وليه لا

3.9K 53 25
                                    

سادي راقي
الجزء الثالث
البارت الاول
وليه لا

قلبك لما بيدق بيبقي من غير ميعاد بيدق مره واحده للشخص الي كمله وحلم بيه طول عمره بيدق عشان تعيش اجمل ايام حياتك ولو حتي لحظه واحده تكون فيها سعيد بيدق عشان تلاقي روحك الي اتحرمت منها من سنين ومش بيفرق لا مال ولا جمال ولا حسب ولا نسب ولا شكل ولا طعم ولا لون بيدق وبيحب وبيعشق الي اختاره بدون نقاش حياه ابديه فيها العشق هو اول دليل اننا عايشين جمال الروح اهم بكتير من جمال الشكل حب واعشق وعيش وكسر كل القيود وخليك واقف دايما صامد ومع احبتك ومتكنش وحيد حب واعشق بدون قيود .....
سادي راقي ... الراقي

الحب بيجمع القلوب ويضمها ويضلها بضله سواء كنت انسان عادي او ملك او وزير كنت سادي او انسان ضعيف قوي شخصيه او لا عشان حبك بضحي بحاجات كتير محتاجها وبتبقي حاجه تانيه يعني الحب بيغيرك وبيضمن ليك سعادتك زي خالد ما اتخلي عن حاجات كتير عشان حبه وزي ما صفاء تخلت عن مباديء حياتها عشان حبها يدوم ويعيش ..
خالد تخلي عن ساديته عشان صفاء
وصفاء تخلت عن حنانها وبقت سليف عشان خالد كل واحد فيهم حب يكون شخص تاني عشان يكمل حبه ويسعد حبيبه فالوقت ده بيكون في مميزات وبيكون في عيوب ...
المميزات انهم حبوا يسعدوا بعض واتغيروا عشان يرضوا بغض وده في حد ذاته شيء جميل جدا وشيء يسعد
والعيوب .. هل فعلا كل واحد فيهم هيكون الشخصيه الي حبيبه عوزها فيه
وهنا هنشوف الحب هيكمل ويدوم ولا هينتهي بسرعه زي اي حاجه انتهت بسرعه كأنه ساع مرت او يوم او شهر او سنه او عمر فات وعدي بحلوه ومره ....
نبذه عن الجزء الاول..

بعد ما انتهت حكايه خالد مع ياسمين واتجوزها وخلف منها وزي ما تابعنا حكايته مع امها او بمعني اصح الست الي ربتها مرات ابوها واياد مع ساميه خالت اميره مراته حاليا وخالد مع اسراء الدكتوره الي كانت بدرسله في الكليه والي اتجوزها هي وياسمين في يوم واحد وخلف منها هي كمان وانفصلوا عن بعض باسباب شخصيه وبكده خالد ساب اسراء وباسمين بسبب غبائهم وغيرتهم وكيد النسا الي كانوا بيتعاملوا بيه اسراء كانت بتغير عليه وياسمين فرطت فيه وفي النهايه كل شيء بينهم كان نصيب وكل حاجه مقدر ومكتوب وقضاء وقدر... خلص الجزء الاول بحلوه ومره وانتهي
نبذه عن الجزء الثاني

وجه في الجزء الثاني وخالد رجع لعالم الساديه وقابل صفاء الست الشرقيه الي بتحب الراجل الي شخصيته قويه حبت خالد بس حاولت تثبت ليه ولنفسها ان الحب اقوي من الميول حاربته وحاربت ميوله عشان تثبتله ان الحب اقوي دافع علي وجه الارض وهو اتخلي عن ميوله عشان يثبت حبه ليها وهي كمان بقت سليف ليه عشان تسعده قربت منه وقرب منها خضع ليها قبل ما تخضع ليه خضوعه كان عن التخلي عن حاجات كتير والتحلي بحبه ليها والتجلي لاثبات شخصيته معاها وهي خصعت بكل حواسها تحت رجولته وجبروته وكان حب صادق مالوش اسباب ليه دوافع واكتمال تام وعلاقه ما بينهم كلها صدق ودفا وامان وكانت نهايتها ونهايه الجزء الثاني انه طلب منها الزواج وف الجزء ده هنعرف كان ردها ايه عليه وهل حبهم هيستمر ولا لا مع بعض وطبعا كانت نهايه سعيده للجميع وانا بناء علي رغبات الكثير منكم متابعين هكتب الجزء الثالث وده اول بارت فيه اتمني يعجبكم ويحوز علي رضائكم من كاتبكم الراقي ....

سادي راقيحيث تعيش القصص. اكتشف الآن