thῖrtϵϵͷ

192 26 73
                                    

Di situasi Miyeon

Miyeon bangun awal untuk hari ni. Hmm dia plan untuk buat breakfast untuk yang lain.

"Aku nak masak apa eh hari ni? Hmmmm simple menu je la. Aku ni takdelah pandai masak sangat." monolog dia. Dia pon mengeluarkan barang ii yang ada dalam cupboard dan peti sejuk. Menu hari ni ialah pancake dan jugak omelette.

Nasib ada radio peneman dia memasak. Dia membuka radio dan menyanyi ikut alunan muzik. Ehhhh lagu Levanter by Stray Kids. Favouritekuuuu. Desis hati Miyeon lalu menyanyi.

"I wanna be myself (I don't care)
ajik nasseolda haedo (Just don't care)
neol beoseonan sungan naega boyeo
modeun ge da, nunapi da
ijeneun algesseo (Now I know)
naege piryohaetteon geon naran geol
nae du bari ganeun daero georeoga
I feel the light, I feel the light"

Sedang dia khusyuk memasak sambil menyanyi, dia tak sedar kehadiran Ayen di situ. Ayen hanya tersenyum melihat dia.

"Sedapnya suara..." kata dia. Miyeon terkejut lalu menoleh ke belakang. Dia membulatkan matanya dan menjerit.

"AHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!! PAKAI LA BAJU AWAK TU AYEN NIM!!!!" katanya. Dia tak sedar yang dia memegang kuali milik Lino lalu membantai Ayen menggunakan kuali tu. Haihhh malangnya Ayen waktu tu.

"Auch sakit Miyeon ah!" jerit Ayen sambil mengusap kepalanya. Miyeon terkejut lalu berlari mendapatkan dia.

"Haaa tulahhh awak ni dah la duk situ macam hantu pastu tak pakai baju pulak tu. Mana taknya saya menjerit, Jeonginie..." kata Miyeon lalu mencebik. Miyeon mengambil kotak first aid lalu sapu ubat di dahi dia. Hmmm agak lebam di situ.

Miyeon tak sedar yang diri dia semakin rapat dengan Ayen. Dia memberhentikan langkahnya dan terkaku di situ. Mereka menatap dari mata ke mata.

Krik krik! Cengkerik lalu....

Muka Miyeon merah padam melihat Ayen yang turut melihat diri dia. Tiba ii ada suara memanggil.

"OMG MY EYES MY EYES!!"

Ternyata itu ialah Han. Hyunjin pon ada di situ bersama dengan Hyunmin.

"OMG MAKNAE!! AWAL AWAL! YOUR BEHAVIOUR IS SO UGHHHHHH!!" kata dia lalu mengendong Hyunmin masuk ke dalam bilik. Miyeon cepat ii bangun dari situ. Matanya melirik ke arah Jeongmin yang mengambil gambar mereka berdua.

"Jeongmin ah, bak handphone tu." kata Miyeon. Jeongmin menggelengkan kepalanya lalu berlari masuk ke dalam bilik.

"YANG JEONGMIN!!!" Miyeon berlari mendapatkan Jeongmin. Ayen hanya ketawa dan menggelengkan kepalanya.

"Comel..." katanya lalu pergi ke bilik untuk tukar baju. Akhirnya, breakfast pagi itu terbengkalai sebab Miyeon tak habis mengejar si Jeongmin. Nasib la semua orang di dalam rumah itu.

Di situasi Soyeon

Seoyeon makan breakfast bersama yang lain. Haihh kiteorang lambat breakfast semua disebabkan Miyeon tu. Miyeon pulak hmmm dari tadi mendiamkan diri, senyap, muka merah padam. Seoyeon tersenyum sendiri.

"Mama, Heejin nak tuuu..." kata Heejin.

"Nak apa, sayang?" soal Seoyeon.

"Nakkk telur..." katanya manja. Seoyeon pon menghidang telur ke dalam pinggannya.

"Seoyeon, tak yah banyak sangat. Banyak calori tu. Tak elok untuk budak." kata Woojin. Aku mengangguk.

"Jangan risau la, sikit je ni." kata Seoyeon. Sedang kami menjamu selera, Woojin mengatur bicara ecehhhh...

