"Farukh tu bekas tunang saya. Mama dan papa putuskan tunang kami selepas mengetahui yang dia curang belakang saya." Terang Aina.
Kyle berdehem bila Aina menyebut perkataan 'bekas tunang'.
"Oh." Balasnya pendek tanpa memandang ke arah Aina. Cemburu ke? Heheh.
Aina menjeling Kyle. Dia tersenyum lucu memandang riak wajah Kyle.
Aidil pula sudah keluar tadi.
"Ni dah kenapa monyok semacam ni?" Duga Aina memandang Kyle.
"Bekas tudang kau tu...hensem dari aku tak?" Tanya Kyle sambil menggaru pelipisnya.
Aina kembali menjongketkan sebelah keningnya. Idea mengusik Kyle tiba-tiba datang.
"Hensem! Macam Prince Marteen." Usik Aina pura-pura serius.
"Oh. Ok." Kyle terus keluar dengan muka monyoknya.
DARI tadi Aina mengekori Kyle. Kyle prgi dapur, dia ikut. Kyle pergi gym, dia ikut. Nak tahu kenapa?
DARI TADI KYLE PALAU DIA!
"Kyle...layanlah saya. Dari tadi awak lari-lari macam Shahrul Khan dan Kajool. Penat lah!" Bentak Aina sambil menyandarkan kepalanya di bahu Kyle yang sedang menonton televisyen.
"Hmm." Kyle memang nak palau dia.
"Alohhhhh.....takmo lah cenni...pandanglah wife awak yang cantik kalah salena gomez ni." Gedik! Kyle menjeling sekejap kemudian matanya kembali tertacap pada televisyen.
"Ish! Sah awak ni merajuk dengan saya. Cerita princess pun awak layan. Kyle....." Pujuk Aina lagi. Dia menarik pipi Kyle ke arah nya.
Kyle berkerut bila diperlakukan sebegitu.
"Nak apa?" Balas Kyle acuh tak acuh.
Aina tersenyum.
"Mandi kolam jom." Ajak Aina. Jarinya bermain di sekitar dada Kyle.
"Buat apa ajak aku. Ajaklah bekas tunang kau yang 'hensem' macam PRINCE MARTEEN tu. Aku bukannya hensem pun." Rajuk Kyle sambil berpeluk tubuh memandang ke arah lain.
"Boleh ke? Ok. Nanti saya call dia. Ajak pergi pantai. Dah lama tak pergi pantai." Usik Aina. Dia tau Kyle cemburu. Sengaja nak marakkan api.
Kyle menjeling tajam ke arah Aina.
'Kurang asam punya bini. Bukan nak pujuk aku. Sibuk dengan tunang dia tu'
Aina buat tak tau bila Kyle merajuk. Saja lah tu nak orang pujuk dia. Tactics lama, jeling-jeling.
Aina mengeluarkan telefonnya. Tangannya acah-acah mencari nombor Farukh.
"Emm..Farukh...awak free tak hujung minggu ni? Saya nak aj-" Belum sempat Aina menghabiskan ayatnya, telefonnya dirampas.
Kyle memeriksa telefon Aina. Dijeling Aina yang sedang sakan ketawa tak ingat dunia.
'Kurang pahit. Dia mainkan aku. Ingatkan betul-betul call Farukh beruk tadi. Huh!' Umpat Kyle terhadap Aina dalam hati.
"BHAHAHAHAHA!! Awak ingat saya hamak sangat nak simpan nombor lahanat tu? Hahahaha!" Kyle senyum dalam hati bila Aina menggelarkan Farukh 'lahanat'. Namun di masamkan wajahnya. Mood merajuk masih on.
Aina berhenti apabila Kyle pandang kosong terhadapnya.
"Alahhh..sampai bila awak nak merajuk ni? Alololo bucuk-bucuk baby sayang ni. Merajuk lagi ea? Mmuahhhh!!" Kyle terkesima bila Aina mencium pipinya.
Aina masih tak sedar tindakan spontannya, masih mencium suaminya bertalu-talu. Dari pipi kiri, ke kanan. Pastu, ke hidung mancung suaminya. Last sekaki, tintakan terlajak spontan Aina...dia mencium sekilas bibir Kyle.
Kyle membekukan diri. Aina bagaikan baru tersedar. Dia segera melarikan mukanya. Pipi yang merah ditekup menggunakan kedua belah tangan.
Aina..Aina...kebiasaan suda bah ni! Ish ish ish...
"Err...ehemm...aaaaa...emmmm...aishh! Saya naik atas dulu." Tersekat-sekat dia bercakap. Tadi berani sangat.
Aina mengangkat punggungnya dari kusyen. Belum sempat dia melangkah setapak, tangannya ditarik kuat oleh Kyle menyebabkan dia terduduk di riba Kyle.
Kyle tersenyum sumbing memandang Aina. Hidung Aina dicuit.
"Nakal eh, baby aku ni." Aina mati kutu. Tak tahu nak react apa. Dia akhirnya redha duduk di atas riba Kyle. Memerhatikan mata biru kehijauan milik Kyle membuatkan dia terpaku.
Kyle asyik membelai rambut ikal Aina. Sekali-sekala dihidunya rambut gadis itu.
Siuk-siuk tingu diurang, mama sa panggil. Ehh! Salah skrip. Maaf ya?
Aina mengusap perlahan bibir Kyle. Dia bagaikan dipukau.
Kepala digeleng.
'Wake up, Aina Maisarah! Jangan gatal sangat!!' Amarannya kepada dirinya di dalam hati.
Kyle tertawa kecil memandang Aina yang tergeleng-geleng. Tergoda lah tu.
"Kau...tergoda ke dengan bibir sexy aku?" Usik Kyle dengan senyuman gatalnya.
"Eww...sexy? Takde maknanya. Dah saya nak turun. Nak masak." Aina cuba bangun. Namun, pelukan Kyle di pinggangnya semakin ketat.
"Kiss me." Ujar Kyle separuh berbisik.
"Huh?" Aina kurang dengar apa yang Kyle bisikkan.
"Kiss me if you want me to let you go." Ujar Kyle sekali lagi.
Wajah Aina automatic merah.
Dia mendekatkan bibirnya ke pipi Kyle.
Cup!
"Dah." Ujar Aina setelah mengucup pipi Kyle. Masih juga Kyle tak lepaskan dia pergi.
"I wanted here." Bibir dijuihkan ke arah Aina. Aina terkaku. Nak buat ke tak? Tadi berani sangat. Alahhh....buat je lah.
Dia mendekatkan bibirnya ke bibir Kyle.
Baru je nak jarakkan kepalanya dari Kyle, belakang kepalanya ditolak oleh Kyle ke hadapan. Kyle mula mengucup lembut bibir Aina. Digigit sedikit bibir munggil itu. Aina kian terbuai. Dia membalas ciuman tersebut.
"Be mine. tonight?" Tanya Kyle dengan nada gemersik.
Perlahan-lahan Aina menganggukan kepalanya dengan wajah yang berbahang.
Tett!!!! Sampai sini saje. Takkan ade scene 🔞. Sa msih bawah umur okayehhehheeheh....
Jangan lupa vote!
YOU ARE READING
Mafia's Babygirl [Hiatus]
RomanceHIATUS/CUTI/POSTPONE Dia digeruni. Beku dan baran. Dengan saja namanya, pasti ramai yang akan takut. Sesiapa sahaja yang melawan kehendaknya, ibarat menggali kubur sendiri. Tapi yang tidak adil, wajahnya sangat tampan mampu mencairkan hati para wan...