2013...
Kenan: abi! Nereye saklandın ya? Yarım saattir bulamıyorum seni.
Çimenlere bakmıştı, yoktu. Her taşın altına kafasını sokmuştu fakat Neco hiçbir yerde yoktu.
Kenan: ya ama abi olmaz ki böyle! Saklanmışsın, nasıl bulayım ben seni?
Neco: gerizekalı mısın olum? Saklambaçı nasıl oynuyorlar o zaman? Birisi saklanıyor, diğeri onu bulmaya çalışıyor.
Kenan: ya ama sen öyle saklandın ki bulamadım.
Ağacın tepesinden yavaş yavaş aşağıya inmişti Neco. Kendisinden iki yaş küçük olan kardeşi Kenan'ın yanına geldiğinde kafasına vurdu. Kenan, ani hareketle şaşıp kalmıştı.
Kenan: niye? Ne yaptım ki?
Neco: bir şey yapmadın. Gerizekalı olduğun için vurdum kafana. Ulan bahçenin her tarafına baktın, bir tek bu ağacın yukarısına bakamadın. Hatta buralara kadar geldin ama kafanı kaldırıp yukarı bakmaya beynin yetmedi.
Kenan: bir keresinde biz anlaşmıştık. Ağaçlara ve yüksek olan ne varsa dokunmayacaktık. Öylece arkasına filan saklanabilirdin.
Neco: (gülerek) Allah Allah! Bak sen şu zekiye...
Gülerek birbirlerine sataşıp eve girmişlerdi. Bugün yeteri kadar oyun oynamışlardı zaten. Biraz istirahat fena olmazdı. Neco, buzdolabından soğuk gazozu çıkartıp kafasına dikmişti. Abisine bakıp Kenan'ın da canı çekmişti.
Kenan: bana da versene.
Neco: olmaz. Buz gibi bu. Hasta olursun.
Kenan: iyi o zaman ısıt ver. Canım çekti.
Neco: ulan...
Bıkkınlıkla bardağa gazozu doldurup azıcık ısıtıp Kenan'a vermişti. Çocuk bir çırpıda bardağı kafasına dikmişti. Ağzı açık onu izleyen Neco, birden güldü.
Neco: yavaş lan yavaş, boğulacaksın.
Kenan: o kadar koşarsam olacağı buydu zaten.
Neco: sen çok zekisin ha. Nereden geliyor bu büyük laflar, koca adammış gibi konuşmalar?
Kenan: bir keresinde on dört yaşıma bastım bile. Ayrıca ben senin gibi tüm günümü bilgisayarda oyun oynayarak değil, kitap okuyarak geçiriyorum. O yüzdendir.
Neco: hee beyin kaynıyor maşallah. Sanki benden küçük değilmiş gibi.
Kenan: aramızda sadece iki yıl fark var. Annemler nerede?
Neco: bilmem. Yine her zamanki gibi şirketle uğraşıyorlardır.
Kenan: abi dün babamla aranızda ne oldu? Bağırışma sesleri geliyordu salondan. Yine bir şey mi yaptı?
Neco, bir süre cevap vermemişti. Dünkü olay aklına gelince hem canı yanıyor hem de kızıyordu. Kardeşinin hiçbir şeyden haberi yoktu. Halbuki bilseydi...
Neco: bir şey olduğu yok. Bildiğin İlker Alparslan işte.
Kenan: yine coştu boşu boşuna değil mi?
Neco: boşver Kenan... babam işte.
Kapı çalındı.
Neco: he al işte. İyi insan lafın üstüne gelirmiş.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
EMANET
Random"Neden bu eve geldin? Sebebini öğrenmek istiyorum." "Bende istiyorum ama maalesef yapamam. Yapamıyorum." "Bende yapamıyorum... Bende..."