FLASHBACK BEBERAPA TAHUN LALU
Seorang lelaki sedang menunggu di depan bilik bersalin. Dia berjalan ke hulu ke hilir menanti isteri dan anak ii dia. Dia duduk di bangku dan selalu tengok jam tangan milik dia.
"Dah lama sangat ni... kenapa tak keluar ii lagi ni. Ishhh risaunya aku..." kata dia. Tiba ii, dia menerima satu unread message. Itu dari teman dia, Felix.
From: Felix
Changbin hyung, macam mana? Ada apa ii news ke?
Lelaki yang bernama Changbin itu hanya mengeluh. Dia pon tak tau macam mana nak menjawab mesej itu. Dia tak nak terjadi apa ii pada isteri dan anak dia. Dia tak nak kehilangan mereka seperti mana kawan ii dia yang lain jugak merasa kehilangan orang yang dia sayang. Tiba ii, pintu bilik bersalin itu terbuka. Changbin dengan cepat berjalan ke arah doktor itu.
"Doktor, macam mana dengan isteri dan anak saya?" soal dia. Doktor itu hanya tersenyum.
"Encik Seo, tahniah. Awak dapat bayi kembar. Seorang lelaki dan seorang perempuan." kata doktor itu. Changbin tersenyum senang. Tak sabar pulak dia nak tengok anak ii dia dan isteri dia. Doktor itu tiba ii, berubah menjadi sedih.
"Hmmm tapi isteri awak...."
"Kenapa dengan isteri saya doktor? Dia selamat kan?" soal dia.
"Saya minta maaf. Isteri awak kehilangan banyak darah ketika melahirkan bayi kembarnya dan keadaan dia sangat kronik. Dia tak dapat bertahan lama dan akhirnya, dia tak dapat diselamatkan." kata doktor itu. Changbin hanya berdiri kaku. Dia seolah-olah dah takde nyawa lagi dahh...
"Kami dah cuba yang terbaik. Maafkan kami... saya harap awak boleh terima dengan seadanya." kata doktor itu sebelum dia pergi. Selepas je doktor itu pergi, Changbin menyandarkan dirinya pada dinding. Dia pon menangis.
"Apa yang terjadi pada members ii dulu, terkena pada aku jugak.... Aku.... kehilangan orang yang aku sayang....."
"Isteri aku.... Dah takde.... Macam mana aku nak teruskan hidup...."
END OF THE FLASHBACK
PADA MASA SEKARANG
Hyunjin masih lena dibuai mimpi. Hyunmin, anak teruna satu-satunya hanya mengeluh. Dia memanjat katil ayah dia.
"Papa... papa bangun lahhhh!! Hyunmin lapar ni..." kata dia lalu mengoncang tubuh Hyunjin.
"Urmmmmmmmm Hyunmin ah, suh la Lino samchon masakkan.... Papa nak tidur ni..." kata Hyunjin sambil matanya tertutup. Hyunmin mencebik.
"Ishhhh papaaaaaaaaaa... Hyunmin nak papa yang masak. Bukannya Lino samchon. Ishhh papa ni... Hyunmin nak makan sandwich... papa bangun la..." rengek Hyunmin. Hyunjin hanya mengeluh. Alangkah bagus kalau isteri dia masih hidup di muka bumi ni. Takde la si Hyunmin ni merengek je kerja dia. Tiba ii, ada orang masuk ke dalam bilik dia.
"YAH HWANG HYUNJIN! KAU NAK BIARKAN ANAK KAU NI MERENGEK NON STOP KE?! KAU BANGUN SEKARANG!"
Ternyata itu ialah Woojin.
"Yeahhhh samchon the best." Hyunmin tersenyum lebar.
"Hyunmin, pergi turun dulu. Biar samchon je yang settlekan papa kamu ni. Papa kamu ni susah nak bangun pagi." kata Woojin.
"Haah samchon, terlalu susah. Hyunmin yang rajin bangun pagi. Papa malas." kata Hyunmin. Hyunjin yang terdengar kata ii anak dia terus terbangun.
"Ishhhhhhhhhhhh yelah ii papa bangun. Eyyyy nak tidur pon susah." kata Hyunjin lalu bangun dari katil.
YOU ARE READING
「 C 」SKZ AF; ❛❛The Babysitter❜❜
FanfictionBabysit the idol kids? Status: Completed✅ Start: 25/06/20 End: 18/07/20