Di situasi Yeorin
Yeorin sedang menaip tugasannya di laptop miliknya. Hari ni banyaknya kerja dia sampai takde masa nak main ngan Cristal. Merajuk budak tu jadinya.
"Lecturer aku la ni bagi banyak sangat assignment." bebel dia sorang ii. Tiba ii, ada ketukan di pintu biliknya.
"Masuk." Chan pon membuka pintu.
"Yeorin, busy ke tu?" soal Chan. Yeorin hanya mengangguk.
"Busy sikit la. Kenapa?" soal Yeorin.
"Hmmm saya ingat nak bawak Cristal ngan awak jalan ii hari ni kat taman." kata Chan lagi. Yeorin hanya meng'oh'kannya.
"Ohhh sekejap eh.. Sikit lagi nak siap. Pastu kita keluar." kata Yeorin. Cristal tiba ii muncul di balik pintu.
"Jinjja?? Kita nak keluar?" soal Cristal. Chan mengendong anak daranya.
"Ya sayang, kita nak keluar. Happy?" soal Chan. Cristal hanya mengangguk.
"Happyyyyyy."
"Dahh jom jangan kacau mama. Jap lagi kita keluar." kata Chan lalu menutup pintu biliknya. Yeorin hanya tergelak melihat gelagat mereka lalu sambung menyiapkan tugasannya. Setelah siap, dia pon bersiap untuk keluar bersama Chan.
Setelah semuanya siap, mereka pon keluar bersama. Hari ni hari yang cerah untuk berjalan di taman. Chan ni memang pandai la cari waktu.
"Haiii akak abang, nak beli aiskrim tak? Hari ni ada promosi besar-besaran. Beli dua percuma satu ice cream." Chan terpandang aiskrim vendor itu.
"Ehhh nak beli aiskrim tak?" soal Chan.
"Nakkkkk!!" jerit Cristal. Yeorin hanya tersenyum.
"Awak pergilah beli. Kiteorang tunggu sini." kata Yeorin. Chan hanya mengangguk.
"Nak perisa apa?" soal Chan.
"Hmmm nak perisa chocolate." kata Cristal.
"Nak vanila je Chan." kata Yeorin pulak. Chan mengangguk lalu pergi membeli. Yeorin dan Cristal hanya duduk di bangku sambil menunggu.
"Cristal meh duk sini. Jangan main jauh ii." kata Yeorin. Cristal berlari ke arahnya dan duduk di ribanya.
"Happy sangat dapat keluar." kata Yeorin lalu mengemaskan rambut Cristal. Chan pon datang bersama dengan 3 aiskrim di tangannya.
"Nahhh chocolate untuk Cristal. Vanila untuk awak." katanya lalu serahkan aiskrim kepada mereka.
"Thank you papa." kata Cristal lalu makan dengan gembiranya. Yeorin pun makan dengan tenangnya. Terlalu menikmati aiskrim itu, dia tak sedar yang aiskrim itu terkena pipi dia sikit dan agak comot. Chan yang sedar kejadian itu hanya tergelak kecil.
"Awak ni makan macam budak ii la." kata Chan. Yeorin pelik dengan statement itu.
"Asal lak?" soal Yeorin tak tau apa ii.
"Pipi awak tu comot la." kata Chan lalu mengambil tisu dan mengelap sisa aiskrim di pipinya. Yeorin terkelu dengan tindakan Chan.
"Bibir awak pon comot." kata Chan. Yeorin terus ingin mengambil tisu untuk lap bibirnya tapi dihalang oleh Chan.
"Japp. Biar saya settlekan." kata Chan lalu mendekatkan wajahnya ke arah Yeorin. Yeorin hanya membulatkan mata dan mukanya merona merah.
Mereka berkucupan buat sementara waktu.....
"Papa.... See that..." kata Yeorin lalu menoleh kebelakang dan matanya terbeliak.
"P-papa mama kiss??" katanya sambil ternganga mulutnya. Yeorin yang tersedar Cristal yang dari tadi melihat mereka lalu menolak Chan.
"Ishhh awak ni. C-control la. Kan ada Cristal kat sini." kata Yeorin. Chan hanya membasahkan bibirnya.
"Urmm saya nak ke toilet jap. Cristal jom." kata Yeorin lalu mengendong Cristal ke tandas awam. Dia malu dengan kejadian tu. Asal la dia tak tolak je Chan. Yang lagi memalukan, Cristal pon jadi saksi. Haihhhh dia masih budak.....
──────⊹⊱✫⊰⊹──────
Komen kalian?
sweetie_yeorin
woojinchiken
MoonStar_84
-Kayla_Hyunjie-
kimyoungjiee_24
Doongdoongie-
YujinChoi89Done double update! Get ready next chapter everybodehhh🌝
YOU ARE READING
「 C 」SKZ AF; ❛❛The Babysitter❜❜
FanfictionBabysit the idol kids? Status: Completed✅ Start: 25/06/20 End: 18/07/20