ͷῖͷϵtϵϵͷ

176 24 75
                                    

Haemin's P.O.V

Hari ni giliran aku pulak untuk masak. Hmm menu aku hari ni ialah nasi ayam goreng berempah. Hmm ni pon Mina unnie ajar aku buat menu ni. Aku menghidangkan makanan ke atas meja. Kembar Han berlari ke meja makan.

"Wahhhh nampak sedap jeeee..." kata Jaemin. Jaemi hanya mengangguk.

"Tak syabarnya nak makan." kata Jaemi pulak.

"Anak ii pergi basuh tangan dulu. Bersih ii." kata Haemin lagi. Mereka pon mencuci tangan mereka. Mereka pon duduk makan bersama.

"Sedap tak?" soal aku. Mereka hanya mengangguk.

"Sedapppp pandai mama masak." kata mereka berdua. Haemin hanya tersenyum melihat mereka. Setelah mereka semua selesai makan, mereka pon bermain bersama. Han ada hantar text yang dia akan balik lambat hari ni soooo dia kena jaga Kembar Han for whole day. Tapi dia dah tak kisah pon pasal tu.

Tiba ii, dia terdengar suara orang meneran kesakitan.

"Mama mama..." Jaemi berlari ke arahnya.

"Kenapa Jaemi?" soal aku. Aku jadi risau pulak tengok Jaemi yang kelihatan panik itu.

"Jaemin... dia sakit." kata Jaemi. Aku terus berlari mendapatkan Jaemin. Jaemin yang di taman hanya terduduk sambil pegang perutnya.

"Jaemin, awak okei? Jom kita gi toilet..." kata aku lalu mengendong Jaemin ke dalam tandas. Sedang dia membuang air, dia turut muntah ii. Aku jadi risau dengan keadaan Jaemin lalu menelefon Han.

"Hello?" kedengaran suara Han di hujung talian.

"Han... awak boleh tak balik awal sikit? Jaemin..." kata aku panik.

"Kenapa dengan Jaemin?" soal Han, aku syak dia pon dah start cuak.

"Dia sakit perut lepas tu muntah ii." kata aku. Tiba ii, panggilan terputus. Aku harap Han cepat ii la balik so boleh bawak dia pergi klinik. Tak lama selepas itu, Han kembali ke rumah.

"Han mujur lah awak sampai cepat..." kata aku. Han mendengus.

"Awak ni boleh ke tak jaga anak ii saya? Kenapa sampai dia sakit perut macam ni? Mesti salah makan ni." kata Han. Nada dia agak marah gitu. Takut pulak aku jadinya. Han terus mengendong Jaemin.

"Jaemi jom ikut daddy pergi klinik." kata Han. Jaemi mengangguk.

"Tapi mama tak ikut ke?" soal Jaemi lagi. Han hanya mendengus kecil.

"Tak. Buat apa dia nak ikut? Dia dah buat adik awak macam tu. And one more thing, jangan panggil dia mama." kata Han. Aku hanya di situ diam terkaku. Suara aku tak terkeluar.

"Tapi... daddy..." sebelum Jaemi menyambungkan ayatnya, Han menyampuk.

"Tak tapi ii lagi. Jom. Ohhh untuk awak, Jung Haemin. Awak dipecat. Saya tak nak jumpa awak lagi. Tak pandai jaga budak langsung." kata Han lalu pergi bersama anak ii nya. Aku cuba untuk menahan air mata aku yang bila ii masa boleh tumpah. Tapi aku gagal. Air mata aku tumpah dengan derasnya.

"Bukan salah aku kan?" monolog diri aku. Aku terus pack barang ii aku lalu keluar dari rumah tanpa meninggalkan surat selamat tinggal.

Mina's P.O.V

Aku pulang ke rumah asal di mana semua orang berkumpul. Aku hanya mengeluh. Hampir separuh dari kiteorang dipecat oleh lelaki ii yang maybe dah membuatkan hati kita terbuka untuk dia. Aku pulang sekejap je sebab nak tengok keadaan yang lain.

Yeorin asyik berkurung dalam bilik dia. Dia pon dah lama tak masuk kerja. Miyeon pulak masih terlantar di hospital. Keadaan dia masih kritikal. Seoyeon pulak, dia cuba ceria depan orang lain tapi hakikatnya dia terlalu sedih sampai tak lalu makan. Kayla pulak asyik ii takde mood. Kadang ii nak marah ii orang lain, kadang ii dia depressed. Mana taknya, dia cuba buka hati untuk Hyunjin tapi....

「 C 」SKZ AF; ❛❛The Babysitter❜❜Where stories live. Discover now