang berani ingkar akan arahan dia.

Tubuh seseorang yang terkulai di atas kerusi sambil diikat itu dipandang dengan senyuman penuh makna.

"Kau ni kan, aku bagi kau masa untuk bayar hutang...kau plan nak lari dari aku. Ape kau ingat aku bodoh sangat ke tak dapat jejak kau?! Hah!!" Kyle menarik rambut lelaki itu ke atas dengan kasar.

Pisau yang tumpul diambilnya dan didekatkan di pipi lelaki itu. Diloreknya dari mulut ke telinga.

"Arghhhhhhhhhh!!!!! Sakit!!!!!!" Lelaki itu menyeringai sakit. Sakit yang dia rasakan hanya Tuhan je yang tahu.

"Sakit? Kalau rasa kau tak dapat bayar hutang pada aku, jangan memandai nak pinjam. Bodoh!" Mata lelaki itu dicucuknya dengan pisau tersebut. Anak buah Kyle tidak menunjukkan apa-apa riak kerana sudah biasa.

Jack pulak, merasakan bulu romanya mencanak sebab dia jarang ikut Kyle ke bilik seksaan sebab dia leboh gemar main game. Tapi hari ni, terdetik pulak nak tengok.

"Korang gali mayat dia ni kat dalam hutan." Kata Kyle dengan suara mendatar. Dia takkan berfikir dua kali bila ingin membunuh mangsanya.

"Baik bos." Ujar anak buahnya. Mereka mengangkat mayat lelaki itu ke dalam hutan.

***🏜***

"Mak Nab! Aina nak keluar tak lama eh? Aina keuar dengan Mina." Mak Nab adalah orang gaji keluarga mereka semenjak ibu bapanya hidup lagi. Namun, Aina tak pernah menganggap Mak Nab orang gajinya. Dia sudah menganggap Mak Nab sebagai ibunya.

Aina menggunakan blouse bewarna putih manakala shawlnya bewarna hijau emerald. Loose pants bewarna hijau emerald dikenakan. Beg gucci dicapai di dalam walk closet.

Kereta Mercedes Benz membelah jalan kawasan perumahan elit itu. Walaupun dia tiada ibu bapa,.dia seorang yang sangat lemah lembut dan hormat akan orang tua.

Dari jauh, dia sudah melihat sahabatnya menunggunya di sebuah restaurant yang dijanjikan mereka. Dia berjalan ke arah Mina yang sudah berkerut menunggunya.

"Lama gila kau ni. Dahlah takde lelaki hensem sini tadi. Kalau tak, boleh aku cuci mata tak lama sementara tunggu kau." Ujar Mina dengan mulut tercebik-cebik. Eleh! Bukan lama sangat.

"Macamlah kau tak pernah lambat sebelum ni. Takde pulak aku merungut macam kau." Perli Aina. Kurang kesabaran sungguh hadis kacukan cina ni.

"Bla bla bla. Dah jom pergi jalan." Ajak Mina.

Mereka pun beredar daripada restaurant itu. Not 10 ringgit diletakkan ke atas meja.











Mafia's Babygirl [Hiatus]Where stories live. Discover now