ϵῖghtϵϵͷ

186 24 72
                                    

Seoyeon's P.O.V

Aku bersiap untuk ke tadika hari ni. Hari ni ialah hari lawatan dorang ke zoo. Seungho dan Haera dah lama bersiap.

"Anak ii dah siap?" soal aku. Mereka berdua hanya mengangguk.

"Dah lama siap dah aunty..." kata Seungho. Aku tersenyum. Rajin naa siap awal.

"My daddy said it's not good for making people wait for us too long." kata Haera pulak. Aku hanya mengangguk.

"Betul. Dah jom." kata aku. Hari ni kiteorang akan naik Seungmin sebab Woojin kata dia ada hal dengan entertainment. So waktu balik baru kiteorang balik ngan dia.

"Anak ii jom." panggil Seungmin. Mereka semua bergegas naik ke kereta. Kami pon bertolak menuju ke tadika. Setelah tiba di tadika, budak ii ni tak sabar nak keluar dari kereta.

"Aippp cakap apa anak ii?" soal aku.

"Terima kasih papa."

"Thank you, uncle." kata Haera pulak. Seungmin hanya mengangguk. Aku pon takkan lupa untuk mengucapkan terima kasih sebelum keluar. Kami berjalan masuk ke tadika. Ternyata Seonghwa pon dah tiba di tadika dan mengambil kedatangan murid ii.

"Sorry Seonghwa, saya sampai lambat." kata aku. Dia hanya menggeleng. Maklumlah hanya kami berdua je yang ditugaskan untuk menjaga budak ii ni ke zoo.

"Takpe, dah alang ii saya kat sini, saya amik kedatangan budak ii ni terus." kata dia. Aku mengangguk lalu mengambil supplies makanan dan minuman.

"Baiklah anak ii sebelum nak naik bas ni, sorang amik satu roti dan air okei?" kata aku. Mereka hanya mengangguk dan agihkan makanan dan minuman untuk mereka. Setelah semua selesai, kami pon berangkat ke zoo.

Setelah kami tiba di zoo, kami pon memulakan perjalanan kami dari starting point sampai la ke finishing point. Memang agak memenatkan tapi menggembirakan. Budak ii ni apa lagi, gembira sangat tengok binatang yang ada di situ dan pada masa yang sama, mereka dapat mempelajari benda ii yang baru.

"Baiklah anak ii, masa untuk rehat." kata aku. Kami semua bergerak ke cafe untuk juadah makan tengahari. Semua pon pon makan dengan amannya. Setelah selesai, kami pon bertolak pulang dari tadika. Ibu bapa mereka pon dah menunggu mereka di luar sekolah.

"Aunty, we will make a move first." kata Haera sambil tangannya di pegang oleh Felix. Aku hanya mengangguk.

"Okayy Haera see you later." kata aku.

"Tak nak balik sekali ke?" soal Felix. Aku menggeleng.

"Tak sebab saya ada banyak kerja nak uruskan. Takpelah awak balik dulu. Nanti saya akan balik ngan Woojin." kata aku. Dia hanya mengangguk dan pergi. Aku pon mengangkat kotak ii yang tertinggal di dalam bas untuk dibawa masuk ke dalam tadika. Sedang aku mengangkat kotak ii itu, tiba badan aku tak stabil.

"Ahhhhhhhh!!"

Aku terkejut kerana pinggang aku dirangkul erat. Ternyata itu ialah Seonghwa.

"Awak tak apa ii?" soalnya. Aku hanya mengangguk. Saya tak pape.

"Seonghwa... te..." sebelum aku berbicara, ada suara yang aku sangat kenal memanggil aku.

"Seoyeon..." aku menoleh dan ternyata itu ialah Woojin. Dia hanya melihat adegan itu. Aku bergegas menolak Seonghwa perlahan.

"Woojin, kenapa tak tunggu kat luar je?" soal aku. Aku dapat rasa yang Woojin panas melihat situasi itu. Aku cuba untuk tenangkan dia tapi dia menepis tangan aku.

"Awak ada perasaan dengan dia kan?" soal dia. Aku mula mengangkat kening. Perasaan? Kat Seonghwa?

"Woojin, awak..." sebelum aku berkata apa ii, dia menyampuk.

「 C 」SKZ AF; ❛❛The Babysitter❜❜Where stories live. Discover now