"Hmm Seoyeon ah, hmmm hari ni awak kerja ke?" soal Woojin. Seoyeon menggeleng.

"Awak, hari ni kan sabtu. Mana ada kerja." kata Seoyeon sambil tergelak kecil. Woojin hanya mengaru kepalanya yang tak gatal.

"Ye tak ye, lupa pulak. Hmmm saya ingat nak bawak awak ke satu tempat dengan Heejin." kata Woojin. Seoyeon hanya mengangguk.

"Boleh je." kata dia. Mereka pon sambung makan. Lepas tu, mereka pon bersiap nak keluar. Woojin memandu kereta dia ke satu kedai bunga. Seoyeon hanya membulatkan matanya. Kedai bunga? Untuk siapa pulak ni?

Dia memandang Heejin di seat belakang. Dia khusyuk bermain dengan anak patung dia. Seoyeon hanya tersenyum.

"Heejin ah, kita nak ke mana ni?" soalnya. Kot ii la Heejin tau kemana papa dia nak pergi. Heejin hanya mengangkat bahu. Tiba ii, Woojin kembali dengan bunga baby breath.

"Awak tolong pegang bunga ni eh..." kata dia. Seoyeon hanya menurut. Hmm bukan untuk aku... tapi untuk siapa? Desis hatinya. Woojin menyambung perjalanannya ke taman memori Nirvana (HAHAHAHAHA meina tak tau nak letak nama apa xD)

"Jom kita dah sampai." kata Woojin. Seoyeon hanya mengangguk lalu keluar dari kereta. Taman perkuburan? Woojin mengendong Heejin.

"Heejin ah jom kita lawat mama, okei?" soal Woojin kepada anak daranya. Seoyeon yang di situ hanya mengangguk.

"Ohhhh nak lewat mendiang isteri rupanya." desis hatinya. Mereka berjalan menuju ke tempatnya di mana mendiang isterinya bersemadi. Woojin meletakkan bunga di situ dan berdoa. Heejin yang berada di sebelahnya turut buat benda yang sama.

"Sayang, macam mana sayang di sana? Oppa dan Heejin kat sini sihat ii je. Oppa harap sayang pon turut sihat sekali. Sorry sebab dah lama tak lawat sayang sebab oppa selalu busy dengan kerja. Kali ni je dapat lawat sayang kat sini." katanya. Seoyeon hanya memerhati. Dia turut berdoa kepada dia even dia tak pernah pon berjumpa dengan mendiang isteri Woojin.

"Mama, take care tau. Mama makan elok ii, tidur elok ii dan be happy. Heejin ada mama Yeon with Heejin dan papa. Mama suka kan? Heejin pon suka." kata Heejin lagi. Seoyeon hanya memandang dia dan Woojin. Woojin hanya tersenyum.

"Papa pon suka jugak kan?" soal Heejin. Woojin hanya mengangguk.

"Papa pon suka jugak, sayang." katanya sambil membelai rambut Heejin. Setelah sekian lama, mereka pon ingin pulang. Sebelum itu, Seoyeon sempat menoleh ke arah kubur mendiang isteri Woojin itu, Nama dia Lee Suhyun. Seoyeon hanya tersenyum.

"Suhyun sshi, even kita tak pernah berjumpa, saya harap awak bertenang la di sana. Saya janji akan jaga Heejin elok ii." monolog Seoyeon sebelum balik ke kereta.

"Mama Yeon, cepat la! Heejin nak makan ice cream ni." rengek Heejin. Seoyeon mengangguk dan bergegas menuju ke kereta. Dia melihat langit ii yang cerah di situ. Dia yakin yang Suhyun mendengar luahannya. 

──────⊹⊱✫⊰⊹──────

Komen kalian?

sweetie_yeorin
woojinchiken
MoonStar_84
-Kayla_Hyunjie-
kimyoungjiee_24
xion_hyunnie
YujinChoi89

Sudah ye double update tuk hari ni. Yang lain kita boleh sambung esok. Hopefully korang semua enjoy tau:)

「 C 」SKZ AF; ❛❛The Babysitter❜❜Where stories live. Discover now