Prošlost
Znala sam da će Klaus doći po mene tako da sam se obukla toplo, da ne kažem naobukla. Nismo se dogovorili za tačno vreme ali bila sam iznenđena jer nisam morala da ga čekam dugo.
Otvorim uzbuđeno vrata i primetim da je i on obučen toplo, farmerice i jakna.
- Pa on ima duge pantalone – odmah konstatujem.
- A ona je i dalje sarkastična.
- Naravno.
- Spremna?
- Samo da zaključam.
Uzela sam torbu i zaključala vrata.
- Kako si došao?
- Autobusom – kaže.
- Pa naravno, idemo mojim kolima.
- U redu – slegnuo je ramenila i seo na suvozačevo mesto.
- Znaš obično muškarci insistriraju da voze – primetim.
- Da ali ti mi iz inata ne bi dala da vozim.
- Tačno – pročitao me je.
- Gde vozim?
- Za sada samo pravo.
. . .
- Kada si rekao da ćemo jesti na mostu nisam mislila da ćemo bukvalno visiti sa mosta dok jedemo kinesku hranu – mlataram nogama dok se mučim sa štapićima.
- Kao prvo ovakav pogled nećeš nigde naći a kao drugo prestani da mašeš tim štapićima iskopaćeš sama sebi oko.
- Kinezi su glupi ljudi, ko pored viljuške koristi ova tanka drvca?
- Kinezi nisu glupi ljudi, oni su veoma pametni, vredni i produhovljeni. Oni su mudri – uzeo je moje štapiće i objasnio mi kako da ih držim.
- Shvatila? – pita me.
- Da, slava mudrim Kinezima.
- Ponovo si sarkastična.
- Nisam, zapravo sam ljubomorna na njih, izgledaju tako mlado i zdravo.
- To je zato što vode računa o hrani koju unose u svoje telo, čuvaju svoje organe.
- Koja je poenta života ako ne možeš da jedeš picu i hamburger? Prosto mi se srce namesti – kažem iskreno.
- Znaš da se ljudsko srce sastoji od dve pretkomore i dve komore?
- Znam.
- Postoji verovanje da te komore i pretkomore imaju posebno značenje.
- Misliš osim očiglednog da nas održavaju u životu?
- Delimo srce na četiri dela. Jedan deo je rezervisan za naše roditelje, drugi deo je za našu braću i sestre, treći za našu decu i četvrti za voljenu osobu.
- To je glupost.
- Možda ali Kinezi su smatrali da imamo i tri srca.
- E to je još veća glupost.
- Nije, jedno srce pokazujemo prijateljima, drugo srce porodici a treće pokazujemo samo jednoj osobi i to onoj koja nam ga slomi.
- Zašto bismo pokazali srce osobi koja nam ga je slomila? Izmišljeno srce, jer biološki imamo samo jedno.
KAMU SEDANG MEMBACA
Poslednja suza za nas
Fiksi UmumSofi je mlada žena čiji je stav prema životu ciničan i pesimističan zato kada upozna najoptimističnijeg muškarca, Klausa, ona se zapita kako je moguće da njih dvoje mogu da razgovaraju kao da se poznaju godinama. . . . Negde na ovom svetu postoji ne...