#10

354 22 2
                                    

Jako poslední přijde banda tří kluků... Pak zazvoní a to jest znamení pro mě... ,,takže dobrý den... Asi jste byli informováni o tom že sem má přijít někdo od hasičů-" nedokončím ani úvod a někdo mě přeruší ,,takový prcek, ženská a hasič? To co na nás hraješ" ozve se nějaký machýrek... ,,jo, předem se chci omluvit za svou češtinu... Skoro 2 roky jsem mluvila jen anglicky abych se představila jmenuji se Andrea Lukáčová a ukážu vám tady co děláme v Americe... Kromě toho, k tvé narážce, patřím mezi nelicenční hasiče v New Yorku tady zvané SDH neboli sbor dobrovolných hasičů a dnes mi přišlo přijetí do licenčních takzvaných profi hasičů... Ukážu vám tu pár věcí... Ať už ze zásahů, školení, soutěží, tréninků či fyzických přijímacích testů... Většinou to jsou fotky nebo videa z akcí kterých jsem se sama účastnila... Pak tu ukážu něco z praktické části... Doufám že tu máte nějakého absolventa z redcross a někoho kdo absolvoval aspoň 1 braňák neboli podzimní soutěž hasičů." a čekám na jejich odezvu... ,,co je to za organizaci redcroos?" opta se nějaká dívka a sakra... Jak se to jen jmenuje. ,,je to zdravotní organizace celosvětová a v češtině to je červený kříž nebo tak nějak" řeknu a nervózně si poposunu šátek na hlavě. ,,takže redcross tady někoho má?" optám se a čekám na zvednuté ruce... ,,dobrá, to nám bude stačit... A někdo od hasičů?" optám se a to se zvednou pouze asi 2 ruce... Dost slabé ,,počítala jsem s trochou více lidí ale i toto nám bude muset stačit. Dobrá, teď se mi snažte říct co od této přednášky očekáváte a já se to pokusím nějak zařadit..." řeknu a dám jim trochu času... Ihned se přihlásí pár lidí. ,,mohla byste nám tu popsat průběh požáru?" opta se nějaký kluk ,,samosebou... A prosím tykejte my... Můžeme být tak stejně stáří takže jsem Andy" řeknu a načmárám si na papír poznámku... ,,máš tam nějaké fotky mrtvol?" zeptá se na velmi očekávanou otázku ,,ne nemám, nikdo nerad vzpomíná na to, že kdyby byl o trochu rychlejší nebo kdyby jen víc šlápnul na plyn, mohla by ta osoba být naživu... A už vůbec ne, pokud vám tam zahyne parťák, proto vidíte u hromady hasičů křížky... U nás je tradice za 1 parťáka 1 křížek" řeknu a bodne mě trochu u srdce... Chudák Lucy a Jim... Snad se maj nahoře líp. ,,jak vypadá tvůj tréninkový harmonogram?" zeptá se nějaká nenápadná holčina... ,,dobrá to sice není připravené ale během přednášky se jej pokusím dát dohromady. Tak vrhneme se asi nejdříve na část teorie... A hromady fotek... Tady máme fáze požáru..." a už jel můj výklad dál... Asi 2 lidi tam usli tak jsem je docela originálně vzbudila... Houkačka u ucha a ten druhý měl krásné sprchování prošlým hasičákem... Pak zajímavé chvíle byly zkrs praxi... ,,dobrá asi tady začneme dýchacím ústrojím... Váží to necelých 20kg a musí jej mít každý hasič pokud jde do hořící budovy či nějakého prostoru, většinou bývá nasazený na munduru... V tom si můžeme dát závody, třeba ti co usnuli... Takže houkačko... Máš tu připravený oblek ukážu vám jak se do něj oblečete... A pak to je na vás..." Sundám si boty a už skáču do kalhot ve zpomalené verzi mi to trvají tak 3 minuty... ,,odstartuji ti to takže ready stady go!" řeknu a dokonce to i pochopil... ,,takže čas máš 4:23 není úplně nejhorší... Tak teď půjde prášek... Ready... Stady... Go! " křiknu a začne se do toho také oblékat... ,,toto byl velmi dobrý čas 3:52, pokud to tedy bylo poprvé. Teď vám to ukáži já..." Doufám že jsou podobné těm našim předám stopky někomu a ten mi to odstartuje... Do půl minuty jsme navlečená ,,toto je ideální čas aby se mohlo co nejrychleji odjet ze stanice... Pokud bude někdo rychlejší většinou kontroluje vybavení v případě řidičů studuje cestu" řeknu a mundur uložím... ,,chce si někdo zkusit dýchací soustavu?" optám se když ji držím za popruhy ,,já si ji zkusím" ozve se nějaká nafrněná blondýnka ,,dobrá... Radši tě budu trochu jistit...Kluci? mohl by někdo za ni? Není to moje soustava tak prosím ať nespadne" řeknu... Popruhy jí navleču a ani nestihnu zapnout a slečinka padá k zemi... Uf... Naštěstí soustavu chytil kluk za vzduchovou bombu... ,,dobrá ukáži vám aspoň jak má být správně zapnuta a utažena" řeknu když si ústrojí přebírám. ,,popruhy musí být utaženy aby se na zádech vůbec nehejbala a nepřekážela v pohybu... Při některých trénincích máme na zádech tato zařízení a přitom jej používáme... V bombě je trochu řidší vzduch než ten okolo proto si na něj lidé musí zvyknout... Pak tu máme téma soutěže... Toto je soutěžní dres... Základem dresu je vlajka státu... Zbytek je již libovolný. A běhá se několik druhů disciplín..." a kecám dál pouštím jim videa a pak zkoušíme zdravovědu... Tam jim ukáži nějaké fígle plus daleko rychlejší vázání uzlů které se učili na hasičích... Přednáška končí asi ve 2... Mezi tím měli přestávky a já vypila dalšího Red Bulla... Pak mě po škole odchytí jeden kluk... ,,Andy... Omlouvám se za to co jsme udělali" řekne a já fakt nevím co myslí... ,,počkej... Vůbec si nejsem vědoma že se známe... A vůbec nevím o čem mluvíš" řeknu a otočím se k autu... ,,ale vždyť víš... To s Dez..." řekne a mě zamrazí... ,,na to už jsem zapomněla i na tu vaši bandu... Jsem ráda že jsem letěla do USA protože jsem si řekla že vás už nechci vidět" řeknu chladně a odjedu do Prahy vrátit mundur a pak domu... Tam dorazím asi v 8... Bitch Prague... Doma sebou seknu do postele a brečím...

Začalo to YouTubemKde žijí příběhy. Začni objevovat