Haemin's P.O.V
Aku merenung kosong ke luar jendela. Hari ni aku duduk dekat rumah parents aku. Aku rindu dengan parents aku sebab tulah aku plan nak duduk dengan dorang tiga empat hari gitu. Tiba ii, ada ketukan di pintu.
"Masuklah."
Ibuku masuk ke dalam bilik aku.
"Haemin, kamu okay ke? Mama tengok kamu ni murung je pastu tak lalu makan. Kenapa ni sayang? Cer cerita dengan mama." katanya lalu memelukku.
"Mama, macam mana kalau papa tiba ii marahkan mama atas sebab kecil? Mama sedih tak?" soal aku.
"Laa kenapa tanya gitu? Mestilah mama sedih sebab papa marahkan mama macam tu. Kenapa ni? Haemin, kamu ada masalah ke?" soalnya. Aku hanya tersedu-sedan. Tak boleh nak cakap apa ii.
"Boyfriend kamu marahkan kamu? Curang dengan kamu?" soalnya bertalu-talu. Aku pon buka hati untuk ceritakan segala-galanya kepada mama aku. Hanya dia je yang aku perlukan sekarang.
"Siannya anak mama... Dia cuma risau dengan anak ii dia mungkin, sebab tulah dia lepaskan geram kepada kamu." katanya lagi sambil mengusap belakang aku.
"Haemin sedih ma, selama ni dia tak pernah marahkan Haemin. Dia tak pernah tinggikan suara dekat Haemin. Dia selalu cheerful, prankster, bodoh ii gitu. Haemin sakit ma." kata aku lagi. Air mata aku mengalir lagi sekali. Tak tau la aku rasa lemah kali ni.
"Dahlah mama yakin yang dia akan kembali untuk kamu. Akan ada satu momen yang dia akan datang dan bawak awak balik. Mama yakin itu akan terjadi kalau betul la dia sayangkan kamu." katanya lalu mencium ubun ii aku. Aku hanya mengangguk.
"Terima kasih mama, sekarang Haemin berasa lega." kata aku. Dia tersenyum senang.
"Baguslah tu. Jom kita turun makan. Mama ada masak lauk kegemaran anak mama ni." katanya. Aku tersenyum dan mengangguk gembira. Aku pon turun ke meja makan bersama dengan dia.
Sedang kami menikmati juadah kami, tiba ii, ada bunyi loceng kedengaran.
"Haemin, pergi bukak..." kata aku lalu berlari ke arah pintu. Aku membukanya dan....
"Mama Haemin...." aku kenal suara ii tu. Jaemi dan Jaemin! Aku terus memeluk mereka erat. Macam mana mereka tau yang aku kat sini?
"Anak ii mama, kamu datang dengan siapa ni?" soal aku. Mereka pon menunjuk ke arah Han yang berdiri tak jauh dari aku sambil membawa jambangan bunga.
"Han?"
Dia berjalan ke arahku. Aku hanya terdiam membatu di situ. Aku tak tau nak buat apa lagi lepas ni.
"Haemin, awak apa khabar?" soalnya. Aku terus menjeling memandang ke arah lain.
"Kenapa tiba ii tanya ni?" soal aku.
"Mama mama... janganlahh marah daddy... daddy dah insaf tauuuu..." kata Jaemi pulak. Aku hanya mengeluh perlahan.
"Haemin, saya betul ii minta maaf sebab lepaskan geram pada awak lepas tu saya buang awak macam tu je. Saya betul ii takde niat pon. Tapi sebab saya risaukan Jaemin. Sebab tulahh saya kata yang bukan ii dekat awak. Saya harap sangat awak boleh terima saya lagi." katanya sambil memberikan sejambak bunga itu. Aku pon mengambil perlahan.
Aku ternampak ada satu kotak kecil yang berada di dalam jambangan bunga itu. Aku pon mengambil kotaknya.
"Han, kotak apa ni?" soal aku. Dia tesenyum lalu mengambil kotak tersebut lalu melutut di depan aku. Aku membulatkan mata.
"Han, kenapa melutut depan ni. Kotor la... meh masuk dulu." kata aku lalu menariknya masuk ke dalam rumah. Seriously dia ni kan nak kotorkan baju dia.
YOU ARE READING
「 C 」SKZ AF; ❛❛The Babysitter❜❜
FanfictionBabysit the idol kids? Status: Completed✅ Start: 25/06/20 End: 18/07/20