Afrench yg baru sahaja menuruni tangga telah disapa oleh Lawrence ditepi tangga. "Woi." Afrench hanya mengangkat keningnya seperti bertanya. "Jom makan luar." kata Lawrence yg sudah pon mencapai kunci kereta dan menuju ke pintu utama.
"Takde barang dapur ke?" soal Afrench. Setahunya, Lawrence jenis yg xsuka sangat makan diluar. Katanya lebih sedap masakan dirinya sendiri. Poyo lebihh si Lawrence ni.
"Haa aa. Kita pergi cari barang dapur and then pergi makan. Lapar thoo." kata Lawrence sambil mengusap perutnya. Lawrence dan Afrench membolosi diri masing ii kedalam kereta milik Lawrence.___
Mawar tercari cari gelangnya diatas meja solek dan dalam laci. "Kat mana pulak aku letak ni?". gusar hatinya apabila gelang itu hilang. Hanya gelang dan rantai permata itu sahaja barang yg pernah diberi oleh arwah mamanya.
"Mawar? cepat laa turun." Laung Mak Mah yg sudah lama tunggu Mawar dibawah. Tanpa menunggu lama, Mawar segera turun kebawah. Kelihatan Mak Mah sudah berada di depan pintu utama. "Jom." kata Mawar sambil mengambil salah satu sepasang kasutnya.
Mawar hanya turut menyanyi apabila lagu dari radio keretanya berkumandang. "Mawar nak makan apa esok?" soal Mak Mah memandang mereka berdua ingin mencari barang dapur. "Tak kisah tapi Mawar dah lama xmakan pasta yg Mak Mah buat." nada Mawar seakan akan ingin meminta simpati dari Mak Mah. "Yelah, kita beli sekali bahan ii masak pasta tu." Mawar sudah tersengih dan terus memandu kereta miliknya itu.
___
Lawrence dan Afrench sudah terpisah ketika mencari bahan ii dapur begitu juga dengan Mawar dan Mak Mah. Sedang ralit Mawar menolak troli kedepan, dia tidak sengaja terlanggar troli milik pelanggan lain disitu. "Maaf ii." Secara tidak sengaja Mawar bertentang mata dengan seorang lelaki, Lawrence. Secara tidak langsung Lawrence dan Mawar memegang dada kiri masing ii.
'Kenapa dengan aku ni?' soal Mawar dalam hati. Dia tidak pernah merasa jantungnya berdegup seperti ini. "Jadi ni la dia, Mawar." Lawrence berbicara dengan sendirinya sambil merenung kearah Mawar. "Macam mana awak kenal saya?" soal Mawar kepelikan.
Soalan dari Mawar dibiarkan tanpa dijawab oleh Lawrence. Secara tidak sengaja, Lawrence terpandang cahaya merah disebalik kolar baju Mawar.
'permata air mawar merah?' Lawrence hairan, macam mana permata tu boleh berada di gadis ini.'kenapa aku rasa lain macam je ni?' Mawar masih memegang dada kirinya seperti jantungnya berdedup tidak seperti biasanya.
Lawrence mula bersuara apabila diantara mereka tidak membuka suara. "sape punya rantai tu?" Lawrence memandang dgn tajam tepat kemata Mawar.
"Saya yg pakai mestilah saya yg punya." rantai ini tidak pernah mengeluarkan sebarang pencahayaan melainkan dalam gelap tapi ketika ini cahayanya lebih terang, telah Mawar.
"Kau beli kat mana?" soal Lawrwnce yg ingin kepastian lagi. "Kenapa?" soal Mawar dengan angkuh. "Mawar?" Mawar berpaling kebelakang apabila namanya dipanggil. "Mak Mah." jawab Mawar. 'Ni sape pulak? Setahu aku, ni bukan makcik yg selamatkan aku dulu.' Lawrence cuba mengimbas kembali wajah makcik yg telah selamatkan dirinya ketika dulu.
"kenapa ni?" teguran dari Afrench dari belakang Lawrence. "Jom Mak Mah." Mawar tidak mengendahkan dua jejaka dihadapannya kini. Mak Mah hanya mengikuti langkah Mawar.
"Aku tanya, kenapa?" soalan yg sama keluar dari tuan badan yg sama. "Aku dah jumpa permata air mawar merah." kata Lawrence tanpa riaksi. "Dah tu mana?" Afrench yg sibuk melihat disekeliling Lawrence. "Dengan perempuan tadi." Jawab Lawrence. Dah macam kena pukau je si Lawrence ni. Afrench sudah menepuk dahu sendiri. "Kenapa kau xambik?" soalan yg bodoh keluar dari Afrench memang mendatangkan kesakitan diri sendiri.
Lawrence mengetuk kepala Afrench. "Aduhh."adu Afrench. Dia segera pergi ke kaunter pembayaran tanpa menjawab soalan bertalu talu dari Afrench. "Kau macam mana tahu tu permata air mawar merah kau? Siapa perempuan tu? Kenapa kau tak terus minta ja rantai tu? Kau kan ada kuasa, kenapa tak guna?" Bertubi tubi soalan dari Afrench.
___
"Masa aku terserempak dengan dia, rantai yg dia pakai tu tiba ii keluarkan cahaya merah. Mulanya aku tak syak apa ii tapi bila jantung aku dengan jantung dia berdegup selaju, aku rasa tu memang rantai yg aku cari. Perempuan tu nama dia Mawar. Aku tahu pon melalui gelang yg dia tercicir masa kat taman hari tu. Kau ingat kalau aku minta macam tu je rantai dia, dia nak bagi? Kalau kau, kau bagi orang asing minta barang kau?" Afrench hanya menggelengkan kepala. "Aku tak guna kuasa aku sebab tidak ada kuasa vampire pon yg dapat sentuh manusia yg pegang rantai tu. Kau ni, kan hari tu aku suruh kau baca n hafal tentang buku permata air mawar merah tu." Jelas dengan geram oleh Lawrence.
"Hehehehe, lupa mungkin sebab kau lekok kepala aku tadi kot." Tersengih je Afrench sambil menggaru kepala. Lawrence sudah membuat muka meluatnya. Nasib baik tetap handsome. Tidak lama kemudian, makanan yg dipesan telah tiba.
Sejak berada dibumi, Lawrence dan Afrence cuba membiasakan diri dengan makanan manusia. Apabila Lawrence memasak sendiri dirumah, dia dapat mencampurkan sedikit darah dalam makanan dan minuman mereka. Sebab tu laa Lawrence lebih gemar memakan masakan Afrence atau dirinya sendiri.
Sekarang aku dah jumpa kau. Kau dah tak boleh lari dari aku.
So guys, macam mana? Syokkggh tak? Macam hambar je.😭
Please support author. Author nak sangat habiskan AMV ni dengan sokongan dari para readersss.Voted please walau xseberapa crita ni.🥺
Sherz Lawrence × Mawar Qistina
Author pon tak tau laa sesuai ke tak pic kat atas tu sebagai Sher Lawrence.😂 tu sebagai tarik minat readerss je. Suka hati readerss laa nak anggap sape pon Lawrence tu yerr.😉
YOU ARE READING
Aku Milik VAMPIRE
RomanceSherz Lawrence × Mawar Qistina Pertemuan antara vampire dan manusia sudah ditakdirkan sejak dahulu kala. Begitu juga dengan hubungan antara Lawrence dengan Mawar. Sherz Lawrence merupakan putera mahkota The Vampire Sherz manakala Mawar hanya manusia...