Jiee's P.O.V
Aku baru je lepas mandi. Segar sikit badan aku. Rumah ni jadi sunyi je lepas sorang ii pergi. Haihhhh kenapa semua orang selalu tak fikir dulu sebelum bertindak? Aku mengeluh lagi dan memakai baju basahan. Alaa hari ni aku work from home je so no hal la.
Aku keluar dari bilik. Tak tau kenapa aku rasa tak sedap hati je dari tadi untuk ke bilik Haera. Hari ni dia bangun lambat pulak. Aikk selalunya dia la yang selalu bangun awal. Aku berjalan ke biliknya dan mengetuk pintu.
"Haera, may I come in?" soalku. Takde jawapan. Aku memulas tombol pintu biliknya dan masuk ke dalam. Kelihatan Haera sedang tidur sambil menyelimuti diri dia.
"Haera, wake up dear. You are late for school." kata aku lagi sambil memegang badannya. Aku terkejut dan letakkan tapak tanganku di atas dahinya. Panas. Aku bergegas untuk mengambil thermometer untuk check suhu. Aku menunggu seketika dan lihat.
"Omgg 38 degree celsius?" aku terkejut lalu berlari mendapatkan Felix. Aku mengetuk pintu bilik Felix.
"Lixxxx!! Awak dah bangun ke tu?? Ada emergency." kata aku. Dia pon membuka pintu. Nampak sangat dia baru bersiap mandi semua. Dia pon pelik lihat aku yang super panic ni.
"Kenapa Jiee? Ada apa ii masalah ke? Kenapa awak panic semacam ni?" soal Felix.
"Haera... dia demam. Saya cuba kejutkan dia pagi ni tapi dia sambung tidur dan selimut diri dia." kata Jiee. Felix terus berlari ke bilik Haera, diikuti oleh aku di belakang. Dia pon duduk di katil anaknya.
"Haera, come let's bring you to the clinic." kata dia lagi. Haera menggeliat perlahan.
"Daddy... I feel like I can't stand." ngadu Haera perlahan. Felix mengendongnya. Aku hanya memerhati di belakang.
"Jiee, apa yang awak buat dengan Haera malam tadi sampai dia demam macam ni?" soal dia, serious. Aku jadi takut pulak. Ishhh seram kalau dia ni tetiba pecat aku sebab perkara yang boleh diselesaikan kalau kita bincang elok ii.
"Kiteorang tak buat apa ii pon semalam. Tapi, semalam selepas je dia balik dari tadika, dia basah kuyup sebab terkena hujan rasanya. But she said that she will be fine." kata aku lagi. Haihhh aku cakap benda betul eh... tak taulah si Haera ni mandi ke tak semalam.
"Dah tuuuu, kenapa awak tak pantau dia? Dah tau kan dia kena hujan. Asal tak suruh dia mandi terus?!" bentak Felix. Aku terkejut. Ni first time dia marahkan aku.
"Saya dah suruh dia mandi terus tapi dia yang tak nak dengar cakap saya. Fine! Kalau awak terus salahkan saya and nak saya minta maaf, okay fine, I'm sorry for being careless! Kalau awak nak terus bentak saya macam ni, lebih baik saya blah. Itupon kalau awak tak percayakan saya." aku terus balas kata ii dia. Felix hanya mengeluh.
"I'm sorry Jiee, saya cuma risau dengan Haera. I'm sorry and please don't go." kata Felix. Dia tak nak la benda yang berlaku di antara yang lain terjadi kepada aku dan dia. Aku hanya menjeling.
"Bagus la kalau awak sedar. Haaa ni sekarang ni baik awak bawak dia gi jumpa doktor. Sekarang ni macam ii penyakit tau. Saya akan buatkan dia bubur. Pergi sekarang Lix." kata aku. Dia terus bagi kucupan di dahiku pantas.
"I will be back." katanya lalu berjalan keluar bersama Haera. Aku terus menggeleng kepala aku lalu bergerak ke dapur untuk sediakan sarapan dan jugak bubur untuk Jiee. Nasib baik si Lix ni faham keadaan dan boleh fikir.
Hyejin's P.O.V
Aku sedang berehat di dalam bilik. Hmmm terasa bosan pulak aku kat dalam bilik aku ni. Hmmm baik aku tengok budak ii. Aku pon pergi ke bilik mereka. Kelihatan mereka sedang bermain bersama. Aku tersenyum melihat mereka.
YOU ARE READING
「 C 」SKZ AF; ❛❛The Babysitter❜❜
FanficBabysit the idol kids? Status: Completed✅ Start: 25/06/20 End: 18/07/20