MULTİMEDYA : GECEYE YAKIŞAN KADIN =TAHA
Sabah erkenden uyandım hem de kimse uyandırmadığı halde kendi hür idaremle uyanmıştım. Doğruca banyoya girip orada işlerimi hallettim. Sonra geceliklerimi çıkarıp şort ve tişört giydim. Odamdan çıkıp solana giderken annem mutfakta kahvaltıyı hazırlıyordu.Annem ''Ooo Helin Hanım erkenciyiz bu sabah ,hayırdır inşallah.'' dedi. Annemi de anlamıyorum sanki hiç erken kalkmıyorum hem ben erken kalksam suç , kalkmazsam suç anlamıyorum.Daha bu Helin ne yapsın yahu.Bende '' Hayır hayır , bak bu kızın erken kalkıp sana yardım edecek ama sen beğenme hala beni ıhh. '' dedim. Annem ''Tamam ,tamam bir şey demedim .Hadi gel de şu salatayla domatesi doğra.'' dedi. Ben de'' Tamam '' dedim. Sonra domatesi kesme tahtasına koyup bıçakla kesmeye başladım-doğrusu çalıştım-ya bu domatesleri bir tek ben mi kesemiyorum acaba, domates domateslikten çıkıyordu. Bir yandan da anneme soru soruyordum. ''Anne, babam nerede, daha kalkmadı mı?'' diye sordum. Annem''Ohooo baban kalkalı çok oldu .Bugün misafir gelecek alışverişe gitti ve ekmek almaya gitti. '' dedi. ''Neee! Kim gelecek?'' diye sordum. Annem ''Amcanlar gelecek ve yatıya kalacaklar .''dedi. ''Yarın pazartesi ve bunların işi gücü yok mu hem kim kim gelecek ?'' dedim. Annem ''Amcan ,yengen, Ali, Oğuz , babaannen ve deden gelecek.'' dedi. ''Yok ya bunlar az sülalenin diğer üyeleri de gelsin. Hadi büyüklerin işi gücü neyse de Ali ve Oğuza ne oluyor onların okulu yok mu ?'' dedim. Annem ''Oğuz zaten lisede son lisede diye evde sınava çalışmak için okula gitmiyormuş, Ali de ortaokula gittiği için onların sınavları bitmiş bu yüzden sorun yokmuş okula gitmemesinde .''dedi. ''Peki bunlar ne zaman söyledi geleceğini hem İzmir ne güzel şehir kalsınlar sonra gelirlerdi.'' dedim. Annem'' Dün öğlen haber verdiler Bu arada uçakla gelecekler ve gelmek istemişler ne yapsaydım'siz sonra gelin 'mi deseydim.'' dedi. Bir şey demedim. ''Peki ,uçaktan ne zaman iniş yaparlar? ''diye sordum. Annem de '' İkindin gibi , zaten indiklerinde haber verecekler baban ve sen gidip alırsınız . ''dedi.''Peki benim gideceğimden niye haberim yoktu.'' dedim. Annem ''Aha şimdi haberin oldu.'' dedi. ''Ya biz o kadar kişi nasıl bizim arabaya sığacağız ? '' diye sordum. Annem ''Baban halletti zaten küçük minibüs gibi araba kiraladı.''dedi. ''Oh ya siz zaten her şeyi planlamışsınız ,keşke onları planlarken bana da haber verseydiniz hiç fena olmazdı.'' diye sitem ettim. ''Ay Helin uzatma, dedim ya şimdi.''dedi. ''Teşekkür ederim bana son dakika demeyi aklınıza geldiği için .''dedim. ''Peki kim nerede kalacak doğrusu inşallah ben yatağımdan ayrılmam.''dedim. Annem''Deden ve babaannen bizim odada kalacak,amcanla yengen senin odanda ,benle baban misafir odasında ve siz gençler salonda biriniz yerde diğer iki kişide koltukların üzerinde yatarsınız. ''dedi. ''Ama annem ben niye odamda yatmıyom ki.''dedim. Annem ''Ne yapsaydım onları mı koltukların üzerinde yatırsaydım , ayıp olur hem senin yatağın çift kişilik yatak gibi kocaman .''dedi.''Of! ya bugün benim işim vardı ama. '' dedim .Annem''Ooo Helin Hanım ne gibi işleriniz vardı yoksa bir şirketi iflasın eşiğinden mi kurtaracaktınız .''dedi .Gözlerimi devirdim ,evet görüyorsunuz bu kötü esprilerimin kaynağını kime çektiğim apaçık ortada.''Ya ben bugün ödevlerimi yaptıktan sonra bizimkilerle buluşacaktım ama.''dedim. Annem''Ay ne güzel işte amcanlar geldikten sonra kuzenlerini alıp gidersin hem onlar da gezmiş olurlar.''dedi. ''Anne zaten her yıl en az üç dört kere geliyorlar ve her gelmelerine sabah çıkıp akşam geliyoruz bu gezmeler yüzünden benden iyi biliyorlar yaşadığım şehri ,birde kafeye gittiğimizde hiç paraları yanlarında olmuyor ya bozuk paraları yok ya da paralarını çantalarında unutmuş oluyor ne tesadüf .Hadi Ali küçük diye az para veriyorlar ,peki Oğuz'a ne demeli ya o on sekiz yaşını geçmiş on dokuz olmana az kalmış param yok diyor .'' Annem''Ay Helin uzattın ama geliyorlar zaten boş yere nefesini tüketme .''dedi. Ondan sonra da zaten konuşmadan kahvaltıyı hazırladık o sırada babam da gelmişti. Kahvaltıyı yaptıktan sonra babam kiraladığı arabayı almaya gitti ,bizde annemle birlikte evi temizledik yataklara yeni örtüler çıkarttık onlar için annem pasta, börek filan yaptı ben de o sırada babam gelene kadar ödevlerimi yaptım .Sonra bu ev işi filan yüzünden terlemiştim ve kokuyordum terli terli bu yüzden banyo yaptım ,kıyafetlerimi de giydikten sonra saçlarımı taradım ve babamın geldiğine dair korna sesi duyuldu.Hızlıca ayakkabılarımı giyip anneme çıktığımıza dair bağırarak haber verdim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
BENİM ANONİMİM
KurzgeschichtenHayatıma ''Senin anonimin olabilir miyim ? '' sorusuyla dahil olmak isteyen ve girdikten sonrada hayatımın en güzel köşesine yer edinen anonimin ve anonimin mavişi arasındaki hikayeye sizlerde katılmaya hazır mısınız?