twϵͷtϒ-thrϵϵ

188 22 40
                                    

Haerin's P.O.V

Aku sedang membuat assignment aku kat dalam bilik. Hari ni penuh dengan assignment pastu due date semua dekat ii haihhhh dugaan student kan...

Sedang aku buat kerja, tiba ii, Seungmin masuk ke dalam bilik aku. Aku membulatkan mata.

"Seungmin, kenapa awak datang ni?" soal aku. Dia hanya menggeleng.

"Hmm takde pape. Saje nak tengok awak. Hmmm awak nanti tolong kemaskan bilik saya eh? Sebab hari ni saya banyak kerja kat entertainment tu. Boleh eh Haerin?" soalnya. Aku memandang ke arahnya.

"Asal awak tak nak kemas sendiri?" soal aku. Yelahhh jarang Min suruh aku kemas bilik dia. Dia hanya senyum segaris.

"Sebab saya busylah saya suruh awak kemas, Haerin-sshi." katanya lalu meramas rambutku. Aku mencebik. Hmmm rambut aku serabai dah jadinya.

"Yelah ii... nanti saya kemas. Awak pergilah kerja tu." kata aku sambil sambung buat assignment. Dia bagi kucupan di dahiku sebelum pergi. Aku hanya mengeluh dan menaip di laptop aku.

Setelah selesai, aku pon berhasrat nak kemas bilik Min. Tiba ii, Seungho datang ke bilikku.

"Mama~~" panggil dia. Aku tersenyum.

"Kenapa Seungho?" soal aku.

"Nak tolong..." katanya. Aku hanya mengangguk.

"Bolehhh seungho tolong vaccum. Mama tolong mop, okei?" soal aku. Dia hanya mengangguk dan amik vacuum untuk mengemas. Aku on vacuum dan dia pon vacuum dengan gembiranya.

"Hati ii vacuum tu..." kata aku. Sedang aku prepare untuk bancuh air mop, tiba ii aku terdengar jeritan dari Seungho. Aku gegas pergi ke arahnya.

"Seungho, kenapa?" soal aku.

"Mama, Seungho terlanggar kotak ni mama." kata dia sambil pegang kotak kecil. Aku terus mengambil dari dia. Macam kotak cincin. Aku membukanya. Hmm memang cincin tapi kenapa ada kat sini?

Sedang aku berkhayal, tiba ii Seungho memeluk kaki aku. Aku pon terkejut.

"Kenapa sayang?"

"Mama boleh tak mama jadi mama kedua Seungho? Seungho tak nak orang lain jadi mama kedua Seungho, Plishhhh..." katanya. Aku terkejut lagi. Jadi mama kedua dia? Apa yang dia cakapkan niiiii? Tiba ii, aku ternampak Seungmin berada di pintu bilik.

"Min? Kata awak pergi entertainment? Cepatnya balik..." kata aku. Dia hanya tersenyum.

"Ni plan saya untuk propose dekat awak, Haerin. Ini sebahagian dari plan saya dengan Seungho. Sudi tak awak jadi mama kedua Seungho?" soalnya. Aku mengetap bibir aku perlahan lalu memandang ke arah Seungho. Seungho dari tadi tak lepaskan pelukkan dia sambil mengelipkan matanya. Aku ketawa kecil dan memeluknya.

"Baiklahhh mama setuju." kata aku. Punya la gembira si Seungho sambil berlari keluar. Aku hanya menggelengkan kepala dan Seungmin memeluk bahuku ke pangkuannya. Aku berharap hubungan kami kekal la sehigga akhirnya.

WARNING!!! 16+ SCENE!

Kayla's P.O.V

Aku bergegas ke academy. Hari ni lambat pulak aku masuk kerja since aku ada discussion pulak dengan Yeonjun tadi. Haihhhh nasib baik hubungan aku dan Yeonjun okay sekarang. Cuma aku reject dia hehehehehe. Dia pon faham keadaan aku. Itu pon dah kira bagus.

"Selamat petang, Miss Lee. Sorry lambat." kata aku sambil bowed.

"Takpe Kay, saya faham. Cepat ii gi siap sebab kejap lagi murid ii akan sampai ke academy." katanya. Aku hanya mengangguk lalu bersiap.

「 C 」SKZ AF; ❛❛The Babysitter❜❜Where stories live. Discover now