نقطه ومن اول السطر

5.6K 69 18
                                    

سادي راقي
الموسم الثاني
كبرياء وغرور
الجزء السادس عشر
نقطه ومن اول السطر

حكايتك معايه حكايه ملهاش مثيل وكلامك ليا بيخليني طاير من غير جناحين وبقول اسمك بنغمه كلها شوق وحنين لاني بحبك مع ان الحب شويه عليك عارف ان احيانا بكون قاسي وعارف ان اخيانا بيكون دمي تقيل وبرخم عليكي جامد وساعات بطلب منك المستحيل ببقا عاوز اقول ليكي كلام في قلبي كتير وانتي عارفه دايما ان قلبي ليكي انتي كبير لانك انتي الامل الي عشت وحلمت عشانه سنين وعشان كده كتبتلك حاجه هتفيدك وهتفرحك كتير..

احساسي وانتي جنبي بالدنيا كلها وقلبك ويا قلبي نبض الشوق والحنين
وحياة جمال عيونك وسهر الليل سنين عمري ما هحب غيرك وبين قلبك هعيش
عهدني انا وانت حبيبي ان احنا نعيش عاشقين لا تفرق بينا الدنيا ولا اي شيء حزين
ونبقي انا وانت حكايه ملهاش في الكون مثيل حبيبي بحبك وبكل روحي افديك
حسيت معاك حبيبي بكل شيء جميل وعرفت ان الدنيا مافي هاش مستحيل
راح ابني قصر عالي ونعيشوا فيه اميرين ياسلام لو لينا جناحين ونطير زي العصافير
حبيبي بحبك وبكل روحي افديك حبيبي بحبك وبكل روحي افديك .......

ها ايه رايك في الكلام الي يلمس المشاعر والاحاسيس ده انا عارف انك دلوقتي مبسوطه اوي  وبتبتسمي كمان ومعنوياتك ارتفعت الي عنان السماء وانا مقدرش اقول حاجه غير ربنا يفرحك ويباركلي فيكي ويخليكي ليا ياأحلي حاجه حصلتي في حياتي يانعمه من ربنا عليا ربنا بيرضيني بيكي وبيرضيكي بيا لانك انتي فرحتي وبسمتي وضحكتي وسعاده قلبي الي كانت ضايعه مني من سنين لقتها فيكي وحبيتها وبقيت في حبك انسان جديد عايش عشانك وبس وكفايه عليه يشوف في عنيكي الحنين.....
انا بقسي اه وبزعل بسرعه وبتعصب جامد كمان بس ده غصب عني واوعدك مش هكون كتوم وهتكلم واحكيلك عن كل حاجه مضيقاني وبكده باذن الله كل شيء محلول ودي كلماتي ليكي اقريها واقري الي بين السطور.......

خير ياصفاء عاوزه تقولي ايه يارب تقولي كلام مقنع وكلام مفيد مش اي كلام  وخلاص اتفضلي اتكلمي سامعك ....

انا عاوزه اقلك حاجه بس توعدني متزعلش مني او تدايق من كلامي ده عشان خاطري اولا وثانيا مش حابه ازعلك مني ما صدقت اننا فكينا وانت روقت ورجعت تضحك تاني وتقولي كلام حلو زي زمان....

لو حاجه هدايقني بلاش تقوليها عشان مزعلش وانتي عارفه زعلي بيبقا عامل ازاي فبلاش احسن

لا هي حاجه بالنسبالك عاديه وانت بتحبها بص انا هقول وامري لله وخلاص انا عوزاك تعلمني اكون ساديه وبس .....

نعم ياروح امك عاوزه تتعلمي ايه سمعيني تاني اصلي مسمعتش مش قلتلك مش عاوز اسمع منك الكلام ده خالص مهما حصل لانك مش زيهم ومش شبهم خالص انتي تركيبه مختلفه وانا بحبك زي منتي كده....

ممكن بس تهدي شويه وتسمعني وتشوف وجهه نظري انا عاوزه اعمل الحاجه النت بتحبها وعوزاك انت تعلمني ليك انت عشان اقدر اني اعمل الحاجه النت بتحبها بجد عاوزه اسعدك

سادي راقيحيث تعيش القصص. اكتشف الآن